Gå til innhold

Hva tenker dere om navnet Viola

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Biola. Beklager, men det var den første tanken som kom sånn rent fonetisk. Jeg mener også det er litt for sukkersøtt. Og hva er egentlig grunnen til alle disse navn som om barna var av kongelig blod og arverekke til kronen? Kronprinsesse Viola av Nederland/ Spania osv. Sånn høres det ut. Mange velger slike oppblåste pyntenavn. Men altså, selv om våre barn er våre lykker i livet, så tenker ikke resten av verden at nå har “den utvalgte kommet”.  Den “navne-kroningen” er forhåpentligvis snart på vei ut. 

Anonymkode: 7da75...690

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vet at det betyr bratsj på engelsk? På norsk er det for sukkersøtt. 
Ikke noe galt med bratsj, jeg spiller det selv. Men jeg hadde aldri kalt et barn Viola. Jeg kjenner noen som heter det som navn nummer to (begge navnene brukes daglig), det synes jeg fungerer bedre. Da blir sukkersøte Viola litt mindre sukkersøtt.

Anonymkode: a2693...29e

Bedre å kalle henne Gitar da. Eller Lutt eller Fiolin. Fiolin er jo nesten likt Viola, egentlig. Fiola er kanskje bedre da. Men da må hun like fioler og fargen fiolett. Tenk å hente Fiola og mislike fioler og fiolett, liksom, det går jo ikke an. Tsk, tsk, tsk!

Anonymkode: d8183...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt flere Viola i barnehagen de siste årene, fint navn. 

Anonymkode: cc204...6a2

AnonymBruker
Skrevet

Viola Svendsen.

Klinger ikke bra.

Anonymkode: eab87...9f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet om 3 Viola, ene er over 80 den andre er 40 og siste er 3 år. Synes navnet er fint da jeg er vokst opp med hun ene som heter det. Tror ikke det er så mange som har det navnet. Ser i barnehagen feks er det en Aurora og Ingrid på hver gruppe. Så derfor har vi også valgt navn som typ ikke alle har

Anonymkode: 8f9ac...888

AnonymBruker
Skrevet

Høres pretensiøst ut. 

Anonymkode: 3f1d7...ca4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Biola. Beklager, men det var den første tanken som kom sånn rent fonetisk. Jeg mener også det er litt for sukkersøtt. Og hva er egentlig grunnen til alle disse navn som om barna var av kongelig blod og arverekke til kronen? Kronprinsesse Viola av Nederland/ Spania osv. Sånn høres det ut. Mange velger slike oppblåste pyntenavn. Men altså, selv om våre barn er våre lykker i livet, så tenker ikke resten av verden at nå har “den utvalgte kommet”.  Den “navne-kroningen” er forhåpentligvis snart på vei ut. 

Anonymkode: 7da75...690

Om det går på sånne type rim så kan man rime alle navn. 

Anonymkode: 8f9ac...888

AnonymBruker
Skrevet

Så mange ulike meninger folk har om Viola! Jeg forbinder navnet mest med Shakespeare (Twelfth Night) og Viola Davis. Synes det er et nydelig navn, men det blir kanskje litt uvanlig her i Norge. 

Anonymkode: 98e33...00d

Skrevet

Synes det er søtt, men klarer ikke å se det for meg på en voksen dame. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...