Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt flaut med søsteren min.

Hun introduserer seg alltid som forfatter om noen spør. Hun har gitt ut to bøker på ti år (på ordentlig forlag, men likvel). Hun jobber 50% i bokhandel og der hun tjener mesteparten av pengene. Selv pleier jeg å si hun jobber i butikk/bokhandel, hun retter ikke da på meg, men føler hun blir litt snurt. 

Hva skal jeg si? Vil ikke lyve og synes det er flaut hun introduserer seg som noe hun jo strengt tatt ikke er. 

Anonymkode: c5780...951

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes det er litt flaut med søsteren min.

Hun introduserer seg alltid som forfatter om noen spør. Hun har gitt ut to bøker på ti år (på ordentlig forlag, men likvel). Hun jobber 50% i bokhandel og der hun tjener mesteparten av pengene. Selv pleier jeg å si hun jobber i butikk/bokhandel, hun retter ikke da på meg, men føler hun blir litt snurt. 

Hva skal jeg si? Vil ikke lyve og synes det er flaut hun introduserer seg som noe hun jo strengt tatt ikke er. 

Anonymkode: c5780...951

Kan ikke hun få lede med det hun mener beskriver hennes identitet best? 

Anonymkode: 93f0a...684

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er sjalu. Hun er helt klart forfatter. 

Anonymkode: b8273...b25

Helt enig! 

• Liker 11
Skrevet

Her virker du smålig og bitter, det er jo helt klart forfatter som er det hun identifiserer seg med og er. 

• Liker 7
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun både jobber i bokhandel OG er forfatter. Det ene utelukker ikke det andre. 

Anonymkode: 56113...4c8

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Du burde være stolt som har en søster som har klart å få to bøker utgitt. :) Du kan vel i hvert fall nevne dette i tillegg til bokhandelen hvis noen spør om søsterens yrke. Men hvor ofte spør noen om det egentlig?

Anonymkode: 96b4e...04a

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg tildels. Jeg har en søster son sier hun er interiørkonsulent. For det første besto ikke hun alle fagene sine når hun gikk linja på videregående og ei heller har hun aldri jobbet som det i etterkant.

Orker ikke henge meg opp i det, er ikke verdt bryderiet eller dramaet det bærer med seg. La det gå

Anonymkode: a5fc9...8a1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne fortstått skepsisen om hun hadde gitt ut én bok for ti år siden, men ikke når hun har gitt ut to bøker på ti år. Da har hun jo tydeligvis noe å komme med.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Rar problemstilling. Hun er jo begge deler.

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner deg tildels. Jeg har en søster son sier hun er interiørkonsulent. For det første besto ikke hun alle fagene sine når hun gikk linja på videregående og ei heller har hun aldri jobbet som det i etterkant.

Orker ikke henge meg opp i det, er ikke verdt bryderiet eller dramaet det bærer med seg. La det gå

Men dette er jo ikke det samme i det hele tatt. To helt ulike tilfeller. Din søster juger. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem som helst kan kalle seg interiørkonsulent, det er ikke en beskyttet tittel eller noe krav om utdanning.

Anonymkode: 170b0...da6

• Liker 3
Skrevet (endret)

To utgitte bøker på forlag, vil jo si at hun er blitt antatt som forfatter. 

Å dyrke en fordom rundt noe du ikke har peiling på , er jo hèlt nedsnødd.

(Hadde hun vært èn av flere i en diktsamling, så hadde jeg forstått at du stusset.)

Endret av Tradegy
  • Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men dette er jo ikke det samme i det hele tatt. To helt ulike tilfeller. Din søster juger. 

Vil ikke kalle det løgn, du kan kalle deg interiørkonsulent om du vil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo forfatter. Hun har gitt ut 2 bøker

Anonymkode: 94edc...c09

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun ER jo forfatter.

Har garantert skrevet mye mer enn to bøker og.

Her er du en sjalu dårlig søster, som med vilje vil trekke din søster ned.

Du burde se deg godt i speilet!!

Anonymkode: ae5cd...0e6

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vil ikke kalle det løgn, du kan kalle deg interiørkonsulent om du vil. 

Men om man aldri har jobbet som det... Ingeniør er heller ingen beskyttet tittel, kan jeg da fint gå rundt og kalle meg det, synes du? 

AnonymBruker
Skrevet

Hun er mye mer forfatter enn de fleste av oss noen gang vil bli, deg inkludert.

Anonymkode: 3fa66...085

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om min søster hadde gitt it to bøker på et «ordentlig» forlag, og noen hadde spurt hva min søster gjør, så hadde jeg svart at hun skriver bøker/er forfatter. Du er smålig, TS

Anonymkode: 34dac...3d5

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Når en svindler kan gå rundt og kalle seg sjaman og egyptisk farao, så må da virkelig en som har utgitt to bøker kunne kalle seg forfatter. 

Anonymkode: dcefc...362

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...