Gå til innhold

Hvordan huske å ta bilder av familie, på turer osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har tidligere vært veldig interessert i fotografering og det var noe jeg drev med hele tiden før, speilreflekskamera var alltid med over alt osv. Men så havnet jeg i 20-årene og hadde da lite kontakt med familie og venner en lengre periode siden jeg bodde så langt unna, så da ble det lite fotografering pga det og jeg mistet også interessen for foto egentlig.

Men nå har jeg flyttet tilbake til hjembyen og bruker møte familie (mine foreldre og søsken) i alle fall to helger i måneden og jeg har nå ett stort ønske om å fotografere mer 1) for å ha bildene som minner og 2) lage en fotobok med alle bildene på slutten av året som jeg kan gi til mine foreldre i julegave. Også 3) Utvikle meg og bli en bedre fotograf og finne tilbake til gnisten.

Men selv om interessen for foto nå har begynt å komme tilbake så sliter jeg med at jeg ofte glemmer helt å ta bilder fordi jeg er så vant med å ikke ta noe bilder nå da jeg jo ikke har fotografert ordentlig på mange mange år. Så er det noen her som har noen tips til hvordan jeg kan bli bedre på å huske å ta bilder i ulike situasjoner? 

Jeg tar jo lite bilder i dagliglivet mitt fortsatt siden det skjer så lite siden jeg er ufør og jeg ikke har noen venner lengre, så det blir mest når jeg er på besøk hos mine foreldre eller søster... Jeg kunne forsåvidt forsøkt meg på å ta flere bilder generelt sett da hele tiden, for jeg kan jo også bare ta litt sånn kjedelige still-life bilder av teen jeg drikker eller blomster eller gatene i byen og sånt da så det kunne kanskje være verdt ett forsøk? Ellers setter jeg veldig pris på hva som helst tips folk kanskje har? 😊

Anonymkode: d3462...426

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ha kameraet hengende rundt halsen. Høres kanskje litt teit ut, men det funker. Så snart du har det liggende i en veske, eller bruker en mobil som stort sett ligger i lomma, vil du fort bare glemme å ta bilder. Få deg en reim med litt lenge (drøy meter) så du kan ha det på tvers av overkroppen, hengende på hofta når det ikke er i bruk.

Solid-Colored Camera Straps – Wildtree

Anonymkode: 35bb2...86d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ha kameraet hengende rundt halsen. Høres kanskje litt teit ut, men det funker. Så snart du har det liggende i en veske, eller bruker en mobil som stort sett ligger i lomma, vil du fort bare glemme å ta bilder. Få deg en reim med litt lenge (drøy meter) så du kan ha det på tvers av overkroppen, hengende på hofta når det ikke er i bruk.

Solid-Colored Camera Straps – Wildtree

Veldig bra tips, jeg skal se om jeg finner en ny kamerareim ☺️ Vet du forresten hvor den kamera reimen er fra på bildet som du postet eller er det bare ett tilfeldig bilde fra Google? Syns den var veldig fin og kunne gjerne kjøpt en sånn ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Skriv det på hånden din.

Anonymkode: 16257...df1

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig bra tips, jeg skal se om jeg finner en ny kamerareim ☺️ Vet du forresten hvor den kamera reimen er fra på bildet som du postet eller er det bare ett tilfeldig bilde fra Google? Syns den var veldig fin og kunne gjerne kjøpt en sånn ☺️

Var en tilfeldig en, men så det sto Wildtree på den. Fikk en haug med treff på Etsy.

https://www.etsy.com/market/wildtree_outdoor_co?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=Search_NO_DSA_GGL_ENG_General-Nonbrand_Catch-All_All&utm_ag=NO_DSA-General&utm_custom1=_k_CjwKCAjw2Je1BhAgEiwAp3KY7__PgpywEUbhcUxlgcRO9qDkX7FQsoHq7kT5U6azR_lsAUAaRUafbxoC8eMQAvD_BwE_k_&utm_content=go_17067917443_141691163208_598595304952_dsa-1456167871416_c_&utm_custom2=17067917443&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw2Je1BhAgEiwAp3KY7__PgpywEUbhcUxlgcRO9qDkX7FQsoHq7kT5U6azR_lsAUAaRUafbxoC8eMQAvD_BwE

AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...