Gå til innhold

Chania Kreta førstkommende lørdag

Prebs

Anbefalte innlegg

Hei, jeg reiser alene til Kreta og Chania førstkommende lørdag. Er det noen andre i området som kunne tenke seg å dele noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Prebs skrev (4 minutter siden):

Hei, jeg reiser alene til Kreta og Chania førstkommende lørdag. Er det noen andre i området som kunne tenke seg å dele noen tips?

Nettopp vært der. Båttur anbefales.

Anonymkode: 3b5cb...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nettopp vært der. Båttur anbefales.

Anonymkode: 3b5cb...f97

Takk for tips🙏😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Prebs said:

Hvis du er glad i vin, så Oinoa vinrestaurant. Steki kan og anbefales! 

Anonymkode: e63e0...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du er glad i vin, så Oinoa vinrestaurant. Steki kan og anbefales! 

Anonymkode: e63e0...436

Takk for gode tips🙏 Det skal sjekkes ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv det området som kalles Nea Khora/Chora. Det ligger rett vest for og i passe gåavstand fra gamlebyen. Bra strand midt og byen og mange hyggelige restauranter som også benyttes av grekerne selv.

I gamlebyen vil jeg anbefale To Khani*. Jeg fikk noen fantastiske lammekoteletter der, og er det som i fjor, har de levende musikk to kvelder i uka. Du må bestille bord for å være sikret plass.

Går du sjøsiden fra gamlebyen til Nea Khora, kommer du til en liten restaurant som heter Fama. Enkelt, godt, billig og hyggelig service, enten det er Kostas (bajasen) eller Nikos (dikteren) som serverer. Det eneste de mangler, er den pittoreske utsikten. Til gjengjeld koster en halvliter vin mindre enn et glass i den venetianske havna. For øvrig et veldig bra sted å spise alene.

God tur!

*TO XANI på gresk og staves derfor som regel med X også på engelsk, selv om den greske bokstaven khi uttales helt annerledes https://en.wikipedia.org/wiki/Chi_(letter). Ordet betyr for øvrig "herberget", og navnet på byen er flertallsformen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pawn Hearts skrev (På 28.7.2024 den 16.53):

Prøv det området som kalles Nea Khora/Chora. Det ligger rett vest for og i passe gåavstand fra gamlebyen. Bra strand midt og byen og mange hyggelige restauranter som også benyttes av grekerne selv.

I gamlebyen vil jeg anbefale To Khani*. Jeg fikk noen fantastiske lammekoteletter der, og er det som i fjor, har de levende musikk to kvelder i uka. Du må bestille bord for å være sikret plass.

Går du sjøsiden fra gamlebyen til Nea Khora, kommer du til en liten restaurant som heter Fama. Enkelt, godt, billig og hyggelig service, enten det er Kostas (bajasen) eller Nikos (dikteren) som serverer. Det eneste de mangler, er den pittoreske utsikten. Til gjengjeld koster en halvliter vin mindre enn et glass i den venetianske havna. For øvrig et veldig bra sted å spise alene.

God tur!

*TO XANI på gresk og staves derfor som regel med X også på engelsk, selv om den greske bokstaven khi uttales helt annerledes https://en.wikipedia.org/wiki/Chi_(letter). Ordet betyr for øvrig "herberget", og navnet på byen er flertallsformen.

Dette er nå notert og skal sjekkes ut, takk så mye for tips!!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...