AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Min kjæreste gjennom 1,5 år er en veldig snill og kjærlig mann. Jeg går ukentlig på DPS med blant annet ptsf,borderline,sterk depresjon. Dette visste kjæreste fra dag en. Han har støttet med meg å være med i terapi, kjørt meg til lege etc ofte om jeg har behov. Han har også vært hos meg laget middag osv om jeg har vært dårlig slik at barna skal få mat. Barna er tenåringer... I det siste har jeg merket kjæresten er mer sliten, han prater mindre med meg om kjekke tema osv. Han støtter og viser kjærlighet,men han virker emosjonellt sliten. Han har sagt tio meg det tærer på at jeg hele tiden har det vanskelig,og at jeg snakker om det veldig mye. Jeg kan bli veldig såret når han ikke vil prate som før,virker som han nesten tror hver gang jeg vil prate er det noe negativt eller noe han må forsvare,men det er ikke alltid det. Jeg sliter med sterk utrygghet rundt menn da jeg aldri har kunnet stole på en mann fra spedbarn til godt voksen pga fraværende far som aldri var glad i meg,voldelige ekser +++. Menn = trigger for meg. Kjæresten min var det første året mer "på",nå virker han sliten. Jeg kan få panikk tro jeg blir forlatt og planlegge gå fra han. Jeg mener også at han bør være mer som før,mer glad og ville prate med meg! Mens han nesten går i forsvar før jeg har brakt opp et tema fordi han tror jeg skal ta opp noe han må forsvare.. Joda jeg har tatt opp mange tid,fortid,ekser osv. Jeg er mye bitter. Men jeg jobber også hardt med meg selv på DPS,men blitt mer dårlig pga 4-5 ukers ferie fra dps. Jeg kan ofte tenke det verste om menn. Jeg stoler ikke på noen mann. Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Så bra du går i behandling. Kanskje du skal prøve å snakke litt mindre om det med han? Det kan fort bli slitsomt hvis han føler at du bruker han som psykolog, og hele tiden skal grave i fortiden. Anonymkode: 7e7dc...693 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra du går i behandling. Kanskje du skal prøve å snakke litt mindre om det med han? Det kan fort bli slitsomt hvis han føler at du bruker han som psykolog, og hele tiden skal grave i fortiden. Anonymkode: 7e7dc...693 Han sier jeg kan prate med han om alt,men typisk når han er sliten trigger det usikkerhet i meg og jeg blir mer intens. Men jeg er rolig alltid,skriker aldri. Men veldig på vakt... Takk for svar. Ja går i behandling hver uke på DPS. TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 Jeg syns det høres ut som du sliter ut fyren, for å være helt ærlig. Du må gjerne tenke at det er han som svikter deg, men jeg ville nok tenkt mer på hva du selv gjør for ham, og om det er nok for at han skal gidde å bli. Han må høre på all bitterheten din, inkludert om ekser?! Passe barna dine, kjøre deg rundt, og så forventer du i tillegg han skal være blid og glad hele tiden? Hva gjør du for ham så han har det bra i forholdet? Anonymkode: c1677...20d 13 1 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg syns det høres ut som du sliter ut fyren, for å være helt ærlig. Du må gjerne tenke at det er han som svikter deg, men jeg ville nok tenkt mer på hva du selv gjør for ham, og om det er nok for at han skal gidde å bli. Han må høre på all bitterheten din, inkludert om ekser?! Passe barna dine, kjøre deg rundt, og så forventer du i tillegg han skal være blid og glad hele tiden? Hva gjør du for ham så han har det bra i forholdet? Anonymkode: c1677...20d Han vil ikke la meg gå. Har sagt han kan dra.. Vi krangler aldri,bare merker han er mer sliten. Jeg er snill,kjøper ting til han,morsom. I følge han er jeg er veldig god person. Jeg er også strukturert og selvstendig med egen hytte,bil og hus. TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han sier jeg kan prate med han om alt,men typisk når han er sliten trigger det usikkerhet i meg og jeg blir mer intens. Men jeg er rolig alltid,skriker aldri. Men veldig på vakt... Takk for svar. Ja går i behandling hver uke på DPS. TS Anonymkode: 48de0...6b1 Har du tatt opp dette med behandleren din på dps? Selv om han sier at du kan snakke med han om alt, så er det nok stor fare for at du sliter han ut hvis du fortsetter. Anonymkode: 7e7dc...693 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du tatt opp dette med behandleren din på dps? Selv om han sier at du kan snakke med han om alt, så er det nok stor fare for at du sliter han ut hvis du fortsetter. Anonymkode: 7e7dc...693 Prater med han ja. Men ikke om det at min kjæreste virker sliten,det er skjedd nylig. Han sier han elsker meg mer enn alt så jeg skal prøve være litt mer positiv,men mener fremdeles han alltid må høre på det jeg vil prate om🙈 Det er jo vanlig i et forhold?? TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Prater med han ja. Men ikke om det at min kjæreste virker sliten,det er skjedd nylig. Han sier han elsker meg mer enn alt så jeg skal prøve være litt mer positiv,men mener fremdeles han alltid må høre på det jeg vil prate om🙈 Det er jo vanlig i et forhold?? TS Anonymkode: 48de0...6b1 Det kommer jo helt ann på, hvis du terper på det samme om og om igjen så kan du ikke forvente at han ikke skal bli lei. Han er kjæresten din, han er ikke psykologen din, du burde skille mellom de to. Anonymkode: 7e7dc...693 6 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det kommer jo helt ann på, hvis du terper på det samme om og om igjen så kan du ikke forvente at han ikke skal bli lei. Han er kjæresten din, han er ikke psykologen din, du burde skille mellom de to. Anonymkode: 7e7dc...693 Prater ikke hver gang om det samme nei,men går skjelden en dag jeg ikke prater om hvor kipt livet er. Er jo livet mitt. TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prater ikke hver gang om det samme nei,men går skjelden en dag jeg ikke prater om hvor kipt livet er. Er jo livet mitt. TS Anonymkode: 48de0...6b1 Og du skjønner ikke at det kan være slitsomt for en person å høre på klaging fra partner hver eneste dag? Anonymkode: 7e7dc...693 6 4
BobbySocks Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 Du prater daglig om hvor kjipt livet er? Stakkars mann, håper han finner seg noen som vet å sette pris på tiden hans. 5 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Han sier jeg kan prate med han om alt,men typisk når han er sliten trigger det usikkerhet i meg og jeg blir mer intens. Men jeg er rolig alltid,skriker aldri. Men veldig på vakt... Takk for svar. Ja går i behandling hver uke på DPS. TS Anonymkode: 48de0...6b1 Han merker du er på vakt. Det er ikke å være rolig. Det er sikkert kjempeslitsomt for han at du er på vakt. Ikke rart han er sliten. Anonymkode: ea252...e6b 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 BobbySocks skrev (2 minutter siden): Du prater daglig om hvor kjipt livet er? Stakkars mann, håper han finner seg noen som vet å sette pris på tiden hans. Ja ? Hva mener du egentlig. Hvis du har en ræva dag lyver du til dine nærmeste setter på latter,smil klapp og klem?😱 Jeg trenger støtte emosjonellt ,han gir det da. TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han merker du er på vakt. Det er ikke å være rolig. Det er sikkert kjempeslitsomt for han at du er på vakt. Ikke rart han er sliten. Anonymkode: ea252...e6b For prate med psykologen om dette. Han gir meg klemmer og holder hånden min hver dag da,det hjelper på. TS Anonymkode: 48de0...6b1
BobbySocks Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja ? Hva mener du egentlig. Hvis du har en ræva dag lyver du til dine nærmeste setter på latter,smil klapp og klem?😱 Jeg trenger støtte emosjonellt ,han gir det da. TS Anonymkode: 48de0...6b1 Ja, hvis livet mitt er så elendig så gjør jeg det. For den andre. For at den skal få et pusterom og kjenne på noe annet enn å være støttespiller. Det tror jeg er helt vanlig, det handler om å ikke bruke opp folk. Du forventer at han skal støtte deg, men hva gjør du for han når du ikke orker å gi han en dag uten klaging? 11
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja ? Hva mener du egentlig. Hvis du har en ræva dag lyver du til dine nærmeste setter på latter,smil klapp og klem?😱 Jeg trenger støtte emosjonellt ,han gir det da. TS Anonymkode: 48de0...6b1 Du kommer til å drepe dette forholdet hvis ikke du skjerper deg. Han virker som en fin støttende kjæreste, men det virker som at du kanskje søker mer enn støttekontakt enn kjæreste. Anonymkode: 7e7dc...693 5 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 Tror ikke du skal bruke han som søppelbøtte. Han trenger egentlig bare beskjeder som er relevant for dagen din. Hvis han føler å tråkke på glass hele tiden og det kun er negativt fokus. Blir det også for deg vanskelig å gå videre. Da dere begge ender opp i et mørkt høl. Tenker det kan være litt lurt å begynne å se på positive ting for dere felles. Og hvordan få til det. Alt ditt er jo ikke hans feil Anonymkode: 199d8...50c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 BobbySocks skrev (12 minutter siden): Ja, hvis livet mitt er så elendig så gjør jeg det. For den andre. For at den skal få et pusterom og kjenne på noe annet enn å være støttespiller. Det tror jeg er helt vanlig, det handler om å ikke bruke opp folk. Du forventer at han skal støtte deg, men hva gjør du for han når du ikke orker å gi han en dag uten klaging? Vi bor ikke sammen så ringer ikke å klager hver dag,men sender gjerne en melding ja at jeg har angst, er lei meg, fortvilet etc. Men vi ler og har det gøy 70% av tiden allikevel. Jeg støtter han,men han har ikke så mye trist i livet så han sier ikke så mye om det. TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror ikke du skal bruke han som søppelbøtte. Han trenger egentlig bare beskjeder som er relevant for dagen din. Hvis han føler å tråkke på glass hele tiden og det kun er negativt fokus. Blir det også for deg vanskelig å gå videre. Da dere begge ender opp i et mørkt høl. Tenker det kan være litt lurt å begynne å se på positive ting for dere felles. Og hvordan få til det. Alt ditt er jo ikke hans feil Anonymkode: 199d8...50c Ja han mener jeg graver meg ned i fortiden og elendigheten og mister meg selv litt... Vet ikke om jeg er enig...men..litt.. TS Anonymkode: 48de0...6b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja han mener jeg graver meg ned i fortiden og elendigheten og mister meg selv litt... Vet ikke om jeg er enig...men..litt.. TS Anonymkode: 48de0...6b1 Hva tenker du om svarene du får her da? Anonymkode: 7e7dc...693 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå