Gå til innhold

Okkult og JESUS

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det slik at så mange er forblindet av det okkulte? Se på OL sin intro for eksempel. Idag er det helt akseptabelt og gjøre narr av kristendommen (Jesu og disiplene) offentlig på tv sendinger.. hadde man gjort det samme mot muslimer? Hvorfor er det akseptabelt å gjøre narr av kristne mennesker?

Hvordan kan mennesker tro på spøkelser, spåkoner og aliens (som er overnaturlig) men at Gud eksisterer er helt umulig. Jeg forstår ikke tankegangen. 

Er det ingen som har lest angående det okkulte? Hvor mørkt dette er og det finnes i alt? Aleister Crowley er mer eller mindre hedret i denne verden- svart magi finnes. Og du er naiv om du ikke forstår at folk bruker dette for sin egen vinning. 

Jesus er veien, sannheten OG livet. INGEN kommer til Faderen uten ved Ham. 

At folk ikke ser hvor lurt man er i denne verden, er over min fatteevne. 

Anonymkode: dcb98...c17

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er det slik at så mange er forblindet av det okkulte? Se på OL sin intro for eksempel. Idag er det helt akseptabelt og gjøre narr av kristendommen (Jesu og disiplene) offentlig på tv sendinger.. hadde man gjort det samme mot muslimer? Hvorfor er det akseptabelt å gjøre narr av kristne mennesker?

Hvordan kan mennesker tro på spøkelser, spåkoner og aliens (som er overnaturlig) men at Gud eksisterer er helt umulig. Jeg forstår ikke tankegangen. 

Er det ingen som har lest angående det okkulte? Hvor mørkt dette er og det finnes i alt? Aleister Crowley er mer eller mindre hedret i denne verden- svart magi finnes. Og du er naiv om du ikke forstår at folk bruker dette for sin egen vinning. 

Det er en spirituell kamp mellom det gode og onde. 

Gud vinner. Men mange skal bli forblindet av ondskapens ånd. Lyst og begjær, kroppens lyster foran sannheten. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De fleste som i dag sier at «Bibelen er en utgått bok» er også de samme menneskene som aldri har lest den. Eller som bare siterer ting de ble lært av sin «kristne familie». Selvom du sier du er kristen betyr ikke det at du ER det.

Du skal kjenne dem på deres frukter. 

Mørke er overalt idag- og har du øyne til å se og ører til å høre- så kan man gjenkjenne lett det okkulte i dagens samfunn. Det er overalt. Samme som Balenciaga (gjør som du vil) er bokstavelig talt tatt ut fra Aleister Crowley sin svartebok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke på jesus og tror ikke på noe annet av dette andre du prater om heller. Når en ikke tror spiller det ingen rolle hva som brukes eller ikke brukes av symboler og hvordan det brukes heller: det er jo ikke ekte noe av det. Ja jeg ler av religion satire som jeg ler av annen satire når det er bra. Ingen grunn til å la være å le viss noe er morsomt. 

Anonymkode: 768de...7e3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare svake mennesker som trenger å tro på en gud.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror ikke på jesus og tror ikke på noe annet av dette andre du prater om heller. Når en ikke tror spiller det ingen rolle hva som brukes eller ikke brukes av symboler og hvordan det brukes heller: det er jo ikke ekte noe av det. Ja jeg ler av religion satire som jeg ler av annen satire når det er bra. Ingen grunn til å la være å le viss noe er morsomt. 

Du har uvitenhetens ånd. Ingenting annet. Det gjør deg forblindet- bare at du tror at det ikke er ekte, sier hvor ført bak lyset du er. 

Til og med satanistene tror på Jesus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lorieen skrev (Akkurat nå):

Nei. Det er svake mennesker som ikke tror på noe enn seg selv. Hvem skapte jorden og menneskene? Er alt tilfeldig?

Kjempe trist å tro at alt som skjer er tilfeldigheter.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har uvitenhetens ånd. Ingenting annet. Det gjør deg forblindet- bare at du tror at det ikke er ekte, sier hvor ført bak lyset du er. 

Til og med satanistene tror på Jesus. 

Bla bla bla... *snork*:sovnet:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla bla bla... *snork*:sovnet:

Meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er svake mennesker som ikke tror på noe enn seg selv. Hvem skapte jorden og menneskene? Er alt tilfeldig?

Kjempe trist å tro at alt som skjer er tilfeldigheter.

Jeg tror på evolusjonsteorien. Klarer meg veldig godt med det. Det meste som skjer er tilfeldig. Ikke alt trenger ha dypere mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

Nei,det er motsatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ble kristen i en alder av 30 år. Kommer ikke fra en kristen familie eller har kristne venner. 

Livet mitt gikk fra mørke til lys på et øyeblikk. Ingen kan endre livet ditt slik som Jesus kan. 

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (1 minutt siden):

Jeg tror på evolusjonsteorien. Klarer meg veldig godt med det. Det meste som skjer er tilfeldig. Ikke alt trenger ha dypere mening. 

Alt har en dypere mening. Kan ingenting komme fra ingenting? Hvor kom smellet fra? Hvis det ikke fantes noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adrenalina1 skrev (1 minutt siden):

Nei,det er motsatt.

Dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (Akkurat nå):

Nei,det er motsatt.

Nope. Sorry, men det er faktisk opplest og vedtatt. Mennesker flest er redde for å dø og har derfor et behov for å dikte opp et paradis og legge livet sitt i hendene til en høyere makt for å takle angsten sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Sorry, men det er faktisk opplest og vedtatt. Mennesker flest er redde for å dø og har derfor et behov for å dikte opp et paradis og legge livet sitt i hendene til en høyere makt for å takle angsten sin.

Har du lest Bibelen?

Man får ikke angst av å lese Bibelen. Man får fred i sitt hjerte. Tror du har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Greit nok at dei fleste no for tida ikkje er religiøse, men det er då unødvendig å latterligjere dei som trur. 

Feks: Eg er ikkje glutenintolerant, men føler ikkje behov for å gjere narr av dei som ikkje kan ete brød. Eg røyker ikkje lenger, men gjer ikkje narr av dei som framleis røyker. Eg er ikkje bonde, men gjer ikkje narr av dei som berre et norske produkt. Osv osv

Anonymkode: 41287...50d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest Bibelen?

Man får ikke angst av å lese Bibelen. Man får fred i sitt hjerte. Tror du har misforstått.

Flere ganger. Har vokst opp med veldig kristne besteforeldre. Bibelen er ei fin eventyrbok. Ikke noe mer enn det. Jesus har levd, og var nok en usedvanlig god og klok mann. Men han var ikke guds sønn, for gud finnes ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alt har en dypere mening. Kan ingenting komme fra ingenting? Hvor kom smellet fra? Hvis det ikke fantes noe? 

Du må gjerne forklare hvor Gud kom fra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger. Har vokst opp med veldig kristne besteforeldre. Bibelen er ei fin eventyrbok. Ikke noe mer enn det. Jesus har levd, og var nok en usedvanlig god og klok mann. Men han var ikke guds sønn, for gud finnes ikke. 

Selvom du har vokst opp med kristne besteforeldre- betyr ikke det at de er kristen i sitt hjerte. Vi alle har begjær- du også. Vi alle er syndere. Men man blir ikke kristen før man åpner sitt hjerte til Jesus Kristus som sin frelser.

Den «eventyrboken» har over 1000 profetier som har gått i oppfyllelse. Bibelen er bevist av dødehavsrullene. 

Jesus levde, LEVER OG er GUD. Amen

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...