AnonymBruker Skrevet 28. juli #21 Del Skrevet 28. juli Meowmere skrev (Akkurat nå): Du må gjerne forklare hvor Gud kom fra. Gud er ovenfor tid, sted og rom. Hadde han ikke vært ovenfor det- hadde han ikke vært Gud/Skaperen. Rom og tid er en form for energi, en ramme av virkeligheten der den allmektige Gud skapte alle saker og levende skapninger. Denne rom-tiden står ikke av seg selv, men kommer fra Gud. Og Gud er en levende ubegrenset enorm evig energi som har personlighet. Tid-rom er et av Guds aspekter. Når Gud eksisterer, er rom-tiden også det. Og siden rom-tid ikke har noen begynnelse eller slutt, så har Gud det også. Gud eksisterer evig, noe som betyr at Han har eksistert og vil alltid eksistere, akkurat som rom-tid. Dette er i samsvar med følgende vers: Psalms 41:13 (Norwegian) Lovet være Herren, Israels Gud, fra evighet og til evighet! Amen, og amen. Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. juli #22 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvom du har vokst opp med kristne besteforeldre- betyr ikke det at de er kristen i sitt hjerte. Vi alle har begjær- du også. Vi alle er syndere. Men man blir ikke kristen før man åpner sitt hjerte til Jesus Kristus som sin frelser. Den «eventyrboken» har over 1000 profetier som har gått i oppfyllelse. Bibelen er bevist av dødehavsrullene. Jesus levde, LEVER OG er GUD. Amen Anonymkode: dcb98...c17 De hadde i høyeste grad «Jesus i sitt hjerte», det vil si, de trodde i hvert fall det selv. De var gode, varme og snille mennesker som trodde dypt og fast på Jesus. Pinsevenner. Nydelige mennesker som jeg elsket høyt. Jeg deler dog ikke deres tro, og det må være greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 28. juli #23 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gud er ovenfor tid, sted og rom. Hadde han ikke vært ovenfor det- hadde han ikke vært Gud/Skaperen. Rom og tid er en form for energi, en ramme av virkeligheten der den allmektige Gud skapte alle saker og levende skapninger. Denne rom-tiden står ikke av seg selv, men kommer fra Gud. Og Gud er en levende ubegrenset enorm evig energi som har personlighet. Tid-rom er et av Guds aspekter. Når Gud eksisterer, er rom-tiden også det. Og siden rom-tid ikke har noen begynnelse eller slutt, så har Gud det også. Gud eksisterer evig, noe som betyr at Han har eksistert og vil alltid eksistere, akkurat som rom-tid. Dette er i samsvar med følgende vers: Psalms 41:13 (Norwegian) Lovet være Herren, Israels Gud, fra evighet og til evighet! Amen, og amen. Anonymkode: dcb98...c17 😂😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #24 Del Skrevet 28. juli Meowmere skrev (Akkurat nå): 😂😂 Bare det at du får er svar og tilbakemeldingen er le emoji. Forteller mer om deg enn noe annet. Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #25 Del Skrevet 28. juli Lorieen skrev (11 minutter siden): Jeg tror på evolusjonsteorien. Klarer meg veldig godt med det. Det meste som skjer er tilfeldig. Ikke alt trenger ha dypere mening. Kristne trur i alle høgste grad også på evolusjonsteorien. Just sayin' 🤠 Anonymkode: 41287...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #26 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Greit nok at dei fleste no for tida ikkje er religiøse, men det er då unødvendig å latterligjere dei som trur. Feks: Eg er ikkje glutenintolerant, men føler ikkje behov for å gjere narr av dei som ikkje kan ete brød. Eg røyker ikkje lenger, men gjer ikkje narr av dei som framleis røyker. Eg er ikkje bonde, men gjer ikkje narr av dei som berre et norske produkt. Osv osv Anonymkode: 41287...50d Helt uenig med deg. Svart humor, satire er helt nødvendig i verden i dag. Religion er ikke et fredet emne for humor. Life of brian er viktig selv om den har skapt diskusjon siden før den ble vist, og viss en bare må ha en politisk korrekt humor er verden ille ute. Svart humor og satire har alltid eksistert og heldigvis for det. Du kan like det eller la være men i ytringsfriheten (som jeg håper alle støtter) må en faktisk akseptere og respekterere at andre har en annen humor enn deg selv. I disse canceled og woke tider der folk blir krenket og er hårsåre av hva som helst er det langt mer viktig enn før. Mørk humor kan spre mye glede og det kan spøkes om hva som helst: religion, homofile osv. Tror vi har godt av å ikke ta seg selv så høytidelig at en ikke kan ha selvironi. Anonymkode: 768de...7e3 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 28. juli #27 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bare det at du får er svar og tilbakemeldingen er le emoji. Forteller mer om deg enn noe annet. Anonymkode: dcb98...c17 Det du skrev var latterlig. Du må gjerne tro det du vil, men ikke presenter det som fakta. Det får deg til å høres desillusjonert ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #28 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kristne trur i alle høgste grad også på evolusjonsteorien. Just sayin' 🤠 Anonymkode: 41287...50d Absolutt IKKE nei. Du er ikke kristen hvis du tror på evolusjons TEORIEN Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. juli #29 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kristne trur i alle høgste grad også på evolusjonsteorien. Just sayin' 🤠 Anonymkode: 41287...50d Mulig noen gjør det. Mine besteforeldre gjorde ikke det. De trodde på Adam og Eva. De tolket egentlig alt som stod i Bibelen helt bokstavelig. De var enkle mennesker, men herlighet så snille og gode de var. Jeg elsket dem høyere enn mine egne foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #30 Del Skrevet 28. juli Meowmere skrev (Akkurat nå): Det du skrev var latterlig. Du må gjerne tro det du vil, men ikke presenter det som fakta. Det får deg til å høres desillusjonert ut. Men evolusjonsteorien er ikke latterlig? Haha Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #31 Del Skrevet 28. juli Lorieen skrev (Akkurat nå): Mulig noen gjør det. Mine besteforeldre gjorde ikke det. De trodde på Adam og Eva. De tolket egentlig alt som stod i Bibelen helt bokstavelig. De var enkle mennesker, men herlighet så snille og gode de var. Jeg elsket dem høyere enn mine egne foreldre. Dine besteforeldre høres ut som skikkelige mennesker! Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 28. juli #32 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men evolusjonsteorien er ikke latterlig? Haha Anonymkode: dcb98...c17 Den kan observeres, så nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #33 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt uenig med deg. Svart humor, satire er helt nødvendig i verden i dag. Religion er ikke et fredet emne for humor. Life of brian er viktig selv om den har skapt diskusjon siden før den ble vist, og viss en bare må ha en politisk korrekt humor er verden ille ute. Svart humor og satire har alltid eksistert og heldigvis for det. Du kan like det eller la være men i ytringsfriheten (som jeg håper alle støtter) må en faktisk akseptere og respekterere at andre har en annen humor enn deg selv. I disse canceled og woke tider der folk blir krenket og er hårsåre av hva som helst er det langt mer viktig enn før. Mørk humor kan spre mye glede og det kan spøkes om hva som helst: religion, homofile osv. Tror vi har godt av å ikke ta seg selv så høytidelig at en ikke kan ha selvironi. Anonymkode: 768de...7e3 Mørk humor viser bare til en ekstremt dårlig form for å holde andre for narr. Lage «komedie» av alt som er gravalvorlig. Trist Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. juli #34 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dine besteforeldre høres ut som skikkelige mennesker! Anonymkode: dcb98...c17 De var helt nydelige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #35 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt IKKE nei. Du er ikke kristen hvis du tror på evolusjons TEORIEN Anonymkode: dcb98...c17 What? 😅 Kan eg vere så snill å spørre deg om i kva by og land du har vokse opp? Anonymkode: 41287...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #36 Del Skrevet 28. juli Meowmere skrev (Akkurat nå): Den kan observeres, så nei. Evolusjons teorien er en TEORI. Den er ikke fakta basert. Ingen «vitenskapsmenn» kan heller forklare hvor «eksplosjonen» skjedde. Hvordan kan the big bang skje- når det ikke fantes NOE. Hvordan kan intelligent liv komme fra ingenting? Det gir ingen mening. Anonymkode: dcb98...c17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #37 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): What? 😅 Kan eg vere så snill å spørre deg om i kva by og land du har vokse opp? Anonymkode: 41287...50d Hvis du tror kristne kan tro på evolusjonsteorien og være kristen. Så ER DE IKKE KRISTEN. Det står i Bibelen at Gud skapte himlene og jord på 7 dager. Tror du ikke det- da tror du heller ikke på Gud. Så enkelt. Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 28. juli #38 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du tror kristne kan tro på evolusjonsteorien og være kristen. Så ER DE IKKE KRISTEN. Det står i Bibelen at Gud skapte himlene og jord på 7 dager. Tror du ikke det- da tror du heller ikke på Gud. Så enkelt. Anonymkode: dcb98...c17 Noen mer moderne kristne fortolker dette og mener at en «dag» i Guds perspektiv er mye lenger enn det vi definerer som en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #39 Del Skrevet 28. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mørk humor viser bare til en ekstremt dårlig form for å holde andre for narr. Lage «komedie» av alt som er gravalvorlig. Trist Anonymkode: dcb98...c17 Tror jeg har et morsommere liv enn deg med litt mer spøk, latter, glede, humør kontra å bare gå rundt å være "gravalvorlig". Du får det ikke til å høres fristende ut å være deg. Men du om det Anonymkode: 768de...7e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli #40 Del Skrevet 28. juli Lorieen skrev (Akkurat nå): Noen mer moderne kristne fortolker dette og mener at en «dag» i Guds perspektiv er mye lenger enn det vi definerer som en dag. En dag for Gud er 1000 år for mennesket. Det står i Bibelen. Det betyr ikke at du kan fjerne Guds skapelse og sette det inn med evolusjonsteorien. Da er du ikke kristen. Anonymkode: dcb98...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå