AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Jeg har oppdaget at til stadig så er spesielt det rustfrie bestikket dekket av rustflekker. De blir rengjort med swift, men kommer tilbake etter ikke så lang tid. Deretter oppdaget jeg at skåler og andre ting som ikke er metal etc plutselig også hadde disse flekkene på seg, og det var jo helt ulogisk at de skulle ruste. Nå ser jeg at det er små rustflekker nederst i maskinen på ett slags metalgitter. Finnes det noen gode tips der ute for å bli kvitt problemet? Maskinen er bare 2 år gammel, en liten benk-oppvaskmaskin. Jeg la merke til det etter at jeg hadde skrubbet noen panner med swift for så å sette de i maskinen. Mulig noen ståltråder hadde kommet seg inni, men de burde vell være borte nå... Anonymkode: f2524...e45
Perine Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Dette virker 😊 https://www.whiteaway.no/hverdagen/post/flekker-pa-bestikket-slik-fjerner-du-rusten-i-oppvaskmaskinen/
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 4 minutter siden, Perine said: Dette virker 😊 https://www.whiteaway.no/hverdagen/post/flekker-pa-bestikket-slik-fjerner-du-rusten-i-oppvaskmaskinen/ Takk Har du prøvd ett av de tipsene selv? Anonymkode: f2524...e45
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har oppdaget at til stadig så er spesielt det rustfrie bestikket dekket av rustflekker. De blir rengjort med swift, men kommer tilbake etter ikke så lang tid. Deretter oppdaget jeg at skåler og andre ting som ikke er metal etc plutselig også hadde disse flekkene på seg, og det var jo helt ulogisk at de skulle ruste. Nå ser jeg at det er små rustflekker nederst i maskinen på ett slags metalgitter. Finnes det noen gode tips der ute for å bli kvitt problemet? Maskinen er bare 2 år gammel, en liten benk-oppvaskmaskin. Jeg la merke til det etter at jeg hadde skrubbet noen panner med swift for så å sette de i maskinen. Mulig noen ståltråder hadde kommet seg inni, men de burde vell være borte nå... Anonymkode: f2524...e45 Når maskinen er to år gammel, så skal du finne kvitteringen/bankutskrift av betaling og ta kontakt med selger/utsalgsstedet. Du skal IKKE skrubbe, vaske, pusse eller gjøre noe som helst med maskinen før du har vært og vist bilder til salgsstedet. Fordi dette er en reklamasjon, en oppvaskmaskin skal være vesentlig lengre enn to år, og den skal fungere etter formålet og ikke skade det du vasker. Derfor er her fem års reklamasjonsrett. Gode ideer du måtte få i tråden her og forsøk på å fikse selv kan medføre at du ikke får reklamere. Enten skal du ha ny rist eller så skal du ha ny maskin. Anonymkode: 60d4c...659 2
Perine Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk Har du prøvd ett av de tipsene selv? Anonymkode: f2524...e45 Ja, jeg ruller sammen biter av brukt aluminiumsfolie og legger i bestikkskuffen på oppvaskmaskinen sånn av og til. Synes at det blir færre rustflekker på bestikket mitt når jeg gjør dette.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Perine skrev (16 timer siden): Ja, jeg ruller sammen biter av brukt aluminiumsfolie og legger i bestikkskuffen på oppvaskmaskinen sånn av og til. Synes at det blir færre rustflekker på bestikket mitt når jeg gjør dette. Bestikk skal ikke ruste ved bruk/vask i oppvaskmaskin. Bruker bare Hardangerbestikk, har aldri sett en eneste rustflekk på bestikk eller annet stål. Kjøpte for en hel del år siden noe dyrt Norak stålpres bestikk, tror det het Maya. Det rustet etter kort tids bruk/vask og ble levert tilbake og fikk pengene igjen for det. Om det er maskinen eller bestikket ditt men noe er galt. Anonymkode: 60d4c...659
Perine Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bestikk skal ikke ruste ved bruk/vask i oppvaskmaskin. Bruker bare Hardangerbestikk, har aldri sett en eneste rustflekk på bestikk eller annet stål. Kjøpte for en hel del år siden noe dyrt Norak stålpres bestikk, tror det het Maya. Det rustet etter kort tids bruk/vask og ble levert tilbake og fikk pengene igjen for det. Om det er maskinen eller bestikket ditt men noe er galt. Anonymkode: 60d4c...659 Bestikket ruster ikke men det forekommer rustflekker. Synes at du burde åpne artikkelen jeg linket til da jeg svarte ts, og se om du får noe ut av det som forklares der. Jeg er ikke så flink til å forklare så jeg vil ikke prøve. https://www.whiteaway.no/hverdagen/post/flekker-pa-bestikket-slik-fjerner-du-rusten-i-oppvaskmaskinen/
newman01 Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 On 7/28/2024 at 7:23 PM, AnonymBruker said: Når maskinen er to år gammel, så skal du finne kvitteringen/bankutskrift av betaling og ta kontakt med selger/utsalgsstedet. Du skal IKKE skrubbe, vaske, pusse eller gjøre noe som helst med maskinen før du har vært og vist bilder til salgsstedet. Fordi dette er en reklamasjon, en oppvaskmaskin skal være vesentlig lengre enn to år, og den skal fungere etter formålet og ikke skade det du vasker. Derfor er her fem års reklamasjonsrett. Gode ideer du måtte få i tråden her og forsøk på å fikse selv kan medføre at du ikke får reklamere. Enten skal du ha ny rist eller så skal du ha ny maskin. Anonymkode: 60d4c...659 Det er nok ikke maskinen som ruster, men at brukeren vasker noe som er laget i jern. Jern ruster, og sammen med vaskemiddelet spres rusten til andre ting i maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå