Gå til innhold

Kropp som avviser legemidler som blir sprøytet inn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd dette ved flere anledninger. Får injeksjoner og besvimer. Skjer ikke når jeg tar blodprøver. Noen flere som opplever dette? Kan det ha noe med autoimmun sykdom å gjøre?

Anonymkode: 74513...8c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken injeksjoner? Skjer det ved alle vaksiner? Tar du andre injeksjoner? Hva sier helsepersonellet som setter injeksjoner?

Anonymkode: 1cf98...e9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kroppen din avviser ikke legemiddelet.. Hvorfor snakker du ikke med helsepersonell om dette og får en god forklaring? Det kalles en vasovagal reaksjon, og skyldes fall i blodtrykk fordi kroppen spenner seg i forkant. Handler som regel om at man har sprøyteskrekk, men noen får det selv om de ikke har en bevisst redsel for sprøyter (er nok mer underbevisst isåfall). Det som kan hjelpe er å ligge når man får f.eks vaksiner.

Anonymkode: 34816...b03

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kroppen din avviser ikke legemiddelet.. Hvorfor snakker du ikke med helsepersonell om dette og får en god forklaring? Det kalles en vasovagal reaksjon, og skyldes fall i blodtrykk fordi kroppen spenner seg i forkant. Handler som regel om at man har sprøyteskrekk, men noen får det selv om de ikke har en bevisst redsel for sprøyter (er nok mer underbevisst isåfall). Det som kan hjelpe er å ligge når man får f.eks vaksiner.

Anonymkode: 34816...b03

Dette er riktig. Det du opplever er vasovagal reaksjon TS.

Anonymkode: cd930...21c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Forrige gang det skjedde fikk jeg kortison i et ledd. Er ikke redd sprøyter. Var litt vondt, men gikk greit. Ble sittende å snakke med legen i ca 20 min etterpå. Da jeg skulle betale svimte jeg av. Ble lagt på et rom og legen kom inn. Han sa at kroppen min avviser legemiddelet. Og at det ikke hadde noe med å være redd for sprøyter o.l. Skulle gjerne visst mer om hvorfor dette skjer, skal lese om vasovagal reaksjon 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her

Forrige gang det skjedde fikk jeg kortison i et ledd. Er ikke redd sprøyter. Var litt vondt, men gikk greit. Ble sittende å snakke med legen i ca 20 min etterpå. Da jeg skulle betale svimte jeg av. Ble lagt på et rom og legen kom inn. Han sa at kroppen min avviser legemiddelet. Og at det ikke hadde noe med å være redd for sprøyter o.l. Skulle gjerne visst mer om hvorfor dette skjer, skal lese om vasovagal reaksjon 😊

Dette skjedde med min venninne også, da hun fikk fjernet en vorte. Et lite inngrep med lokalbedøvelse, bare. Hun var helt fin, følte seg ikke redd, men når hun kom ut igjen på venterommet fikk hun en reaksjon og besvimte.

Anonymkode: cd930...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...