AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Jeg skal male grunnmuren på rekkehuset mitt, men lurer på om det er normalt at den er flekkete, sånn at det ser ut som den har våte flekker? Må muren være helt tørr når jeg maler, slik som tre? Det er striper i den, bør jeg legge over sparkel? Grunnmuren er ikke malt tidligere, såvidt jeg kan se. Anonymkode: d7812...fbf
newman01 Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Bilde er fint. Sparkel er normalt ment for innendørs bruk, det går i oppløsning utendørs. Mørtel brukes på grunnmurer
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 newman01 skrev (8 timer siden): Bilde er fint. Sparkel er normalt ment for innendørs bruk, det går i oppløsning utendørs. Mørtel brukes på grunnmurer Sånn ser grunnmuren ut nå. Anonymkode: d7812...fbf
newman01 Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Stålbørste for å fjerne løse ting, og smøre på mørtel som du glatter ut kan være en løsning. Har aldri gjort slikt selv, så forslaget mitt må verifiseres av noen andre for å unngå at det faller av eller ser grusomt ut. Kanskje underlaget må forbehandles med grunning, heftgrunn eller noe annet. Antagelig kan du få god hjelp i en byggevareforretning.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 newman01 skrev (15 minutter siden): Stålbørste for å fjerne løse ting, og smøre på mørtel som du glatter ut kan være en løsning. Har aldri gjort slikt selv, så forslaget mitt må verifiseres av noen andre for å unngå at det faller av eller ser grusomt ut. Kanskje underlaget må forbehandles med grunning, heftgrunn eller noe annet. Antagelig kan du få god hjelp i en byggevareforretning. Takk, jeg skal spørre der. Men ser grunnmuren ellers «normal» ut? Anonymkode: d7812...fbf
newman01 Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Litt grønske nederst, kan tyde på at det er litt mye fuktighet langs grunnmuren. Litt usikker på hva det stålnettet er.
exictence Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 Ikke svar på det du spør om, men vil bare si at jeg ville aldri ha malt grunnmuren. Det er fint det første året, men så flasser maling av, og det ser ustelt ut. Mye finere med grunnmur som er umalt Synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 Jeg pleier å ta med meg bilder, og dra til butikk. Anonymkode: 8b4b6...a80
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 exictence skrev (1 minutt siden): Ikke svar på det du spør om, men vil bare si at jeg ville aldri ha malt grunnmuren. Det er fint det første året, men så flasser maling av, og det ser ustelt ut. Mye finere med grunnmur som er umalt Synes jeg. Vår er malt. Den er jevn, hvit og fin. Flyttet inn for 5 år siden, ser nå at det flasser enkelte steder, så vi tenkte å måle på nytt. Men som sagt, jeg tar bilder, og tar med til butikk, slik at det blir gjort rett. Anonymkode: 8b4b6...a80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå