AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Jeg har datet en fyr i noen måneder. Kjemien har vært god og vi har møttes ca en gang i uken. Begge er travle mennesker, så vi har tatt det med ro. Jeg var etter en stund tydelig på at jeg ikke ville akseptere om man holdt på med/datet flere samtidig, og at det måtte være åpen kommunikasjon. Nå har vi hatt en lang periode der vi har fått møttes lite pga ferie. Han er for tiden bortreist, men vi har avtalt date når han er tilbake. Vi har hatt regelmessig kontakt på snap, men jeg opplever at han på den siste ferieturen har vært tregere på å svare. Dvs det kan gå opptil 12t før han åpner snap fra meg. Jeg kjenner at det gjør meg veldig skeptisk, og at jeg blir usikker på hva han egentlig holder på med. Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal konfrontere han med det, og må nok gjøre det når vi treffes. Samtidig er jeg redd for å skremme han bort. Har blitt lurt før av andre, og vil ikke bli lurt igjen. Noen tanker/råd til hvordan jeg kan angripe dette? Anonymkode: fda70...63d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 At han bruker lang tid på å svare, betyr at du ikke er en prioritet for ham akkurat nå. Det kan være han holder på med noe som gjør at han er lite på telefonen, altså nedprioriterer alle sine relasjoner. Det trenger ikke være noe faresignal. Går snapscoren hans derimot betydelig opp mellom deres snaper? Hvis ja, så gidder han jo ikke svare deg av en eller annen grunn. Det er et tegn på at han ikke er særlig interessert, eller ikke evner å behandle potensielle kjærester hensynsfullt. Du skriver du er redd for å bli lurt igjen, da bør du se nøye på hvordan han behandler deg. Det du kan gjøre er å spørre ham om hvorfor han svarer så sjeldent, at du føler dere har mistet litt kontakten. Hva han holder på med når han ikke svarer er ikke av betydning, på dette stadiet. Konfronterer du ham med at du mistenker ham for noe suspekt, vil du 1. aldri kunne være sikker på at du får et sant svar uansett, og 2. du vil framstå mistenksom og kontrollerende. Se heller på om han behandler deg på en måte som får deg til å føle deg trygg i relasjonen. Anonymkode: 5be2f...b24
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har datet en fyr i noen måneder. Kjemien har vært god og vi har møttes ca en gang i uken. Begge er travle mennesker, så vi har tatt det med ro. Jeg var etter en stund tydelig på at jeg ikke ville akseptere om man holdt på med/datet flere samtidig, og at det måtte være åpen kommunikasjon. Nå har vi hatt en lang periode der vi har fått møttes lite pga ferie. Han er for tiden bortreist, men vi har avtalt date når han er tilbake. Vi har hatt regelmessig kontakt på snap, men jeg opplever at han på den siste ferieturen har vært tregere på å svare. Dvs det kan gå opptil 12t før han åpner snap fra meg. Jeg kjenner at det gjør meg veldig skeptisk, og at jeg blir usikker på hva han egentlig holder på med. Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal konfrontere han med det, og må nok gjøre det når vi treffes. Samtidig er jeg redd for å skremme han bort. Har blitt lurt før av andre, og vil ikke bli lurt igjen. Noen tanker/råd til hvordan jeg kan angripe dette? Anonymkode: fda70...63d Er han på ferie med barna sine, eller med familie? Kan være han ikke vil sitte på telefonen hele tiden når han er sammen med andre? I så fall er jo det et grønt flagg, da vil han jo ikke sitte med telefonen fremme hele tiden mens han er med deg. Anonymkode: 817e4...74e 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er han på ferie med barna sine, eller med familie? Kan være han ikke vil sitte på telefonen hele tiden når han er sammen med andre? I så fall er jo det et grønt flagg, da vil han jo ikke sitte med telefonen fremme hele tiden mens han er med deg. Anonymkode: 817e4...74e I utgangspunktet alenetur, men har bekjente der. Ingen barn. Han er riktignok typen som legger fra seg telefonen når han er sammen med noen for å ha fullt fokus der han er (inkl med meg). TS Anonymkode: fda70...63d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): At han bruker lang tid på å svare, betyr at du ikke er en prioritet for ham akkurat nå. Det kan være han holder på med noe som gjør at han er lite på telefonen, altså nedprioriterer alle sine relasjoner. Det trenger ikke være noe faresignal. Går snapscoren hans derimot betydelig opp mellom deres snaper? Hvis ja, så gidder han jo ikke svare deg av en eller annen grunn. Det er et tegn på at han ikke er særlig interessert, eller ikke evner å behandle potensielle kjærester hensynsfullt. Du skriver du er redd for å bli lurt igjen, da bør du se nøye på hvordan han behandler deg. Det du kan gjøre er å spørre ham om hvorfor han svarer så sjeldent, at du føler dere har mistet litt kontakten. Hva han holder på med når han ikke svarer er ikke av betydning, på dette stadiet. Konfronterer du ham med at du mistenker ham for noe suspekt, vil du 1. aldri kunne være sikker på at du får et sant svar uansett, og 2. du vil framstå mistenksom og kontrollerende. Se heller på om han behandler deg på en måte som får deg til å føle deg trygg i relasjonen. Anonymkode: 5be2f...b24 Takk for et godt svar og gode refleksjoner. Jeg har ikke fulgt med på snapscoren, men burde kanskje gjøre det. I utgangspunktet er ingen av oss i den kategorien at vi normalt deler mye der. Jeg har en lav totalscore og hans er enda lavere. Vi har i det minste beholdt status og streak mens han har vært borte, selv om den nesten har timet ut et par ganger. TS Anonymkode: fda70...63d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har datet en fyr i noen måneder. Kjemien har vært god og vi har møttes ca en gang i uken. Begge er travle mennesker, så vi har tatt det med ro. Jeg var etter en stund tydelig på at jeg ikke ville akseptere om man holdt på med/datet flere samtidig, og at det måtte være åpen kommunikasjon. Nå har vi hatt en lang periode der vi har fått møttes lite pga ferie. Han er for tiden bortreist, men vi har avtalt date når han er tilbake. Vi har hatt regelmessig kontakt på snap, men jeg opplever at han på den siste ferieturen har vært tregere på å svare. Dvs det kan gå opptil 12t før han åpner snap fra meg. Jeg kjenner at det gjør meg veldig skeptisk, og at jeg blir usikker på hva han egentlig holder på med. Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal konfrontere han med det, og må nok gjøre det når vi treffes. Samtidig er jeg redd for å skremme han bort. Har blitt lurt før av andre, og vil ikke bli lurt igjen. Noen tanker/råd til hvordan jeg kan angripe dette? Anonymkode: fda70...63d Det betyr bare 1 ting. At du ikke er prioritert. La oss si jeg får en snap av en bekjent jeg ikke bryr meg særlig om,da kan det gå mange dager før jeg åpner fordi jeg bryr meg ikke. Sender barna mine meg eller kjæresten min en snap,åpner jeg når jeg har mulighet. Move on. Harde fakta,men sannheten. Han er ikke intetessert nok. Anonymkode: 384a3...9a4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 Konfrontere ham med at han bruker lang tid på å åpne snapper? Hva er vitsen? Anonymkode: d14c2...511 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Konfrontere ham med at han bruker lang tid på å åpne snapper? Hva er vitsen? Anonymkode: d14c2...511 Tenker nok mer å ta opp hva han tenker om oss, fordi jeg blir usikker når han tidvis de siste dagene har fremstått litt fraværende. Vi har uansett møttes så lenge at det er naturlig med noen avklaringer. Han har riktignok ikke hele tiden på turen brukt lang tid på å svare, det varierer litt. Enkelte dager er han mer ‘på’. TS Anonymkode: fda70...63d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 Magefølelsen stemmer som oftest. Anonymkode: 04821...66a
Hannah80 Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det betyr bare 1 ting. At du ikke er prioritert. La oss si jeg får en snap av en bekjent jeg ikke bryr meg særlig om,da kan det gå mange dager før jeg åpner fordi jeg bryr meg ikke. Sender barna mine meg eller kjæresten min en snap,åpner jeg når jeg har mulighet. Move on. Harde fakta,men sannheten. Han er ikke intetessert nok. Anonymkode: 384a3...9a4 Helt enig. Er man genuint interessert i noen, så finner man alltid tid og rom til å sende en melding. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I utgangspunktet alenetur, men har bekjente der. Ingen barn. Han er riktignok typen som legger fra seg telefonen når han er sammen med noen for å ha fullt fokus der han er (inkl med meg). TS Anonymkode: fda70...63d Så han pleier legge fra seg telefonen, og nå reagerer du negativt på at han legger fra seg telefonen? Det å kunne legge fra seg telefonen og ha fokus på ekte opplevelser og være tilstede var noe av det jeg virkelig satte pris på med eksen, selv om det også betydde at han brukte lang tid på å svare meg. Anonymkode: 78ee9...9b6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så han pleier legge fra seg telefonen, og nå reagerer du negativt på at han legger fra seg telefonen? Det å kunne legge fra seg telefonen og ha fokus på ekte opplevelser og være tilstede var noe av det jeg virkelig satte pris på med eksen, selv om det også betydde at han brukte lang tid på å svare meg. Anonymkode: 78ee9...9b6 Jeg er ikke uenig i at det ikke kan være en positiv egenskap, men i dette tilfellet har han i blant i løpet av ferien svart tregere enn normalt treg. Det er det som uroer meg. TS Anonymkode: fda70...63d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 Det er sikkert bare meg som er sånn, men jeg bruker kun wi-fi. Er jeg på ferie har jeg gjerne ikke nettilgang på dagen. Anonymkode: 6e32b...996
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #14 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 12.19): Jeg har datet en fyr i noen måneder. Kjemien har vært god og vi har møttes ca en gang i uken. Begge er travle mennesker, så vi har tatt det med ro. Jeg var etter en stund tydelig på at jeg ikke ville akseptere om man holdt på med/datet flere samtidig, og at det måtte være åpen kommunikasjon. Nå har vi hatt en lang periode der vi har fått møttes lite pga ferie. Han er for tiden bortreist, men vi har avtalt date når han er tilbake. Vi har hatt regelmessig kontakt på snap, men jeg opplever at han på den siste ferieturen har vært tregere på å svare. Dvs det kan gå opptil 12t før han åpner snap fra meg. Jeg kjenner at det gjør meg veldig skeptisk, og at jeg blir usikker på hva han egentlig holder på med. Synes det er vanskelig å vite hvordan jeg skal konfrontere han med det, og må nok gjøre det når vi treffes. Samtidig er jeg redd for å skremme han bort. Har blitt lurt før av andre, og vil ikke bli lurt igjen. Noen tanker/råd til hvordan jeg kan angripe dette? Anonymkode: fda70...63d På ferie i Lofoten? Høres ut som vi dater samme person! Hahaha Anonymkode: 49343...dc6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #15 Skrevet 5. august 2024 Kanskje dame?! Anonymkode: 31c8a...512
AnonymBruker Skrevet 5. august 2024 #16 Skrevet 5. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): På ferie i Lofoten? Høres ut som vi dater samme person! Hahaha Anonymkode: 49343...dc6 TS skriver ingenting om Lofoten? Hvorfor skulle det være den samme? Et slikt type scenario er et av de vanligste her inne, så det TS opplever er ikke unikt og er definitivt noe mange andre kan kjenne seg igjen i... Anonymkode: ea460...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå