Gå til innhold

Utrolig att det finnes fascister i Norge som støtter Putin og Trump.

isakmann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jabx skrev (1 time siden):

Nei det gjør de ikke.

Hvilke?

I storbritannia er folk blitt fengslet for å ytre feil meninger på sosiale medier, for å vente på bussen ved en demonstrasjon og det sykeste tilfellet jeg har lest var en fyr som fikk politi på døra som var der for å "check his thinking" fordi han postet en kontroversiell mening på sosiale medier.

Mange. Jeg vet ikke hvordan jeg deler linker her, men googlet det nettopp og fant artikler om det både i aftenposten og nettavisen.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123fir skrev (1 time siden):

I storbritannia er folk blitt fengslet for å ytre feil meninger på sosiale medier, for å vente på bussen ved en demonstrasjon og det sykeste tilfellet jeg har lest var en fyr som fikk politi på døra som var der for å "check his thinking" fordi han postet en kontroversiell mening på sosiale medier.

Mange. Jeg vet ikke hvordan jeg deler linker her, men googlet det nettopp og fant artikler om det både i aftenposten og nettavisen.

Eh, hvorfor begynner du å snakke om Storbritannia? Denne tråden handler om USA, eventuelt Norge. Disse landene har helt ulik lovgivning. Og Storbritannia har inntil nylig vært under Tory-regjering. Dvs. høyresiden. Herregud...

Jeg fester ingen lit til dine påstander om Storbritannia heller, men det har uansett ikke noe med denne tråden å gjøre.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (2 minutter siden):

Eh, hvorfor begynner du å snakke om Storbritannia? Denne tråden handler om USA, eventuelt Norge. Disse landene har helt ulik lovgivning. Og Storbritannia har inntil nylig vært under Tory-regjering. Dvs. høyresiden. Herregud...

Jeg fester ingen lit til dine påstander om Storbritannia heller, men det har uansett ikke noe med denne tråden å gjøre.

Fordi eksemplene er nylige og det viser retningen man beveger seg i vår del av verden. 

Det vil ikke ta deg lang tid å faktasjekke påstandene mine.

Det er ikke høyresiden som står for den utviklingen jeg snakker om her, den har kommet gradvis over mange år.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (15 timer siden):

Denne artikkelen din viser bare hvor tragisk partiske norske medier er når det gjelder amerikansk politikk.

Her intervjues en aktiv støttespiller til Demokratene. Han synser i vei, og det får han gjøre uten kritiske spørsmål og uten at motparten kommer til orde. Men denne synsingen hans, det skal man liksom bare ta som den udiskutable sannheten??

Det er jo ingen overraskelse at han påstår at Trump vil bli diktator, det har jo Demokratene og deres allierte gnålt om siden Trump vant valget i 2016. Men etter fire år med Trump, ble det noe diktatur da? 
Derimot viser jo Demokratene diktatortakter når de etterforsker sine politiske motstandere for oppspinn og fillesaker, og gjør alt de kan for å hindre at disse får stille til valg.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en tulling skrev (6 minutter siden):

Denne artikkelen din viser bare hvor tragisk partiske norske medier er når det gjelder amerikansk politikk.

Her intervjues en aktiv støttespiller til Demokratene. Han synser i vei, og det får han gjøre uten kritiske spørsmål og uten at motparten kommer til orde. Men denne synsingen hans, det skal man liksom bare ta som den udiskutable sannheten??

Det er jo ingen overraskelse at han påstår at Trump vil bli diktator, det har jo Demokratene og deres allierte gnålt om siden Trump vant valget i 2016. Men etter fire år med Trump, ble det noe diktatur da? 
Derimot viser jo Demokratene diktatortakter når de etterforsker sine politiske motstandere for oppspinn og fillesaker, og gjør alt de kan for å hindre at disse får stille til valg.

Huff. her er det nesten ikke noe poeng å begynne en gang. Det ble ikke diktatur. men trump prøvde å underkjenne valget, og var i kontakt med valgkretser for å fiske til seg stemmer. At det fantes et apparat som stoppet han kan ikke brukes som et argument til støtte for trump.

Det er ikke demokratene som etterforsker Trump. Vi har beskyldninger som går begge veier, og republikanerene er ikke hakket bedre. De har prøvd det beste de kan å få noen beviser for korrupsjon ut av denne Hunter Biden saken. På den andre siden snakker de ingenting om f.eks trump sine saudi-arabia affærer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123fir skrev (21 timer siden):

Fordi eksemplene er nylige og det viser retningen man beveger seg i vår del av verden.

Nei, det er bare tull. Lovverket har vært slik i Storbritannia lenge. Og Storbritannia er ikke Norge er ikke USA.

Sitat

Det vil ikke ta deg lang tid å faktasjekke påstandene mine.

Det går ikke an å faktasjekke vage påstander uten substans.

Sitat

Det er ikke høyresiden som står for den utviklingen jeg snakker om her, den har kommet gradvis over mange år.

Nei.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (21 timer siden):

Trump prøvde seg på et kupp i 2021.

Han hyller diktatorer.

Han har sagt han vil være diktator.

Han har sagt han vil sette grunnloven til side.

Han vil fjerne ytringsfriheten.

Og så videre.

Så ja, Demokratene har rett i at han vil bli diktator.

Oppspinn og fillesaker? Det er det Republikanerne som gjør, og de klarer ikke å finne noe. Derimot er Trump en kriminell som er dømt av en jury han selv var med på å velge ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (På 25.8.2024 den 14.55):

Dette var det Republikanerne som begynte med under Clinton. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen er at Trump er så gammel at selv om han skulle bli diktator, så vil det bli en ganske kortvarig affære. Hvor gammel vil han være på slutten av perioden om han vinner valget? 90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/26/2024 at 7:49 PM, Vma said:

Fordelen er at Trump er så gammel at selv om han skulle bli diktator, så vil det bli en ganske kortvarig affære. Hvor gammel vil han være på slutten av perioden om han vinner valget? 90?

Han har barn som kan overta.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

isakmann skrev (På 28.7.2024 den 11.24):

Putin har allerede klart å gjøre Russland til en rendyrket fascist stat. Trump ønsker å gjøre det samme med USA. Han vil gjøre som Hitler gjorde, ta bort demokratiske valg. 

Hvorfor dyrker noen, til og med i Norge, disse "sterke" menn? Har vi ikke brent oss nok på slike ting før? Det eneste disse mennene er sterke på, er løgn og bedrag. Akkurat som Hitler og Göring. Vi så hvordan det gikk. 

Putin er en ting, men politikk har du ikke greie på. Har Trump sagt at han vil ta bort demokratiske valg? legg ved en link er du grei. Amerikansk økonomi gikk veeeldig bra og mange nye arbeidsplasser ble skapt sist han var president, han er et dårlig valg for oss i europa.....men amerikanerne velger faktisk den presidenten de synes er best for sitt land. Vinner trump valget så er han den presidenten USA ønsker seg, og det må respekteres.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ludden skrev (11 timer siden):

Putin er en ting, men politikk har du ikke greie på. Har Trump sagt at han vil ta bort demokratiske valg? legg ved en link er du grei. Amerikansk økonomi gikk veeeldig bra og mange nye arbeidsplasser ble skapt sist han var president, han er et dårlig valg for oss i europa.....men amerikanerne velger faktisk den presidenten de synes er best for sitt land. Vinner trump valget så er han den presidenten USA ønsker seg, og det må respekteres.

"vil ta bort demokratiske valg?" Han har allerede prøvd. Godtar fortsatt ikke resultatet av forrige valg, det ble "stjålet". Er ikke dette bevis nok på at Trump ikke ønsker demokratisk valg?

Amerikansk økonomi veldig bra? Da er det rart det har gått bedre etter Trump, med Biden bak roret.

Og ja.. Tyskerne mente Hitler var best også.... 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 28.7.2024 den 22.06):

Jeg støtter ikke Putin og er heller ikke spesielt begeistret for Trump, men det er helt feil å kalle folk med andre meninger enn deg for fascister.

Det spørs jo hva meningene er. Er de fascistiske, så er det ikke feil å kalle de for fascister.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 28.7.2024 den 22.06):

Jeg støtter ikke Putin og er heller ikke spesielt begeistret for Trump, men det er helt feil å kalle folk med andre meninger enn deg for fascister.

Da tror jeg du må lese deg opp på begrepet, for det er nettopp det de er...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, katties said:

Da tror jeg du må lese deg opp på begrepet, for det er nettopp det de er...

Er det ikke like greit at du selv forklarer hva fascisme er i denne konteksten? 

Å sende folk til biblioteket på noe du ikke selv har utdypet i noen som helst grad virker som en debatteknikk som bunner ut i sløvhet og at du bløffer i forhold til hva du selv kan.

Jeg er genuint nysgjerrig på hva du mente med svaret ditt ;) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra wikipedia:

Fascisme er et samlebegrep for autoritære politiske ideologier som legger sterk vekt på nasjonens betydning og enhet som bygger på et førerbasert og diktatorisk styre innad og en irredentistisk eller direkte imperialistisk utenrikspolitisk holdning.[1] Fascisme er en reaksjonær og høyreekstrem ideologi.[2][trenger sidetall]

250px-Benito_Mussolini_and_Adolf_Hitler.jpg Italias leder Benito Mussolini (til venstre) og Tysklands leder Adolf Hitler
Foto: München, Tyskland, 1937

Den ekskluderende nasjonalismen kan omfatte rasistiske trekk og mål om å isolere en «fiende», voldsbruk og allianser med høyrekonservative grupper,[3] idealet om en totalitær stat styrt av en fører, imperialistiske ambisjoner og motstand mot marxisme, sosialisme, liberalisme, sosialdemokrati, anarkisme, representativt demokrati og frimarkedskapitalisme.[4][5][6][7][8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur en stor grunn er en ekstremt vellykket russisk propagandakampanje som går ut på at de er maskuline, og vesten er feminine. Mange ser på det å bli sett på som feminin som det verste som kan skje.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kat-e skrev (På 28.7.2024 den 11.28):

Ikke mange som støtter Putin.

Hvorfor tror du Trump vil fjerne valg?

Han har jo sagt det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...