AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Hva gjør dere med barnet når dere ordner dere om morningen på badet? Og når dere lager matpakker og ordner i stand før dere må dra å levere i barnehagen? Anonymkode: 20957...15c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Vekker, hjelper med å kle på, drar. Anonymkode: 1ecfc...b76
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vekker, hjelper med å kle på, drar. Anonymkode: 1ecfc...b76 Må du ikke ordne deg selv også? Anonymkode: 20957...15c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må du ikke ordne deg selv også? Anonymkode: 20957...15c Hva gjør du med barnet mens du ordner deg? Anonymkode: 20957...15c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 Jeg lager som oftest matpakker og legger klær og sekker klart før jeg legger meg kvelden før. Noen ganger, hvis jeg begynner litt senere på jobb, spiser vi frokost sammen hjemme, og da lager jeg matpakke ved matbordet, samtidig som vi spiser. Barna holder enten på i stua, eller er inne på badet sammen med meg eller de går til og fra mens jeg ordner meg. Jeg har badedøra åpen og ingen omfattende morgenrutine. Jeg dusjer og ordner meg mer om kvelden. Anonymkode: 5007f...558 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva gjør du med barnet mens du ordner deg? Anonymkode: 20957...15c Jeg kler på meg før jeg vekker. Anonymkode: 1ecfc...b76
tirben Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 Da mine var små, sto jeg opp før kl 06.00 og dusjet og gjorde meg ferdig på badet. Så vekket jeg barna og spiste med dem. Matpakker lagde jeg kvelden før. 4
Lorieen Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 Her smører vi matpakker og pakker sekker enten kvelden før eller før barna våkner om morgenen. Så spiser vi frokost sammen og så leker barna mens jeg ordner meg.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva gjør dere med barnet når dere ordner dere om morningen på badet? Og når dere lager matpakker og ordner i stand før dere må dra å levere i barnehagen? Anonymkode: 20957...15c Matpakke og sekk ordnes kvelden før. Klær til barnet legges også frem på badet så det ligger klart. Står opp, ordner oss på badet. Barnet kler seg selv (det hun klarer), mens jeg ordner meg selv kjapt. Pusser tenner og ordner hår, går i gangen å har på sko. Setter oss i bilen 😅 Anonymkode: 403bf...12f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lager som oftest matpakker og legger klær og sekker klart før jeg legger meg kvelden før. Noen ganger, hvis jeg begynner litt senere på jobb, spiser vi frokost sammen hjemme, og da lager jeg matpakke ved matbordet, samtidig som vi spiser. Barna holder enten på i stua, eller er inne på badet sammen med meg eller de går til og fra mens jeg ordner meg. Jeg har badedøra åpen og ingen omfattende morgenrutine. Jeg dusjer og ordner meg mer om kvelden. Anonymkode: 5007f...558 Jeg kan legge til at min yngste som regel vekker meg, så det er sjelden et alternativ å ordne meg selv eller noe annet før jeg vekker henne. Ellers hadde jeg gjort det sånn. Anonymkode: 5007f...558 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 Eldste er snart 4, hun ser på tv, men har gjort det et års tid. 1 åringen er på gulvet på badet sammen med meg, eller får gå "fritt" rundt i etasjen (barnesikret), mens jeg går litt til og fra for å følge med. Tar meg maks 15 min med sminke/hår. Dusjer på kvelden. De får alle måltider i barnehagen, så trenger ikke å tenke på det. Anonymkode: b89e3...3c9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva gjør dere med barnet når dere ordner dere om morningen på badet? Og når dere lager matpakker og ordner i stand før dere må dra å levere i barnehagen? Anonymkode: 20957...15c Vekker, så vasker/eller dusjer barnet, tar på rene klær og så drar vi til bhg, han spiser i bhg og også er det varm lunsj hver dag, og så er det knekkebrød/frukt på ettermiddagen, så han spiser ikke før middag kl 17 hjemme, henter han ca 1530 Anonymkode: 451cb...0cf
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 Lot de få intil 30 minutter tv tid. De trengte litt tid på å våkne. Litt morgen gretne. Satte på barnetv på nrk . Vet ikke om de har sendinger nå. Men de hadde det på morgenen før iallefall. Og syntes ddt var bedre enn disneychanel ol. Da var jeg klar og de hadde våknet ordentlig. Og resten gikk greit. Uten ble de vedig gretne og vanskelig å få ut døra. Anonymkode: 94411...a12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 Jeg står opp før barnet. Ordner meg, lager frokost og lunsj. Så vekker jeg ungen og bruker all tid på den for å få en grei morgen. Barnet er akkurat 2 år. Går utrolig bra foreløpig 😊 Anonymkode: c9e3a...0c3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 Peppa gris i sofaen, spiser frokost i barnehagen 😊 , de får alle måltider i barnehagen. Anonymkode: 4cba4...533 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 Smører mat kvelden før. Barna vekker meg, ikke sjans til å stå opp før dem 😅. Dem leker mens jeg steller meg. Så steller jeg barna, vi finner alt vi trenger og så går vi ut døra. Anonymkode: 4d5a2...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 Står opp og ordner meg før jeg vekker barna. Om barna skulle våkne blir de enten med meg inn på badet, eller så får de se på skjerm mens jeg ordner meg ferdig. Er det helt krise (eldste er bare ett år og veksler mellom separasjonsangst og det å klatre på bord/stoler/andre farlige ting) så får jeg på meg klær og putter han i bæresele før jeg gjør resten. Anonymkode: e76dc...fae
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Står opp og ordner meg før jeg vekker barna. Om barna skulle våkne blir de enten med meg inn på badet, eller så får de se på skjerm mens jeg ordner meg ferdig. Er det helt krise (eldste er bare ett år og veksler mellom separasjonsangst og det å klatre på bord/stoler/andre farlige ting) så får jeg på meg klær og putter han i bæresele før jeg gjør resten. Anonymkode: e76dc...fae Matpakkene er forresten smurt kvelden før, og vannflaskene står på benken klare for å bli fylt. På en god dag er alt jeg gjør mens barna er våkne å stelle de og hive sammen barnehagesekken. Anonymkode: e76dc...fae
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 Minste på to blir med på badet og må bare vente på meg. Så går vi ut på kjøkkenet, smøret ei brødskive til henne, så spiser hun mat mens jeg lager mat til de eldste og får de til å ordne klar sekker o.l Anonymkode: d6f59...51e
Sandie Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 Jeg står opp litt før barna, slik at jeg får tid til frokost og sminke uten å ha de løpende rundt bena. Begge barna spiser frokost i barnehage/på SFO. Matbokser, sekk og antrekk gjør vi klar kvelden før. Pleier å vekke eldste på 6 år først. Etter at hun er ferdig påkledd får hun sitte i stuen og se litt barne-tv mens vi gjør yngste på 3 år klar. Etter det tar vi på ytterklær og går. Bruker vel ca.45 min hver morgen Vi prøver å skape mest mulig rolige morgener med lite stress, men samtidig holde god struktur og passe tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå