Gå til innhold

Hun utsatte babyen for passiv røyking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok med meg eldste barnet på stranda idag mens den yngste på 3 mnd ble værende på hytta med sin far og hans mor. Da vi kom tilbake nå nettopp ble jeg sjokkert. Der står svigermor og røyker, mens hun triller vogna fram og tilbake.

Visste ikke helt hva jeg skulle si. Både jeg og mannen har vært ganske tydelig med henne og med andre som røyker, at skal de røyke når ungene er i nærheten, så må de gå minst 10 m unna. At de røyker er dem sitt valg og når vi ikke blander oss bort i, men vi slår ned på dette med passiv røyking rundt barna våre.

Syns ikke ønsket vårt ble respektert idag, når jeg ser hun røyker rett ved barnevogna. Vet at hun selv røyket gjennom sine svangerskap, og sikkert røyket i nærheten av sine unger på 80 tallet, men ting var anderledes da! 

Når alt dette er sagt så tror jeg ikke babyen tok skade av det lille idag, men poenget er at det er noe hun ikke skulle ha gjort. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
tussi84 skrev (2 timer siden):

Tok med meg eldste barnet på stranda idag mens den yngste på 3 mnd ble værende på hytta med sin far og hans mor. Da vi kom tilbake nå nettopp ble jeg sjokkert. Der står svigermor og røyker, mens hun triller vogna fram og tilbake.

Hun respekterte ikke kravet deres og jeg håper dere tok dette opp med en gang.

Men la ikke pappaen merke til dette?

Hvis svigermoren skal kunne passe på eller være sammen med barna så må hun ta hensyn. Passiv røyking kan være farlig og det er veldig bra å ha et slikt krav.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok sikkert helt fint. 

Hvis det er et så stort problem for deg, får du la være å plassere barna dine der. 

Anonymkode: 3a4b5...4a9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mange tråder om dette? 

Og hun var vel utendørs? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Utendørs? 
Gitt at hun vurderte vindretningen, ville jeg ikke vært bekymret og/eller sur.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Passiv røyking til babyer er ille. Er derfor det var så mange krybbedød på 80-tallet. Passiv røyking er helseskadelig, hvor lite opplyste er de egentlig? Ikke greit.

Anonymkode: b791c...bfb

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går nok sikkert helt fint. 

Hvis det er et så stort problem for deg, får du la være å plassere barna dine der. 

Plassere barnet hos barnets far? 

Anonymkode: 9ecf6...d0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

Visste ikke helt hva jeg skulle si. Både jeg og mannen har vært ganske tydelig med henne og med andre som røyker, at skal de røyke når ungene er i nærheten, så må de gå minst 10 m unna. At de røyker er dem sitt valg og når vi ikke blander oss bort i, men vi slår ned på dette med passiv røyking rundt barna våre.

Syns ikke ønsket vårt ble respektert idag, når jeg ser hun røyker rett ved barnevogna. Vet at hun selv røyket gjennom sine svangerskap, og sikkert røyket i nærheten av sine unger på 80 tallet, men ting var anderledes da! 

Når alt dette er sagt så tror jeg ikke babyen tok skade av det lille idag, men poenget er at det er noe hun ikke skulle ha gjort. 

Hmm. Hvordan gjennomfører dere dette når dere ferdes på steder folk røyker? Jeg håper virkelig dere da flytter dere selv og ikke krever at alle andre skal ta hensyn til prinsessa? 

Sorry altså. Jeg forsvarer på ingen måte røyking, men sånne som tror verden kretser rundt egnet barn er like ille som en røyker... 

Anonymkode: 40ebd...657

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

dette er hysteri

Anonymkode: 88860...e3e

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Passiv røyking til babyer er ille. Er derfor det var så mange krybbedød på 80-tallet. Passiv røyking er helseskadelig, hvor lite opplyste er de egentlig? Ikke greit.

Hvor har du statistikk på at det var så mange krybbedød på 80 tallet og at årsaken var passiv røyking? 

Anonymkode: b62b6...a44

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt kjempesur! Rasende faktisk! Jeg ble kjempesur på min svigermor som klaget og klaget  over at babyen min var så hvit. Måtte få litt sol på kroppen. Jeg sa ingenting, men denne eldre generasjonen er ikke alltid like fornuftig for å si det sånn. 

Anonymkode: af0ef...085

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

Din make skulle passet på moren sin, hvor var han? Meget dårlig gjort av svigermor. Jeg har null respekt for slik selvskading som røyking faktisk er og så skal hun dra en 3 mnd baby med seg i fallet. Forferdelig.

Anonymkode: 96d50...04e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hmm. Hvordan gjennomfører dere dette når dere ferdes på steder folk røyker? Jeg håper virkelig dere da flytter dere selv og ikke krever at alle andre skal ta hensyn til prinsessa? 

Sorry altså. Jeg forsvarer på ingen måte røyking, men sånne som tror verden kretser rundt egnet barn er like ille som en røyker... 

Det er heldigvis lett i dag å unngå steder hvor folk røyker. 

Anonymkode: af0ef...085

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, skikkelig dårlig gjort og respektløst! Til sammenligning sluttet min svigermor og svigerfar å røyke helt da jeg ble gravid. De ønsket ikke at barnebarna skulle påvirkes av passiv røyk eller lukt, eller tro at det var normalt å røyke. 

For å si det slik, de slipper godt til i livene våre ❤️

Anonymkode: 1c44c...a48

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Plassere barnet hos barnets far? 

Anonymkode: 9ecf6...d0a

Altså hos moren moren. Hvis røykingen er så stort problem for ts får hun ta med seg ungen på stranda. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du kommet fram til 10-metersgrensa? 

Anonymkode: 0cb6e...e7f

AnonymBruker
Skrevet

Jaja, kun passiv røyking sin feil det, har nuuull å gjøre med at de ble anbefalt å legge ungen på magen den gang… 

Anonymkode: e7f7e...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette! Hallo! folk her forsvarer røyken sin med nebber og klør altså. Hvorfor ikke bare gi et bloss til lilljenta med enn gang og bli ferdig. Og er vi heldig blir hun og røyker når hun blir stor og opprettholder galskapen ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men heldig er det at foreldre tror at verden kretser rundt deres barn, det er naturlig, det er i biologien vår. Ikke kom her med din skinnhellighet og forsvar røyking.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Altså hos moren moren. Hvis røykingen er så stort problem for ts får hun ta med seg ungen på stranda. 

For meg personlig så bryr jeg meg ikke om folk røyker rett ved siden av meg. Derimot så bryr jeg meg om norm røyker rett ved siden av barna. Røyking og barn hører ikke sammen i det hele tatt. Dessuten så handler det om at familie og venner/folk vi kjenner respekterer de grensene vi har satt. Hva fremmede gjør i nærheten av barnet kan vi ikke kontrollere.

Tatt med meg baby på stranda med 3 åringen mener du? Da hadde ikke 3 åringen fått bade noe. Stor strand, og jeg lar ikke 3 åringen bade alene (bortsett fra i vannkanten mens jeg følger med). I vannet så hadde jeg heller ikke hørt om babyen begynte å skrike. Så derfor var det ingen hensikt å ta baby med på stranda. I tillegg så har baby en far som kunne ta vare på han.

Endret av tussi84
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...