AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Del Skrevet 28. juli 2024 Av dei eg kjenner som snakkar om kor redde dei er for å døy, så er det ateistane som er mest vettaskremte for dette. Den som er mest redd går til og med til psykolog for dette. Han er ellers ein meget oppegåande type. Rasjonell på alle plan, og i utgangspunktet svært robust. Familiefar og jobbar som fysioterapeut. Nokon som kan opplyse meg? Anonymkode: ace6f...673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. juli 2024 #2 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg er ateist og finnes ikke redd for å dø på en eneste flekk. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Del Skrevet 28. juli 2024 Neppe grunnen. Jeg er ikke redd for å dø. Er også ateist Anonymkode: eb94c...22c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Del Skrevet 28. juli 2024 Ateist her, overhodet ikke redd for det. Anonymkode: 8fcce...3b7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Del Skrevet 28. juli 2024 Jaha? Det var nytt for meg. Hilsen ateist Anonymkode: 4e960...dca 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Del Skrevet 28. juli 2024 Ateist her også, ingen dødsangst. Døden er en del av livssyklusen som mye annet. Anonymkode: 28d5a...f6b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 28. juli 2024 #7 Del Skrevet 28. juli 2024 Hvem som helst kan vell få dødsangst, uavhengig av livssyn? Jeg kjenner ingen som har utpreget dødsangst, og få som er religiøse (så vidt jeg vet). Selv har jeg verken dødsangst eller gudstro. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Del Skrevet 28. juli 2024 Ateister er redde for å dø. Kristne er redde for å leve. Naturlig nok. Anonymkode: 04500...613 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Del Skrevet 28. juli 2024 Alle de kristne jeg kjenner tror at dem er lovet evig liv i himmelen. Ingen av dem har jo faktisk lest bibelen, så de er ikke klar over alle kravene Gud stiller. Hvis vi later som om himmelen er ekte, så kan jeg garantere at de fleste "kristne" aldri vil sette sjel der. Anonymkode: de5d7...ce5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Del Skrevet 28. juli 2024 Har ingen tro. Og er ikke redd for å dø, nei. Anonymkode: 150e8...6e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 28. juli 2024 #11 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg er ikke redd for å dø. Men litt redd for hvordan jeg skal dø. Vil liksom ikke pines. Men døden i seg selv er jeg ikke redd for. Er ateist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Del Skrevet 28. juli 2024 Er heller ikke redd for å dø, selv om jeg er aldri så mye ateist. Jeg er redd for at mine kjære skal dø, men det er for at jeg vil savne dem. Det er alltids trist å tenke på at man blir borte for evig tid, og det å tenke over alt man ikke rekker å oppleve som man gjerne skulle opplevd, men selve døden? Nei. Anonymkode: 09e2b...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juli 2024 #13 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg sier med Kazantzakis’ gravskrift: Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφτερος (Jeg håper ikke på noe. Jeg frykter ikke noe. Jeg er fri.) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle de kristne jeg kjenner tror at dem er lovet evig liv i himmelen. Ingen av dem har jo faktisk lest bibelen, så de er ikke klar over alle kravene Gud stiller. Hvis vi later som om himmelen er ekte, så kan jeg garantere at de fleste "kristne" aldri vil sette sjel der. Anonymkode: de5d7...ce5 Da er de ikke kristne - hvis de ikke leser Bibelen. Anonymkode: 47be1...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 28. juli 2024 #15 Del Skrevet 28. juli 2024 Du kjenner EN ateist som har alvorlig dødsangst, og basert på dette påstår du at "ateistene er reddest for å dø"... Ja ja! Ekte forskning viser noe annet: https://www.ox.ac.uk/news/2017-03-24-study-who-least-afraid-death Sitat They find that atheists are among those least afraid of dying...and, perhaps not surprisingly, the very religious. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angry Man Skrevet 28. juli 2024 #16 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg tenker at religiøse som tror på et liv etter døden er mindre redde da døden for dem bare er en dør til noe annet. Som om vi skulle lukke opp en dør og gå inn i et annet rom. At ateister ikke er redde for døden generelt sett kan kanskje forklares med at de ofte er rasjonelle mindre følelsesmessige mennesker og at de anser døden som bare en evig drømmeløs søvn. Ikke akkorat noe å frykte ala helvete. 😄 Men noe sier meg at mange ateister ikke er like sikre når døden nærmer seg. Jeg tror at den gruppen som soleklart er minst redd for døden både når den er nær og fjern er de reiligiøse som forventer at livet fortsetter etter ens jordlige endelikt. Men en tank er jo at de også kan bli usikre når døden nærmer seg. Redd for at de tok feil og at det ikke er noe liv videre for dem kanskje. Hmm hmm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Del Skrevet 28. juli 2024 Er vel ikke vanskelig? Vi ateister tror ikke på noe liv etter døden, det er over og ut for alltid! Det er jo så klart skremmende. De fleste religiøse tror på et liv videre, så da er det ikke så skummelt å dø. Er jo nettopp derfor religioner er oppfunnet, for å slippe å måtte takle døden. Anonymkode: 22432...c06 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Del Skrevet 28. juli 2024 Bare kristne som tar selvmord også da eller? Anonymkode: 3fc09...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Del Skrevet 28. juli 2024 Verken jeg eller noen av mine ateistiske venner er spesielt redde for å dø. Vi er alle bare glade for at det ikke finnes noe mer etter dette livet. Anonymkode: fb78f...458 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg er troende og leser i Bibelen ofte. Man leser ofte der at døden beskrives som en drømmeløs søvn uten bevissthet. Hva er det å være redd for? Den eneste redselen jeg har er frykten for å ikke leve, eller å dø en grusom død i redsel og pine etter en ulykke eller når man drukner. Den frykten når man er i livsfare er i seg selv ikke noe man bare hever skuldrene av. Men dette er kroppslig overlevelses mekanisme og ikke noe jeg kan kontrollere. Om jeg har tatt feil og dette livet er alt, er det null stress for min del. Jeg aner jo likevel ingenting der jeg ligger i graven. En såkalt livsløgn (som ateistene forfekter) blir for min del ikke noe som påvirker min livskvalitet her og nå. Jeg har ingenting å tape på å tro på at noen har skapt meg fremfor noe. Anonymkode: c29d8...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå