AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Del Skrevet 28. juli 2024 Lyst å starte på dette,men hvilken produkter. Jeg er snart 40,men har ikke rynker mer fet/uren hud. Hørt de anbefaler flere serun om gangen. Noen tips? Anonymkode: a82f4...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Del Skrevet 28. juli 2024 Du får hjelp til å lage en rutine her. Bare svar på spørsmål om huden din. https://theordinary.com/en-us/regimen-builder.html Anonymkode: ef4f7...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du får hjelp til å lage en rutine her. Bare svar på spørsmål om huden din. https://theordinary.com/en-us/regimen-builder.html Anonymkode: ef4f7...94f Tusen takk,dette hjalp meg. Har du noen erfaring med denne serien? Anonymkode: a82f4...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 29. juli 2024 #4 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tusen takk,dette hjalp meg. Har du noen erfaring med denne serien? Anonymkode: a82f4...7a4 Ikke meg du siterte, men jeg har brukt Ordinary i flere år og synes de har mange gode produkter. Multi-Peptide + Copper Peptites Serum, Retinol, Rose Hip Seed Oil og Natural Moisturizing Factors + HA er noen av mine favoritter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Del Skrevet 29. juli 2024 Jdz skrev (1 minutt siden): Ikke meg du siterte, men jeg har brukt Ordinary i flere år og synes de har mange gode produkter. Multi-Peptide + Copper Peptites Serum, Retinol, Rose Hip Seed Oil og Natural Moisturizing Factors + HA er noen av mine favoritter. Jeg har lest litt om dette og har bestemt meg for å prøve. Vurderer også retinol i tilegg for å få glattere hud. Anonymkode: a82f4...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. juli 2024 #6 Del Skrevet 29. juli 2024 Hei TS🙂 Husk at når du innfører såkalte aktive virkestoffer i hudpleierutinen din, slik som retinol, C--vitaminserum, syrer (AHA/BHA) eller niacinamide, så er det viktig å passe på følgende: Ikke start med flere aktive produkter samtidig. La huden venne seg til ett og ett virkestoff gradvis. Start med produktene med lavest konsentrasjon, og bruk dem bare noen få ganger i uka i begynnelsen. Etterhvert som huden blir vant til produktene, kan du bruke dem oftere og etterhvert gå over til produkter med høyere konsentrasjon. Husk at du da må venne huden gradvis til det nye produktet. Huden vil ofte få økt fuktbehov når du starter med bl.a. retinol, slik at du kanskje trenger et fuktserum i tillegg til fuktighetskrem. Om du ikke alt gjør det, bruk solkrem med høy faktor! Det er det viktigste du gjør for å forebygge rynker. Bruk av aktive ingredienser gjør dessuten huden mer solsensitiv, slik at solbeskyttelse blir ekstra viktig. Solkrem og evt sminke lar seg ikke fjerne med kun vann, så du trenger også en effektiv, men skånsom rens som ikke tørker ut huden. Fet hud trenger også fukt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Del Skrevet 29. juli 2024 Roci skrev (2 timer siden): Hei TS🙂 Husk at når du innfører såkalte aktive virkestoffer i hudpleierutinen din, slik som retinol, C--vitaminserum, syrer (AHA/BHA) eller niacinamide, så er det viktig å passe på følgende: Ikke start med flere aktive produkter samtidig. La huden venne seg til ett og ett virkestoff gradvis. Start med produktene med lavest konsentrasjon, og bruk dem bare noen få ganger i uka i begynnelsen. Etterhvert som huden blir vant til produktene, kan du bruke dem oftere og etterhvert gå over til produkter med høyere konsentrasjon. Husk at du da må venne huden gradvis til det nye produktet. Huden vil ofte få økt fuktbehov når du starter med bl.a. retinol, slik at du kanskje trenger et fuktserum i tillegg til fuktighetskrem. Om du ikke alt gjør det, bruk solkrem med høy faktor! Det er det viktigste du gjør for å forebygge rynker. Bruk av aktive ingredienser gjør dessuten huden mer solsensitiv, slik at solbeskyttelse blir ekstra viktig. Solkrem og evt sminke lar seg ikke fjerne med kun vann, så du trenger også en effektiv, men skånsom rens som ikke tørker ut huden. Fet hud trenger også fukt. Tusen takk for gode tips. Dette er helt nytt for meg så ifølge den undersøkelsen så må jeg bruke denne https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-more-molecules-niacinamide-10--zinc-1,5009822 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/pigmentflekker/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-more-molecules-alpha-arbutin-2--ha,5009817 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/ansiktsrens/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-cleansers-squalane-cleanser,5009800 https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/dagkrem/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-hydrators--oils-natural-moisturizing-factor--ha,5009798 tenker du det er ok å starte med? Vurderer også retinol på kvelden denne,men er usikker bør kanskje vente litt. https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/the-ordinary-the-ordinarythe-ordinary-retinoider-granactive-retinoid-5-in-squalane,5009820 Anonymkode: a82f4...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg synes de fleste produktene til the ordinary er for sterke med dårlige formuleringer. (Dårlige formuleringer vil si at det formellen virkestoffet er blandet i f.eks ikke trekker ordentlig inn i huden osv) Flere av produktene har høyre prosent av virkestoffet enn hva som er nødvendig for å oppnå resultater. Dette kan føre til undøvendig irritasjon og ødelagt hudbarriere. Er noen få produkter som er ok men det er så mye bedre hudpleie på markede enn the ordinary til ca samme pris. Det er heller ikke gunstig for huden å bruke masse ulike serum på en gang. Huden har best av en enkel rutine over tid som har fokus på din hud utfordring. The ordinary glycolipid cream cleanser er veldig bra. En mild men effektiv rens. Jeg er selv i slutten av 30 årene med sensetiv, kombinasjonshud og noen urenheter. Hud som er fet trenger fukt. Får ikke huden riktig mengde fukt vil den kompansere med å produsere mer fett for å prøve å holde på vannet i huden. Til fett acne prone hud vil ofte gele kremer og fukt masker gi huden den fukten den trenger uten å tette porene eller bli for tung. Klima og årstid påvirker valg av kremer og hva som fungerer på sommer er ikke det samme som fungerer om vinteren. Har 2 anbefalinger Corsx green tea Aqua soothing gel cream. Og cosrx ultimate nourishing rice overnight spa mask. Akkurat hvor mye fukt du trenger er vanskelig å vite uten at du prøver deg frem selv. Kanskje vil du også trenge en krem som lukker fukten inne i huden om natten og om vinteren. Retinol serum om kvelden. Jeg bruker dette ca 3 kvelder i uken (har sensetiv hud) Bruker medik8 sin crystal retinal men har også brukt nr 7 sin. Påfører alltid retinol i sandwich metoden. (Google det) Niacinamide er en ingrediens som anbefales til din hudtype og din hud utfordring. Viktig at Niacinamide ikke er på mer enn 5% det gir ikke bedre effekt med høyre innhold. Niacinamide er mest effektivt på 5% uten at det gir irritasjon. the ordinary sin har det dobbelte (10%) også legger de til zink for å dempe irritasjon som dems eget serum påfører. Niacinamide har god effekt sammen med retinol og kan påføres først som en del av sandwich metoden. Ingridiensen kan hjelpe med å dempe irritasjon fra retinol. Selv bruker jeg et c vitamin serum om morgenen for å få en gjevnere hudtone. Jeg bruker EmerginC sitt c vitamin serum. Mange c vitamin serum irriterer huden min, dette gjør ikke det. (En annen ingridiens som anbefales for en gjevnere hudtone er Alpha Arbutin. Typisk ingridiens for å dempe hyperpigmentering og finnes i mange brightning serum.) Etter at dette serumet har trukket godt inn i huden bruker jeg skin1004 Madagascar Centella pore minimerer ampule. Merket har flere gode milde serum. På kvelder jeg ikke bruker retinol bruker jeg Cosrx the 6 peptide skin booster. Produktet inneholder også Niacinamide og hylsuronic acid i tillegg til peptider. Etterfulgt av skin1004 probio-cica Intensive ampoule for å styrke hudbarrieren og gi fukt. Produktet inneholder også ceramide som er en svært god ingrediens til å ta vare på hudbarrieren. Ingridiensen kan hjelpe mot tap av fukt og hjelpe huden til å ikke motvirke acne. Jeg ville ikke brukt salicylsyre over hele ansiktet i voksen alder, men cerave sin blemish control gel er et ok produkt til å brukes på et spesefikt problem område. Ikke samtidig som retinol eller c vitamin. Har også god erfaring med dette produktet når jeg reiser til land med høyre luftfuktighet og varmere klima, dette produktet hjelper for å motvirke økt forekomst av urenheter som jeg ofte får på ferie. By wishtrend sine acne plaster er også effektive. Har du fet uren hud er det viktig å eksfoliere huden. Det er viktig å ikke over eksfoliere huden. Jeg personlig reagerer på de fleste men har god erfaring med å bruke mandelic acid 5% fra by wishtrend. Noen få ganger i uken. Oftere om sommeren (3 ganger) enn vinteren(1gang) Ikke samtidig som retinol, c vitamin eller andre lignende produkter. Dette produktet gir også fukt til huden. Sulfur er en god ingridiens mot acne. Anbefaler en maske med sulfur. Jeg bruker zo skin healt by zein obagi md complexion clearing masque. Akkurat den er ganske dyr men finnes garantert billigere masker med ingridiensen sulfur. Den store utfordringen for de med fet eller kombinasjonshud med urenheter er ofte solkremer. Eucerin har en ansiktskrem for fet acne hud. Tenåringen bruker den. Synes også skin1004 hyalu-cica water-fit sun serum spf50 er god. Gir fukt uten å gi urenheter. Om sommeren kan det være en idé å bruke solkremen som fuktighetskrem for de med fet hud. Det beste er å bruke serum som daglig behandling av hudproblemer også fokusere på at resten av rutinen hjelper og styrker hudbarrieren. Masker er også gode til behandling av hudproblemer da de sitter på huden over en angitt tid før de blir vasket vekk. Anonymkode: 8eac2...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå