Gå til innhold

43 år og plutselig diger (oppblåst?) mage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste ukene har jeg sett ut som jeg er gravid, og ikke bare litt. 

Jeg har ikke gjort noen endringer på kosthold, bortsett fra at jeg har spist en bolle et par dager i uka. Heller ikke vært mer inaktiv. Men magen står rett ut, og jeg føler meg oppblåst og/eller forstoppet. Ingen «luft»-problematikk. 

Når jeg googler magefasongen får jeg opp at det skal være en typisk alkoholmage, men jeg drikker ikke.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg kommer ikke til å oppsøke lege, føler meg ikke syk og det er lang ventetid.

Takk.

Anonymkode: bdc53...272

AnonymBruker
Skrevet

Ville oppsøkt lege. Kan være ingenting eller alt, feks eggstokkreft.

Anonymkode: 508d1...8ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt graviditetstest? 

Anonymkode: 884f8...0a7

AnonymBruker
Skrevet

For mye kortison?

Anonymkode: ea8eb...c87

Skrevet

Kanskje du har fått livmorknuter/myomer? Hvis de er store nok, kan man virke ganske oppblåst.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ikke spis bolle. Hvis det ikke hjelper, lege. 

Anonymkode: 3c72f...7cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstoppelse?

Anonymkode: 0a71c...e29

AnonymBruker
Skrevet

Dette må en lege se på snarest! Ei jeg kjenner opplevde det samme og det viste seg å være en hurtig voksende (heldigvis godartet) svulst - den ble operert ut i tide og det har gått bra, men hadde hun drøyd stort lenger med å få den undersøkt kunne det ha gått dårlig. Det vokste raskt og hun trodde selv hun hadde lagt på seg, men det var en påfallende fasong og rask vekst som på ingen måte var forenlig med at det kunne være «kose-kilo», dama så høygravid ut 🙈

Ring lege i morgen tidlig og ikke la dem avblåse deg med å se an ei uke og ta Ibux eller noe sånt vås

Anonymkode: f8c3b...800

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De siste ukene har jeg sett ut som jeg er gravid, og ikke bare litt. 

Jeg har ikke gjort noen endringer på kosthold, bortsett fra at jeg har spist en bolle et par dager i uka. Heller ikke vært mer inaktiv. Men magen står rett ut, og jeg føler meg oppblåst og/eller forstoppet. Ingen «luft»-problematikk. 

Når jeg googler magefasongen får jeg opp at det skal være en typisk alkoholmage, men jeg drikker ikke.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg kommer ikke til å oppsøke lege, føler meg ikke syk og det er lang ventetid.

Takk.

Anonymkode: bdc53...272

Jeg hadde det samme for noen uker siden. Kjøpte melkesyrebakterier på apoteket, og etter to dager var jeg normal igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...