Gå til innhold

Damer som velger å bli i dårlige forhold..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med barn. Jeg tror det handler om 2 ting kun.

1. Økonomi ( redsel der)

2. Styr/mas/konflikter ved evt brudd. Lettere bare ikke orke gjøre noe da..

Vil råde alle som er i et dårlig forhold til å forlate det allikevel. Vi lever et liv🙏❤ Alt vil ordne seg,men dagene..årene du mister i dårlige forhold får du aldri igjen.

Jeg har oppdratt barn 100% alene. Heller det enn i et dårlig forhold. 

Å bo alene er forresten helt fantastisk❤Anbefales!!!

Anonymkode: bef3d...37b

• Liker 4
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor alene og er vanvittig ensom. Synes det er pyton, så ikke alle synes det er digg. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
popstar skrev (6 minutter siden):

Jeg bor alene og er vanvittig ensom. Synes det er pyton, så ikke alle synes det er digg. 

Men ville du heller bodd med en mann som laget livet ditt jævlig surt og dårlig hver dag? Nei.

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
popstar skrev (12 minutter siden):

Det er enda mer ensomt å være enslig i et forhold.

Anonymkode: 58a5b...da8

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er enda mer ensomt å være enslig i et forhold.

Anonymkode: 58a5b...da8

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Men de som velger å få enda flere barnmen en dårlig mann. Også har dem ikke økonomi til å klare seg selv. 

Nesten så jeg ikke syntes synd på dem

Anonymkode: 79371...c5e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de som velger å få enda flere barnmen en dårlig mann. Også har dem ikke økonomi til å klare seg selv. 

Nesten så jeg ikke syntes synd på dem

Så lenge de velger seg ut av forholdet så er det ikke stress. Velger du derimot å bare bli i et dårlig forhold er det seg selv takke på sikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Så lenge de velger seg ut av forholdet så er det ikke stress. Velger du derimot å bare bli i et dårlig forhold er det seg selv takke på sikt. 

Mange ganger går det ikke så veldig bra som man kan lese her på Kg. 

Det er ofte ressurs svake kvinner som finner menn som ikke behandler dem bra. Også får dem barn, hvor det kommer forklaringer som at "jeg viste ikke han skulle forandre seg". Når skilsmissen er et faktum, står de ofte uten nåla i veggen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk, og det er det beste valget jeg har tatt. 

Her så endret han seg helt da vi fikk barn nr. 2. Da hadde vi vært sammen i 9 år. Og jeg prøvde jo først masse samtaler, og familieterapi. Men da det ikke funket, så gikk jeg. 

Og jeg ser jo blant venner og familie. Så er det flere som er i forhold, hvor de ikke har det bra. Men det de fleste sier, er at de er redde for å bli alene. Og økonomi. 

Her er det 16 år siden jeg gikk, og jeg har bodd alene med barna, i alle de årene. Hatt to forhold, men de tok begge slutt, da de ønsket å flytte inn til meg. Nå har jeg og vært singel i 7 år, og jeg har det veldig fint alene. 

Anonymkode: 489ca...a0e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3. At han ikke ville vært snill med barna alene, men ikke er dårlig nok til å bli fradømt omsorgen.

Anonymkode: 78a5a...b1b

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

En ting du iallefall kan være helt helt sikker på, er at det som regel er mye du ikke vet... og heller ikke har krav på å få vite.

Jeg ville vært veldig forsiktig med å uttale meg om hvorvidt andre "velger" å bli i dårlige forhold.

Anonymkode: 6cb63...45b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er ofte ressurs svake kvinner som finner menn som ikke behandler dem bra. Også får dem barn, hvor det kommer forklaringer som at "jeg viste ikke han skulle forandre seg". Når skilsmissen er et faktum, står de ofte uten nåla i veggen. 

Det er faktisk ikke sant. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

3. At han ikke ville vært snill med barna alene, men ikke er dårlig nok til å bli fradømt omsorgen.

Det er faktisk en av de aller vanligste grunnene, ifølge familievernkontoret og krisesenteret. 

I tillegg kan det selvsagt være mange andre grunner, man tror partner kan forandre seg, man har investert så mye i forholdet at det er vanskelig å gi det opp, religion, funksjonshemning/sykdom el, dårlig selvtillit, traumebakgrunn, annen kultur/snakker ikke språket osv. 

Anonymkode: db25a...189

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe som heter Avhengig pf, og når noen blir i svært vanskelige og dårlige forhold, så kan det at de har den personlighetsforstyrrelsen, være en grunn. Mennesker som ikke planlegger hvordan de skal klare seg etter et brudd, og at de lukker øynene for problemer de ser kan komme, er også vanlige grunner. Å være forberedt på og å klare et fremtidig brudd er veldig viktig når man får samboende partner og ikke minst når de velger å få barn.

Anonymkode: 9f350...cc7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også det er svært trist at folk er så redde for å være aleine. Enda tristere er det når man er «sammen», men flørter på si, finner lykken på andre måter, men velger å holde ut i frykt. Jeg vet om en dame, som har ekstremt god økonomi og hadde klart seg utmerket aleine med to barn. Alikevel går hun ikke. Men de lever hver sine liv. 

Anonymkode: 53480...1e9

Skrevet

Jeg tror det er mange ting. Det er ikke alltid enkelt å flytte. Mange tenker nok også at gresset ikke er grønnere. Eventuelt ikke vet hvor ille det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Uff for en "enkel" og unyansert tråd på et komplekst problem. 

Det er mange grunner til at mennesker er i dårlige forhold. Oppvekst f.eks. det er noe trygt i det som er kjent. Psykisk eller fysisk mishandling er veldig vanskelig å bryte ut av. 

Dårlige forhold er ikke forbeholdt ressurssvake mennesker, det finnes i alle samfunnslag. 

Anonymkode: a3531...024

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er min grunn i hvert fall. De gangene jeg har planlagt brudd har det vært tydelig at jeg kan sette barnet mitt i en farlig situasjon ved å gjøre det. Derfor føler jeg meg tvunget til å vente til barnet er eldre og mer selvstendig. Men tro meg, jeg går den dagen det er forsvarlig. 

Anonymkode: a5482...8b6

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

1. Økonomi ( redsel der)

Vil råde alle som er i et dårlig forhold til å forlate det allikevel. Vi lever et liv🙏❤ Alt vil ordne seg,men dagene..årene du mister i dårlige forhold får du aldri igjen.

Hva er dårlig forhold etter ditt syn ? 

Anonymkode: 3f81f...096

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At folk ikke har mere kunnskap i 2024 er skremmende.

Anonymkode: 1a8e2...b42

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

1. Økonomi ( redsel der)

Så vedkommende som ikke har levd i et mishandlingsforhold.

Anonymkode: 1a8e2...b42

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...