AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Hei. Jeg er en jente i starten av 20-årene, som er sammen med en mann i slutten av 20-årene. For kontekst; Han er ganske overvektig, mens jeg er litt lubben men tynn i ansiktet. Han er så sinnsykt snill, forståelsesfull og morsom, og han tar veldig godt vare på meg. Men.. hvor mye skal man egentlig tåle i et forhold? Dette er mitt sunneste forhold. Han kan bli litt fort irritert på meg, noe han jobber med. Og i dag skulle han vise meg noe på instagram. Da kom hele loggen hans opp, med hele explore-siden FULL av masse bilder av jenter i 18-24 års alderen. Han hadde også søkt opp noen spesifikke jenter. Da jeg spurte han om det, løy han og sa at han ikke visste hvorfor. Så guilt trippa han meg, sa at han ble såra fordi jeg ikke stolte på han.. Så kom det til slutt frem at (hans ord, ikke mine): "Ja, jeg ser på andre damer noen ganger". Ble såra av hele opplegget, og det er ikke første gang han har guilt trippa meg sånn. Men han er for det aller beste helt sinnsykt snill, og helt fantastisk. Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg snakke med han saklig? Hva er greit? Takk ♡ Anonymkode: 2c1f4...f60
Kålrota Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Jeg skjønte ikke hvorfor vekt har noe med dette å gjøre? 8
Macro Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 Jeg skjønner heller ikke hvorfor vekten deres har noe med dette å gjøre. "Hvor mye skal man tåle i et forhold?". Fasitsvaret på det er at det er opp til hver enkelt. Man velger selv hva man godtar. 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 Mine grenser trenger ikke å være dine grenser. Så enkelt er det. Anonymkode: 73c30...349 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 Det er bare du som vet/kan kjenne hvor din tålegrense går, det er opp til hver enkelt. Hva har vekt med det å gjøre? Og at du er tynn i ansiktet... 🤷♀️ Du skriver at han er så forståelsesfull og snill, så da sier du det bare som det er - hva du føler, og hvorfor du føler det sånn. Ingen er perfekte. Du må finne ut hva du kan leve med og ikke. Anonymkode: 8fab6...ec3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor man skal «tåle» noe i det hele tatt. Jeg hadde ikke villet være sammen med en som blir fort irritert og som bruker tid på Instagram-damer. Men det er ditt valg. Anonymkode: 2acd2...88c 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 Først og fremst virker det som han har såret deg. Det skjønner jeg godt. Det er vondt når den man er sammen med ser på andre, og så begynner man kanskje å lure på om det er mer. Prater han med dem? Liker han dem bedre enn meg? Er han sammen med meg bare fordi han ikke kan få disse andre damene? osv osv. Det skaper usikkerhet og det skal du ikke skamme deg over. Jeg synes reaksjonen til kjæresten din kanskje var litt umoden, og ikke riktig at han begynner å angripe deg. Det viktigste er at du kommuniserer til han klart og tydelig hva du synes om dette. Hvis han endrer seg etter at dere har snakket sammen, så er jo alt bra. Hvis ikke, så er det kun du som kan veie argumentene for og imot å være sammen med ham, og vite om det er så mye godt i resten av forholdet at du kan se igjennom fingrene med dette. Anonymkode: 8e5f7...034
Trolltunge Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 Jeg godtar ikke løgn eller gaslightning, men du må selv sette dine grenser for hva du godtar i et forhold. Det er ingen fasit på slikt.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei. Jeg er en jente i starten av 20-årene, som er sammen med en mann i slutten av 20-årene. For kontekst; Han er ganske overvektig, mens jeg er litt lubben men tynn i ansiktet. Han er så sinnsykt snill, forståelsesfull og morsom, og han tar veldig godt vare på meg. Men.. hvor mye skal man egentlig tåle i et forhold? Dette er mitt sunneste forhold. Han kan bli litt fort irritert på meg, noe han jobber med. Og i dag skulle han vise meg noe på instagram. Da kom hele loggen hans opp, med hele explore-siden FULL av masse bilder av jenter i 18-24 års alderen. Han hadde også søkt opp noen spesifikke jenter. Da jeg spurte han om det, løy han og sa at han ikke visste hvorfor. Så guilt trippa han meg, sa at han ble såra fordi jeg ikke stolte på han.. Så kom det til slutt frem at (hans ord, ikke mine): "Ja, jeg ser på andre damer noen ganger". Ble såra av hele opplegget, og det er ikke første gang han har guilt trippa meg sånn. Men han er for det aller beste helt sinnsykt snill, og helt fantastisk. Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg snakke med han saklig? Hva er greit? Takk ♡ Anonymkode: 2c1f4...f60 Du skriver unnskyld som du er 13... Hva har vekt med dette å gjøre?🤔 Anonymkode: 17fe5...9fc 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 Hvis han forsøkte å late som han ikke visste hvorfor loggen hans var full av damer så tyder det jo på at han ikke ønsker å ta ansvar for den. Hvorfor skulle han ha et anstrengt forhold til loggen sin hvis han synes det var helt uskyldig innhold i den? Nettopp. Han gir jo med det blodfattige forsøket på å bortforklare seg utrykk for at han vet at det er kjipt for deg at han som din kjæreste oppsøker andre damer og prøver derfor å late som han ikke har det behovet ved å tilsynelatende bli overrasket over at han selv har søkt dem opp. Her har han oppsøkt dem digitalt, sikkert fordi det er lavere terskel enn om han skulle oppsøkt dem fysisk. Men det sier jo litt om hans interesse og appetitt for damer og at den kan virke å være noe umettelig ettersom han ikke klarer å «slå seg til ro» med kjæresten sin. For min del ville jeg nok slitt med å respektere og ikke se ned på en sånn mann. Jeg hadde blitt flau av å ta til takke med en så glupsk fyr som åpenbart ikke klarer å styre hverken den ene eller den andre appetitten sin. Anonymkode: f9e9c...fcc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva er greit? Takk ♡ Anonymkode: 2c1f4...f60 Det bestemmer du helt selv! Du må selv finne ut hvor dine grenser går. Utfra hva du skriver, så tar jeg det sånn at du føler han har trått over din grense. Og det er helt greit at du har den grensen du har. Du må ikke rettferdiggjøre eller forklare deg for å ha den grensen du har. Husk at dersom du stadig tøyer grensene dine (neste gang gjør han ikke sånn, det blir bedre hvis jeg bare.... ), så vil du på sikt finne deg i mer og mer og du vil miste deg selv. Det er viktig at du ikke går på akkord med deg selv. Anonymkode: 77c2a...d50
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 Dater du en som bruker Instagram er du vel allerede godt kjent med at det ikke akkurat er snakk om en drømmekjæreste Anonymkode: 20a65...62a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 Folk bør stå for det de gjør. To ting med historien din som er kjipt: i) han er overvektig ii) Han forsøkte å lyve om loggen sin. Dette kunne løst seg om han ikke var så lat og dårlig på ernæring, samt litt ordinær trening. Og dernest at han våget å innrømme sine søk på nettet. Kunne aldri vært sammen med noen som ikke klarte å nå normal og sunn vekt, etter innkjøp av baderomsvekt og litt fokus på hva vi spiser. Anonymkode: ded99...3c6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dater du en som bruker Instagram er du vel allerede godt kjent med at det ikke akkurat er snakk om en drømmekjæreste Anonymkode: 20a65...62a ??? Instagram er det eneste sosiale mediet hvor de fleste faktisk har noe å komme med. Anonymkode: ded99...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå