Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og er det ikke bedre å slå til skikkelig med en hel prosent i stedet for disse småøkningene?

Anonymkode: 1a00b...c51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikkje på denne stranda.

Anonymkode: 950b6...1e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det bare blir en liten en.

Anonymkode: 8362a...f5a

AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 1b16b...616

AnonymBruker
Skrevet

En, i september.

Anonymkode: 4739d...06c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tipper det bare blir en liten en.

0,25? Høres veldig lite ut for å redde kronekursen..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

0,25? Høres veldig lite ut for å redde kronekursen..

Virker ikke som det finnes noen politikk for å redde den. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

2 hvis de tenker å redde krona på kort sikt.

På lengre sikt ( 3 -5 år) tror jeg ingen ting kan redde krona.

De sk. "ekspertene" tror det dramatiske fallet i oljepris vi ser nå skyldes at Kina er i en nedgangskonjunktur. Sannheten er at Kina er i ferd med å bytte ut fossil energi med sol/ vind med batterilagring. De økte fornybarbiten på strømnettet fra 28 til 52 % på ett år!...mens markedsandelen til elbiler passerte 50% tidligere i år..

Oljen er ferdig og det er norsk økonomi og. Skriften på veggen har vært der i minst 10 år og vi hadde all verdens mulighet til å slutte å investere i olje mens det ennå var tid og valgte å ikke agere..

AnonymBruker
Skrevet

Én i september, og mest sannsynlig én i desember, alt etter hvor flinke vi er å stramme inn shopping og forbruk.

Anonymkode: 55380...750

AnonymBruker
Skrevet

Rente nedgang blir det ivertfall ikke!! Dette er den nye normalen

Anonymkode: a2fda...785

AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (32 minutter siden):

De sk. "ekspertene" tror det dramatiske fallet i oljepris vi ser nå skyldes at Kina er i en nedgangskonjunktur. Sannheten er at Kina er i ferd med å bytte ut fossil energi med sol/ vind med batterilagring. De økte fornybarbiten på strømnettet fra 28 til 52 % på ett år!...mens markedsandelen til elbiler passerte 50% tidligere i år..

Oljen er ferdig og det er norsk økonomi og. Skriften på veggen har vært der i minst 10 år og vi hadde all verdens mulighet til å slutte å investere i olje mens det ennå var tid og valgte å ikke agere..

Here we go again.

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, TomSawyer said:

Hva tenker du de skal lage plastikk av i fremtiden? Hva med bildekk? Smøreolje? Asfalt? Maling? Skosåler?

• Liker 4
Skrevet
Knirke skrev (57 minutter siden):

Hva tenker du de skal lage plastikk av i fremtiden? Hva med bildekk? Smøreolje? Asfalt? Maling? Skosåler?

Alt det der kan lages av andre ting enn olje men jeg tror oljen vil være med ganske lenge ennå...men i en mye mindre skala enn nå..

For vår del der oljen vår i gjennomsnitt går i null ved 28$/ fatet tror jeg  løpet er kjørt før 2030 dessverre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Here we go again.

Nei du må gjerne lukke øya og stikke hodet i sanden, det forandrer ingen ting da.

Vi er uten tvil midt i det største skiftet i historien, et skifte stort sett drevet av økonomi og der skiftet skjer på år og ikke 10-år..

Fossilbilen forsvinner fra salgshallene kun ila. noen få år. Europeisk, Amerikansk og Japansks bilindustri går konkurs en masse eller blir oppkjøpt av Kineserne.. Fossil energi utkonkurreres av sol/ vindkraft med batterilagring og all transport og produksjon automatiseres.

Det meste vil skje før 2030..i 2035 er det hele over.

• Liker 2
Skrevet

Den Norske krona kan ikke reddes tror jeg. Det er alt for bra for Norsk eksport med lav kronekurs

Dette er fremtiden :(

AnonymBruker
Skrevet

Krona kan ikke reddes tilbake til tidligere nivåer men man kan kjempe for å bremse farten på fallet. Krigen i Ukraina gir oss et pusterom siden den holder gassprisen oppe. Med våpenhvile der of Russland tilbake i det gode selskap er det takk og god natt for nordsjøeventyret. 

Anonymkode: 9f8e1...41d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (47 minutter siden):

Nei du må gjerne lukke øya og stikke hodet i sanden, det forandrer ingen ting da.

Vi er uten tvil midt i det største skiftet i historien, et skifte stort sett drevet av økonomi og der skiftet skjer på år og ikke 10-år..

Fossilbilen forsvinner fra salgshallene kun ila. noen få år. Europeisk, Amerikansk og Japansks bilindustri går konkurs en masse eller blir oppkjøpt av Kineserne.. Fossil energi utkonkurreres av sol/ vindkraft med batterilagring og all transport og produksjon automatiseres.

Det meste vil skje før 2030..i 2035 er det hele over.

Hva skjer etter 2035?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva skjer etter 2035?

Da vil de nye systemene for energi, transport og produksjon være etablerte og de gamle borte.. og hele syklusen kan starte på nytt.

AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (1 time siden):

Den Norske krona kan ikke reddes tror jeg. Det er alt for bra for Norsk eksport med lav kronekurs

Dette er fremtiden :(

I et land som også er så avhengig av import tenker jeg det er uholdbart. Oljen er på vei nedenom og hjem, som andre har skrevet. På tide å innføre euro. 

Anonymkode: 6cf88...f61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har betalt ned boligen min 😀😀

Anonymkode: 85d9d...7c6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...