Gå til innhold

Nummer 3 - kaste seg uti det, eller planlegge nøye?

Kassiopeia8

Anbefalte innlegg

Vi har to barn, på 4 og 1,5 år. Kjenner at jeg begynner å få lyst på et tredje, men ting ligger ikke helt til rette. Antall soverom, størrelse på bil og ideelt sett burde kanskje yngste være litt større for å muliggjøre pass f eks. Samtidig føles det litt befriende å bare droppe prevensjon og se hva som skjer. Er det dumt? Hva tenker dere som har gått for nummer 3? Skulle dere ønske dere hadde tatt flere forholdsregler? Noe annet man bør tenke på annet enn at man føler seg "klar"? Er jo litt mer logistikk rundt nr 3 kontra nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker på det samme her! Vi har vært veldig frem og tilbake på hva vi ønsker, og har vel landet på at vi bare ser hva som skjer? Det føles hvertfall litt bedre da. Å planlegge kaos føles litt brutalt ut, så om det skjer ved en tilfeldighet så er det mye bedre. Vi prøver ikke, jeg leter ikke etter eggløsning men jeg vet jo sånn ca når jeg har det. Har vi lyst rundt de dagene så er det en sjans tenker jeg, men det er ikke sånn at vi hopper til køys hver dag i perioden for å bli gravide. Noen ganger hopper vi av i svingen fordi det føles greiest ut der og da, og andre ganger hopper vi ikke av. 
Men jeg blir jo litt besatt likevel, tror jeg kjenner tegn og hamstrer tester. For innerst ikke vil jeg kanskje at det skal bli nå ganske raskt. Førstemann var et «uhell», altså rakk ikke hoppe av i svingen flere dager før eggløsning så jeg føler at jeg forventer det samme nå, så jeg er spent. Kanskje kommer aldri nr 3? 

Vil dere uansett ha en til, så ville jeg bare blitt ferdig på en måte? Få de såpass tett at alle 3 kan gjøre de samme aktivitetene i helger og ferier, så slipper dere splitte dere fordi eldste på 10 ikke ønsker å gjøre det samme som yngste på 3.

Anonymkode: 89891...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kassiopeia8 skrev (21 minutter siden):

Vi har to barn, på 4 og 1,5 år. Kjenner at jeg begynner å få lyst på et tredje, men ting ligger ikke helt til rette. Antall soverom, størrelse på bil og ideelt sett burde kanskje yngste være litt større for å muliggjøre pass f eks. Samtidig føles det litt befriende å bare droppe prevensjon og se hva som skjer. Er det dumt? Hva tenker dere som har gått for nummer 3? Skulle dere ønske dere hadde tatt flere forholdsregler? Noe annet man bør tenke på annet enn at man føler seg "klar"? Er jo litt mer logistikk rundt nr 3 kontra nr 2.

Jeg hoppet i det, men flere år etter nummer to. Vi hadde antall soverom og riktig str bil på plass allerede. Ville ventet til nummer to var ferdig med bleie. 

Anonymkode: 57cec...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I forhold til antall rom om dere må pusse opp eller flytte, bør dere gjøre det før det tredje barnet kommer. 

Men hva dere bør tenke på, har dere økonomi til 3 barn hvis en av dere skulle blir syk og det blir et stort innhogg i økonomien. Har du kapasitet til 3 barn hvis du og mannen skulle gå i fra hverandre? 

Anonymkode: 78f43...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har akkurat begynt å prøve på nummer tre og jeg tenker at det bare er å kjøre på😅 jeg er vanligvis en person som liker å planlegge ting men man vet jo aldri, plutselig tar det ett år å bli gravid - og «i verste fall» (om det klaffer på første forsøk) så får man jo tross alt gjort mye på 9 måneder også😄

Anonymkode: cd4a0...bad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har tre. Er ikke så mye mer stress enn 2. Kjør på:) 

Anonymkode: 014ea...3dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har 12 måneder mellom nummer 2 og nummer 3. Vi ønsket et tredje barn, men trodde det kom til å ta mye lengre tid 😆

Ting løser seg, vi konverterte kontoret til mannen min til barnerom da yngste var 1,5 år, frem til da sov han på vårt rom. Og bestilte større bil med levering et par uker før permisjonen min gikk ut. Hadde uansett ikke behov for å kjøre mange steder med begge oss voksne PLUSS alle ungene PLUSS vogn mens jeg var i permisjon. 

Anonymkode: 3ea81...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje få flyttet tråden hit?

https://forum.kvinneguiden.no/forum/6-graviditet-spedbarn-og-babytiden/

Du er jo verken prøver eller ufrivillig barnløs. 

Anonymkode: cf62d...846

Handler i det minste om å skulle prøve, så er vel ikke så langt unna. Men samme for meg hvor den ligger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...