Gå til innhold

Hva synes du er viktig å lære barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har barn på fire og to år, og har dessverre ikke tenkt så nøye over dette før nå. Noen ting lærer man jo videre uten å tenke nevneverdig over det, som trafikkregler eller ikke tøyse ved matbordet. Men jeg ser nå at det er flere ting jeg kunne begynt å lære eldste litt tidligere, eller ting jeg ønsker å endre på. F.eks. ønsker jeg ikke lenger at han skal kunne velge annet tv-program/film hvis han først har valgt noe annet, eller at han skal kunne hoppe mellom sanger og bøker i bilen. Ønsker med andre ord å lære han tålmodighet og at man ikke alltid kan få det man ønsker seg og da (noe han selvsagt ikke gjør på alle områder, men på noen). Skal også starte med sparegris nå og lære han mer om sparing, penger og kostnader. Også tenker jeg på ting som overgrep, hvem han ikke kan stole på osv, bår og hvordan tar man den samtalen. 
Hva tenker dere? :)

Anonymkode: fa2ff...f01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ta med barn på matlaging fra veldig ung alder. Min er så liten enda at det ikke er aktuelt nå, men skal kjøpe sett med barnevennlige kniver etc, og en sånn kjøkkenhjelper-stol. Synes det er viktig fordi det er en del av å gjøre barna selvstendig fra dem er små. 

Anonymkode: 34fb1...059

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...