Gå til innhold

Fikk kjøkkenmaskin i bursdagsgave!!! :/

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en av toppmodellene av kjøkkenmaskin i gave av mannen og jeg begynte å grine av glede. Folk er forskjellig😂

Anonymkode: beac2...907

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fikk en av toppmodellene av kjøkkenmaskin i gave av mannen og jeg begynte å grine av glede. Folk er forskjellig😂

Anonymkode: beac2...907

Det var da voldsomt… Finnes virkelig ikke noe kjedeligere enn en kjøkkenmaskin.

Anonymkode: c8688...bde

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, absolutt ikke. Hun er lei seg over å få en gave som ikke er til henne, bare felles til husholdningen. Dette er sannsynligvis første «store» bursdag i samlivet, og mannen burde være i stand til å gi henne en personlig gave.

Anonymkode: 3aee5...d17

Synes nå fremdeles hun fremstår som utakknemlig jeg da 🤔

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav fruen vaskebøtte og gummihansker da hun ble 40 år. Hun var strålende fornøyd. Du, ts burde ha litt mer ydmyk og takknemlighet for det svigermor har vært med å betale. 

Anonymkode: 6cc79...cef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gav fruen vaskebøtte og gummihansker da hun ble 40 år. Hun var strålende fornøyd. Du, ts burde ha litt mer ydmyk og takknemlighet for det svigermor har vært med å betale. 

Anonymkode: 6cc79...cef

Litt bekymret for fruen, har du henne fastlenket i kjelleren?

Anonymkode: 91cd7...3e5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

F eks ønsket vi oss filmprosjektor m/lerret, og da løste vi det slik: sammen fant vi ut av hvilken type vi skulle ha, hvilken størrelse osv. Så betalte vi 50% hver av gaven. Det samme gjaldt Kenwood-kjøkkenmaskinen vår, samt et fjelltelt. Vi er kanskje litt heldige som liker de samme tingene, men det er jo derfor vi også er gift. Og vi anser absolutt telt, prosjektor og kjøkkenmaskin som gaver. Legger jo litt mer penger i tingen når det er en gave.

Ellers får vi ikke dyre gaver, har kuttet ut mye av gavestyret til gud og hvermann. 

Anonymkode: 184ee...c54

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer. Men mine og mannens foreldre pleier å gi penger, og jeg pleier å slå disse pengene sammen slik at vi kan kjøpe oss dyrere «fellesting» som står på ønskelisten. Dette pleier selvsagt jeg og mannen å være enige om. 

Anonymkode: 52e73...7c2

Takk til begge for svar. 

Anonymkode: 353b0...c6d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått en kjøkkenmaskin i gave 🥰

Anonymkode: 65e48...93c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fylte 30 år i går, og fikk kjøkkenmaskin i gave fra samboer og svigermor. Altså, er det mulig? Føler det er i samme kategori som støvsuger. 
Føler meg lite elsket, rett og slett.
Vi har begge snakket om at vi mangler kjøkkenmaskin, og at vi ønsker oss dette. Men den er jo dyr, og vi har liksom ikke unnet oss det.

MEN- å få et husholdningsverktøy i gave til bursdagen, det føles så feil/gammeldags. 

Klarte å skjule skuffelsen, men skal jeg ta det opp, eller bare bite det i meg? 

Anonymkode: 21b39...93c

Hva med å starte en ny tradisjon med romantiske gaver neste gang han har bursdag, gjøre det til deres greie og sørge for at det er forstått?

Da trenger du ikke ta opp kjøkkenmaskinen og heller ikke framstå som utakknemlig. Skjønner godt at du vil ha mer romantikk jeg

Anonymkode: 91cd7...3e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde blitt overlykkelig over å få kjøkkenmaskin til bursdagen, men det er nå meg.

AnonymBruker
Skrevet

Gi samboer kjøkkenutstyr dere får bruk for hver bursdag og jul fremover, så får pipa en annen lyd skal du se ;) 

Anonymkode: 4ef9e...196

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Koster ikke en ny kenwood 5-6000 k?

Anonymkode: 26c42...210

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det var da voldsomt… Finnes virkelig ikke noe kjedeligere enn en kjøkkenmaskin.

Anonymkode: c8688...bde

Spørs hva den skal brukes til, det da. 

Anonymkode: 8e18f...9e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Koster ikke en ny kenwood 5-6000 k?

Anonymkode: 26c42...210

De koster mellom 5.000 og 11.000, avhengig av modell. 

Anonymkode: 8e18f...9e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal være takknemlig for gaver. Punktum. 

Anonymkode: 276a0...283

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

er ikke du litt for gammel til å sutre over gaver?

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men altså! Hallo! Dere har snakket om at dere trenger og har lyst på en kjøkkenmaskin, og nå fikk du en, men det ble feil!? 

Tror du trenger å puste og faktisk sette pris på at du har fått en så flott gave som du faktisk har hatt lyst på.... 

Anonymkode: 860da...a3a

Fordi HUN fikk den. Altså, med den mening at hun som kvinne skal lage mat i huset. 

Anonymkode: a1aae...701

• Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg hadde elsket det!

Men ønsket du deg noe annet? Som er mindre "felles"? 

Neste gang samboeren din har bursdag kan du kjøpe EU-kontroll til fellesbilen. :)

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi HUN fikk den. Altså, med den mening at hun som kvinne skal lage mat i huset. 

Anonymkode: a1aae...701

men det er vel bedre å gi noe i gave som er nødvendig, og som TS kan får nytte av?, selv om hun fikk den så har vel mannen lov å bruke den? om det betyr at TS må lage all maten så har de større problem enn at hun fikk kjøkkenmaskin i gave.

• Liker 3
Skrevet

Hadde foretrukket en mer personlig kjærestegave på en rund dag. Men tanken bak er nok i aller beste mening, og du/dere får nok glede av den.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kan på et visst nivå forstå skuffelsen, men det kommer lit an på hvilket forhold dere har når det kommer til gaver. 

Jeg må tilstå jeg tidvis har kjent litt på det når mannen min får vr-briller, PlayStation, pc-deler og andre ting han ønsket seg mens jeg konsekvent får ting til hele familien 😅 Jeg ønsker meg alltid ting bare så det er sagt, men likevel er det jeg som får kjøkkenmaskin, støvsuger og brannslukningsapparat mens mannnen får «leker» til seg selv. Har gitt litt opp og har kommet frem til at vi tross alt er heldige som har familie som gir dyre og fine gaver, så jeg bare innfinner meg med at det er slik det er… men om det er sånn for ts også, så kan jeg faktisk forstå skuffelsen. 

Pleier han å få ting dere har ønsket dere også eller gjelder det kun når det er du som får gaver? Hvorvidt reaksjonen er rimelig er faktisk litt avhengig av det.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...