AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 For en stund siden flyttet det et selskapslokale i nærheten av nabolaget vårt. De ligger plassert slik at lyden høres GODT hos oss. Vi kan høre musikken, hvert ord som blir sagt i sangene, kjenne bassen i kroppen. Selv med headset på så hører vi bråket. Jeg gamer ofte på kvelden og kan høre musikken igjennom gaming headset MED spill lyd på. Det har rett og slett blitt en skikkelig plage å bo her. Hadde hodepine på Torsdag og la meg til å sove på ettermiddagen og blir selvfølgelig vekket av den ekstremt høye musikken 2timer senere. Det værste er at de kan holde på til langt ut på natten. Vi snakker høy musikk og bass fra kl. 21 ut til kl. 4 på morningen. De spiller nesten hver helg, men også mange dager i hverdagen. Jeg og naboene er drit lei. Vi har selvfølgelig tatt kontakt med eieren utallige ganger og bedt dem om å senke volumet, til ingen nytte. Tomme beklagelser fra han også gjør de det samme neste gang. Vi har også ringt politiet på natten. siden dette har pågått i minst 6mnd så er vi drit lei. Hvordan kan vi bli kvitt denne bedriften? Det kan vel ikke være lovlig å ødelegge ett nabolag på denne måten? Anonymkode: db873...d53 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 Ta kontakt med kommunen. Finn ut om teltet er livlig satt opp. Dernest får du kommunelegen til å foreta en støymåling. Stilletid i samfunnet generelt, uten dispensasjon er fra klokken 23.00 og til enten klokke 06.00 tror jeg,, men muligens det er til klokken 07.00., Den støyen du beskriver på den tiden av døgnet, i et boligområdet er langt fra akseptabelt. Ikke får dere solgt boligen heller, vel, for å flytte? Anonymkode: 542bd...5f8 1 2 1
TBL12 Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 (endret) Undersøk om selskapslokalet kan benyttes på denne måten. Kommunen kan svare på det. Kommunene har egne forskrifter for støy. Finn ut hva som gjelder i din kommune. Oslos støyforskrift sier støy skal unngås i boligstrøk mellom 23 og 07. Høyttalere ikke skal brukes utendørs mellom 20 og 07 i følge Oslo sin støy forskrift. Endret 28. juli 2024 av TBL12 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 Honey Dew skrev (Akkurat nå): Har dere fått nabovarsel? Nei, har aldri fått noe varsel. Vi skjønte ikke engang hvorfor det var musikk så ofte i starten. Trodde noen av naboene hadde gått av skaftet, det var så høyt det var. Anonymkode: db873...d53 1
Honey Dew Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, har aldri fått noe varsel. Vi skjønte ikke engang hvorfor det var musikk så ofte i starten. Trodde noen av naboene hadde gått av skaftet, det var så høyt det var. Anonymkode: db873...d53 Da er det bar å klage til kommunen. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta kontakt med kommunen. Finn ut om teltet er livlig satt opp. Dernest får du kommunelegen til å foreta en støymåling. Stilletid i samfunnet generelt, uten dispensasjon er fra klokken 23.00 og til enten klokke 06.00 tror jeg,, men muligens det er til klokken 07.00., Den støyen du beskriver på den tiden av døgnet, i et boligområdet er langt fra akseptabelt. Ikke får dere solgt boligen heller, vel, for å flytte? Anonymkode: 542bd...5f8 Takk! Kommunelegen ja, skal prøve på det snarest! Boligområdet er populært,(eller var før, nå er markedet tregt for de fleste) vi ønsker ikke å flytte, det var perfekt her før de flyttet inn. Vil heller ikke dumpe problemet på noen andre, Ikke at vi har råd til å flytte til noe tilsvarende nå heller. Anonymkode: db873...d53
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 TBL12 skrev (4 minutter siden): Undersøk om lokalet kan benyttes på denne måten. Kommunen kan svare på det. Kommunene har egne forskrifter for støy. Finn ut hva som gjelder i din kommune. Oslos støyforskrift sier støy skal unngås i boligstrøk mellom 23 og 07. Høyttalere ikke skal brukes utendørs mellom 20 og 07. Honey Dew skrev (2 minutter siden): Da er det bar å klage til kommunen. Takk! Er i Oslo ja, så er jo vandt til litt «vanlig» støy, men dette er ekstremt. Skal forsøke kommunelegen!. Er så lei😮💨 Anonymkode: db873...d53 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 Er det på Carl Berner? Anonymkode: ba28d...e3c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 Er det høyttalere burde dere ha en sjanse, da de helt åpenbart ikke skal brukes ute etter 23:00. Dessverre er det altfor mange boligområder i Oslo som er klin inntil områder regulert som næring, og uteserveringer med skravling, skriking og roping må man bare tåle til langt på natt. Anonymkode: cc605...f18
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk! Er i Oslo ja, så er jo vandt til litt «vanlig» støy, men dette er ekstremt. Skal forsøke kommunelegen!. Er så lei😮💨 Anonymkode: db873...d53 Lykke til - problemet her i Oslo er at enkelte kan tillate seg nesten hva som helst uten at dette kan hindres i praksis, enten det er snakk om å gjøre et område til en avstengt byggeplass i mange år (det er bare å se hva som skjer i sentrum, med regjeringen som oppdragsgiver), elsparkesyklister som gir blaffen i alt av regler uten at politiet kan gjøre noe, eller nettopp støy. Teori er én ting, praksis er noe helt annet ... Anonymkode: 752af...7ee
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 Google Wrightegaarden og Justøy bibelcamping. Kan hende du finner nyttig info der for de har måttet justere ned konserter pga nabo hensyn. Anonymkode: a3636...681
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det på Carl Berner? Anonymkode: ba28d...e3c Nei, er ett stykke utenfor sentrum. men synd å høre at det er ett problem der å😅 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det høyttalere burde dere ha en sjanse, da de helt åpenbart ikke skal brukes ute etter 23:00. Dessverre er det altfor mange boligområder i Oslo som er klin inntil områder regulert som næring, og uteserveringer med skravling, skriking og roping må man bare tåle til langt på natt. Anonymkode: cc605...f18 Ja det er kraftige høytalere! Men ikke uteservering, er et selskapslokale så alt (så vidt jeg vet) skjer inni en bygning, så det må jo være helt sykt høy musikk for at vi skal høre det igjennom bygget og helt bort til oss ( er også ett stykke unna oss). AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Lykke til - problemet her i Oslo er at enkelte kan tillate seg nesten hva som helst uten at dette kan hindres i praksis, enten det er snakk om å gjøre et område til en avstengt byggeplass i mange år (det er bare å se hva som skjer i sentrum, med regjeringen som oppdragsgiver), elsparkesyklister som gir blaffen i alt av regler uten at politiet kan gjøre noe, eller nettopp støy. Teori er én ting, praksis er noe helt annet ... Anonymkode: 752af...7ee Det er sant, får bare håpe det kan bli gjort noe med eller så kan det hende jeg dukker opp på døra til eieren med full guffe musikk i bilen min kl. 4 på morgenen så han vet hvordan det føles😮💨 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Google Wrightegaarden og Justøy bibelcamping. Kan hende du finner nyttig info der for de har måttet justere ned konserter pga nabo hensyn. Anonymkode: a3636...681 Tusen Takk! Skal sjekke det ut! Anonymkode: db873...d53
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Google Wrightegaarden og Justøy bibelcamping. Kan hende du finner nyttig info der for de har måttet justere ned konserter pga nabo hensyn. Anonymkode: a3636...681 Alt dette ligger bak betalingsmur, tanken er god, men forslagene dårlige for folk flest. Anonymkode: 542bd...5f8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Takk! Er i Oslo ja, så er jo vandt til litt «vanlig» støy, men dette er ekstremt. Skal forsøke kommunelegen!. Er så lei😮💨 Anonymkode: db873...d53 Om det er i Oslo, så kontakter du bydelsoverlegen, og ber om støymålinger. De fleste bydeler i Oslo er ganske strenge på sånt, så jeg vil tro at dette blir tatt alvorlig, og at bedriften som holder på med dette vil måtte gjøre endringer ganske fort, dersom det er så ille som du beskriver. Anonymkode: 620aa...50b 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om det er i Oslo, så kontakter du bydelsoverlegen, og ber om støymålinger. De fleste bydeler i Oslo er ganske strenge på sånt, så jeg vil tro at dette blir tatt alvorlig, og at bedriften som holder på med dette vil måtte gjøre endringer ganske fort, dersom det er så ille som du beskriver. Anonymkode: 620aa...50b Jeg ringte kommunen i dag! De har allerede fått inn flere klager og hun ba meg sende inn det jeg fortalte på telefon. Har heldigvis masse tekstmeldinger fra kl. 2 på morgenen, en kl. 4 og en kl. 6 de siste månedene. Der vi klager på støy. I går var vi også plaget som var grunnen til at jeg postet her, bråk hele søndagen. Så da er klage sendt inn! Håper de får en skikkelig smekk. Kommer til å sende inn klage hver eneste gang jeg hører bråket fra nå av. Takk for hjelpen dere! Anonymkode: db873...d53 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 20.31): Takk! Kommunelegen ja, skal prøve på det snarest! Boligområdet er populært,(eller var før, nå er markedet tregt for de fleste) vi ønsker ikke å flytte, det var perfekt her før de flyttet inn. Vil heller ikke dumpe problemet på noen andre, Ikke at vi har råd til å flytte til noe tilsvarende nå heller. Anonymkode: db873...d53 Ski? Anonymkode: 6bfb5...74e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ski? Anonymkode: 6bfb5...74e Nei oslo Anonymkode: db873...d53 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå