Gå til innhold

Fikk kjøkkenmaskin i bursdagsgave!!! :/

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dette var noe du faktisk ønsket deg, synes jeg det er både utakknemlig og rart å ikke være fornøyd med gaven. Hadde det vært noe du ikke ville ha i det hele tatt, hadde skuffelsen vært mer forståelig.

Når dette var noe du faktisk ville ha, så bør du være glad for det og ikke si noe mer om det. Du får heller kjøpe deg noe annet til deg selv, da.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Klarte å skjule skuffelsen, men skal jeg ta det opp, eller bare bite det i meg? 

Anonymkode: 21b39...93c

Ta det opp, vær så snill å ta det opp med de! Så kommer du tilbake og forteller oss hvordan det gikk. :popcorn:

Anonymkode: 14288...870

AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (32 minutter siden):

.... Jeg ønsker meg alltid ting bare så det er sagt, men likevel er det jeg som får kjøkkenmaskin, støvsuger og brannslukkingsapparat...

Får dere sånt i gave? Det er vel litt på nivå med kostebrett og vaskefiller i julegave. 

Anonymkode: 8e18f...9e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad, jeg!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts her! Nettopp! Er det jeg føler, jeg har fått en felles, praktisk ting til huset, mens han alltid får gaver kun til han/hans hobby. Kall meg gjerne diva, men det er dette som er kjernen i de «utakknemlige» følelsene mine. 

Jeg tror ikke folk helt klarer å se hva som har skjedd. Du OG din samboer har sammen ønsket dere en kjøkkenmaskin, også går han og kjøper det i bursdagsgave til kun deg (selv om han også vil ha den og vil få mye nytte av den). Det er ikke noe personlig eller gjennomtekt av samboeren din. Og han får sin mor med på det.

Om det hadde vært en felles julegave, bryllupsgave eller noe slikt, da hadde det selvsagt stilt seg helt anderledes.

Men husk på at det er kun din (spesielt viktig den dagen forholdet tar slutt). Og når han har bursdag, kjøper du noe til maskinen av tilbehør. Mesterenogkokken har masse tilbehør som kan kjøpes i tillegg. Feks pastamaker. Eller du kjøper noe annet som dere SAMMEN har snakket om at dere ønsker å skaffe dere.

Du får følge litt med framover på din, hans og jul hvordan gavene er, om det blir et mønster av at du får ting til hus mens han får til seg. Forhåpentligvis er dette en engangshendelse.

Og ja, jeg mener det er et gufs fra fortiden. Vi er da kommet lengre enn dette.

Anonymkode: 90fe5...522

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så utakknemlig du er. 🙄 Det er jo en kjempefin gave. Jeg liker mye bedre å få fornuftige gaver enn ting som bare tar opp plass. 

Anonymkode: 68b2f...f9e

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og ja, jeg mener det er et gufs fra fortiden. Vi er da kommet lengre enn dette.

Anonymkode: 90fe5...522

Og jeg mener dette er en kraftig overreaksjon. Trodde vi hadde kommet lengre enn dette.

Anonymkode: 14288...870

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for alle gode (og morsomme!) innspill. Jeg kommer ikke til å si noe, men ved neste anledning skal jeg presisere at jeg ønsker meg noe til personlig til meg, f.eks et armbånd eller billetter til en konsert hvor JEG liker artisten. 
Jeg vet gaven var kun godt ment og at mange andre hadde blitt glade for husholdningsartikler på en rund dag.  

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hadde ikke skjedd hos oss- mannen min er svært klar på at "husting"/ fellesting er noe man evt ønsker til jul, og at bursdagsgaver bestandig er noe personlig.

Han overhørte en gang at mora mi lurte på hva jeg ønsket meg til bursdagen,og jeg svarte bl.a ett nytt dampstrykjern. Han protesterte med det samme, og hevdet at det var en felles husholdningsting osv  Han bruker "aldri" strykejern, men likevel. Jeg hadde heller ikke blitt suprrhappy om vi fikk fellesjulegave som i realiteten var til kun én av oss.

Og ja- vi opererer med ønskelister i begges familier 🥳

Endret av Sydvesta Orkana
Ordfeil
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For en flott gave du fikk! Heldig er du. 

Anonymkode: f9bd3...d4d

Hvorfor er det en flott gave til HENNE? Er det ikke en gave han skal bruke like mye?

Anonymkode: 3aee5...d17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror du overanalyserer veldig.
De tenkte nok at du ønsket deg kjøkkenmaskin, og siden det er en kostbar ting så prioriterte de å kjøpe dette til 30 års gave til deg.

Anonymkode: 59f5e...425

Samtidig som du har fortalt mannen din at du ønkser deg ting som kjøkkenmaskin, men ikke sagt at du ønsker deg smykker. 

Anonymkode: 353b0...c6d

Da får du slutte å ønske deg kjøkkenmaskin, og begynne å ønske deg hobbyting, smykker og andre du-soesifikke gaver. 

Anonymkode: 8e18f...9e8

Jeg forstår deg, samtidig så forstår jeg samboer. Han har tydeligvis følgt meg og registrert at du ønsker deg en sånn. .

Anonymkode: 4290c...a02

Altså, kan dere ikke lese? I hovedinnlegget står det at TS og mannen (begge to sammen) har snakket om at DE (begge to) har bruk for en kjøkkenmaskin. DET ER IKKE TS ALENE SOM ØNSKER SEG KJØKKENMASKIN SOM PERSONLIG GAVE TIL SEG SELV…..

Fryktelig mange gammeldagse husmødre her som ser på kjøkkenutstyr som noe som tilhører kvinnen i forholdet og som hun skal glede seg over…

Jeg har levd hele livet (50 år +)uten kjøkkenmaskin, og har aldri ønsket meg det heller…så for meg er det enda mindre spennende enn f eks en støvsuger eller en oppvaskmaskin. Å få «husmorutstyr» i bursdagsgave fra mannen på runde dager - som det kanskje er fire-fem i løpet av samlivet av om man er heldig - bare fordi jeg er kvinne? - Nei, noe så stusselig. Jeg trenger ikke så dyre gaver, men gi meg noe til MEG. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, kan dere ikke lese? I hovedinnlegget står det at TS og mannen (begge to sammen) har snakket om at DE (begge to) har bruk for en kjøkkenmaskin. DET ER IKKE TS ALENE SOM ØNSKER SEG KJØKKENMASKIN SOM PERSONLIG GAVE TIL SEG SELV…..

Det er vel  ingen av oss som vet hvor mye mannen faktisk ønsket denne kjøkkenmaskinen. At de har "snakket sammen om at de trenger en kjøkkenmaskin, men det ble for dyrt" kan bety hva som helst.  For alt vi vet kan det være som i The Julekalender hvor Gjerdrud snakker om den foodprosessoren hele tiden og hvor mye hun ønsker seg den og Olaf svarer "Det er berre lekkert, men vi har ikke råd". Og så kjøper  han den til henne til jul. Selv om de hadde snakket sammen om at de trengte en foodprosessor så var det jo helt klart Gjertrud som var den som ønsket seg den. 

Om det er slik at det er mannen som hele tiden har mast om at de trenger en kjøkkenmaskin og trådstarter som sa det ble for dyrt så er jeg selvsagt enig i at det er veldig spesielt om han da kjøper kjøkkenmaskinen til henne i gave sammen med moren sin. Men jeg tror ikke det er det som er tilfellet her. Da hadde nok trådstarter presisert det. 

Anonymkode: aba4a...741

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel  ingen av oss som vet hvor mye mannen faktisk ønsket denne kjøkkenmaskinen. At de har "snakket sammen om at de trenger en kjøkkenmaskin, men det ble for dyrt" kan bety hva som helst.  For alt vi vet kan det være som i The Julekalender hvor Gjerdrud snakker om den foodprosessoren hele tiden og hvor mye hun ønsker seg den og Olaf svarer "Det er berre lekkert, men vi har ikke råd". Og så kjøper  han den til henne til jul. Selv om de hadde snakket sammen om at de trengte en foodprosessor så var det jo helt klart Gjertrud som var den som ønsket seg den. 

Om det er slik at det er mannen som hele tiden har mast om at de trenger en kjøkkenmaskin og trådstarter som sa det ble for dyrt så er jeg selvsagt enig i at det er veldig spesielt om han da kjøper kjøkkenmaskinen til henne i gave sammen med moren sin. Men jeg tror ikke det er det som er tilfellet her. Da hadde nok trådstarter presisert det. 

Edit: Trådstarter kan jo fortelle oss hvem av hun og samboeren som var den første til å si at de burde ha enn kjøkkenmaskin. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Takk for alle gode (og morsomme!) innspill. Jeg kommer ikke til å si noe, men ved neste anledning skal jeg presisere at jeg ønsker meg noe til personlig til meg, f.eks et armbånd eller billetter til en konsert hvor JEG liker artisten. 
Jeg vet gaven var kun godt ment og at mange andre hadde blitt glade for husholdningsartikler på en rund dag.  

Så bra. Så får du forhåpentligvis en personlig gave til jul. 

AnonymBruker
Skrevet

Så heldig du er jeg misunner deg 🤩 jeg fikk badevekt til 30 årsdagen så spørs om han ikke vil at jeg ta et hint  å slanke meg. Selv om jeg vil si 165 og 55 kg er helt ok 🙈

Anonymkode: af1d6...34c

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min mann gjennom 25 år, vil bare kjøpe personlige gaver til meg. Syns nesten det er dumt innimellom, hvis jeg har et ønske om noe "til huset". Men han er veldig flink til å finne gaver, og bruker mye penger på det.

Dermed må jeg finne personlige gaver til ham også 🙃. Og det er ikke så lett! Hører andre men ønsker seg verktøy og slikt, og det høres så greit ut å kjøpe.

Men vi opererer med ønskeliste til jul, og spør gjerne om hva den andre ønsker seg til bursdag. 

En god kjøkkenmaskin koster mange tusen kroner, så han mente det vel godt. Vet ikke om det er den prisklassen dere legger dere på ofte til jul og bursdag?

Anbefaler dere å skrive ønskelister, så er problemet ute av verden i fremtiden 🙂. Bli også gjerne enige om hvilken prisklasse gaver skal ligge på.

Anonymkode: f4321...52b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, altflyter said:

Jeg kan på et visst nivå forstå skuffelsen, men det kommer lit an på hvilket forhold dere har når det kommer til gaver. 

Jeg må tilstå jeg tidvis har kjent litt på det når mannen min får vr-briller, PlayStation, pc-deler og andre ting han ønsket seg mens jeg konsekvent får ting til hele familien 😅 Jeg ønsker meg alltid ting bare så det er sagt, men likevel er det jeg som får kjøkkenmaskin, støvsuger og brannslukningsapparat mens mannnen får «leker» til seg selv. Har gitt litt opp og har kommet frem til at vi tross alt er heldige som har familie som gir dyre og fine gaver, så jeg bare innfinner meg med at det er slik det er… men om det er sånn for ts også, så kan jeg faktisk forstå skuffelsen. 

Pleier han å få ting dere har ønsket dere også eller gjelder det kun når det er du som får gaver? Hvorvidt reaksjonen er rimelig er faktisk litt avhengig av det.

Det høres helt absurd ut. 

Kjøkkenmaskin kan jeg forstå i gave fordi det er en "luksusting" og den ene personen i forholdet kan være langt mer glad i å bake enn den andre personen. Men brannslukningsapperat er påkrevd og noe som åpenbart er like nyttig for begge. 

Kan ikke engang skjønne at noen tenker: "Jeg venter med å kjøpe nytt brannsluknigsapperat til kona har bursdag". 

Ikke skjønner jeg heller hvorfor mannen ikke gir deg det du skriver på ønskelisten din og spesielt når han selv får ting han selv ønsket seg. 

Synes din situasjon er langt verre enn trådstarters. 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Champagne problems

Anonymkode: 8f23b...e94

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du tror ikke på trådstarter? Hun skriver jo ordrett: «Vi har begge snakket om at vi mangler kjøkkenmaskin, og at vi ønsker oss dette.»

AnonymBruker
Skrevet
altflyter skrev (9 timer siden):

Jeg kan på et visst nivå forstå skuffelsen, men det kommer lit an på hvilket forhold dere har når det kommer til gaver. 

Jeg må tilstå jeg tidvis har kjent litt på det når mannen min får vr-briller, PlayStation, pc-deler og andre ting han ønsket seg mens jeg konsekvent får ting til hele familien 😅 Jeg ønsker meg alltid ting bare så det er sagt, men likevel er det jeg som får kjøkkenmaskin, støvsuger og brannslukningsapparat mens mannnen får «leker» til seg selv. Har gitt litt opp og har kommet frem til at vi tross alt er heldige som har familie som gir dyre og fine gaver, så jeg bare innfinner meg med at det er slik det er… men om det er sånn for ts også, så kan jeg faktisk forstå skuffelsen. 

Pleier han å få ting dere har ønsket dere også eller gjelder det kun når det er du som får gaver? Hvorvidt reaksjonen er rimelig er faktisk litt avhengig av det.

Det hadde jeg blitt skuffet over. Pleier du å kjøpe «leker» til ham, men han gir deg «fellesting» i gave, eller får du disse «fellestingene» fra foreldre/svigerforeldre mens han får «leker». 

Anonymkode: 52e73...7c2

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...