Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er 1 mnd, og vi ønsker veldig gjerne at hun skal lære seg å ta smokk! Hva er dine beste tips?😃

Anonymkode: 7dd4f...9e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv mange typer. Vår likte ikke de fra bibs (man får prøvepakke fra dem) men mam sine var gull. 

Anonymkode: 2750e...1b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår erfaring var bare at hun trengte å tilvenne seg den, samme sier alle venninnene mine. Hadde alle slags typer smokk men glad vi endte opp med mam, den er lettest tilgjengelig. Bare gi den hver gang den faller ut av munnen. Innen en uke var hun vandt til den.

Anonymkode: 61613...a5d

AnonymBruker
Skrevet

Test smokken når baby er helt mett og døsig (altså i ca. samme situasjon der de døser av ved pupp/flaske), da er det større sannsynlighet for at baby godtar uten å bli frustrert over mangelen på melk. 

Anonymkode: 311c0...edc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn hvorav den ene er smokkebarn og den andre ikke. Jeg tror tilvenning fra de er små er cluet, førstefødte fikk smokken både når han var våken og når han skulle sove, mens med lillesøster var vi strenge med at hun ikke skulle ha den i våkentid. I tillegg sovnet hun alltid når hun fikk pupp, så i praksis lå smokken bare i senga og støvet ned. Dermed fikk hun ikke noe forhold til den, og nå når vi skal venne av nattaming vet jeg da f hvordan det skal gå siden hun ikke tar smokken🙈 

Med andre ord: bare å la hen få smokken hele tiden, tenker jeg da, så kan man begrense bruken når de blir større😅

Anonymkode: e02d1...02d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har to barn hvorav den ene er smokkebarn og den andre ikke. Jeg tror tilvenning fra de er små er cluet, førstefødte fikk smokken både når han var våken og når han skulle sove, mens med lillesøster var vi strenge med at hun ikke skulle ha den i våkentid. I tillegg sovnet hun alltid når hun fikk pupp, så i praksis lå smokken bare i senga og støvet ned. Dermed fikk hun ikke noe forhold til den, og nå når vi skal venne av nattaming vet jeg da f hvordan det skal gå siden hun ikke tar smokken🙈 

Med andre ord: bare å la hen få smokken hele tiden, tenker jeg da, så kan man begrense bruken når de blir større😅

Anonymkode: e02d1...02d

Vil bare si jeg er i AKKURAT samme båt som deg, med en jente på snart ti mnd jeg ikke aaaaner hvordan jeg skal avvenne nattamming/amme i søvn 🙊 sender deg en lykke-til-og-hjelp-oss-begge-klem 😂🫶🏼

Anonymkode: 666d8...c42

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Avent Soothie. Den er det hull i så du kan holde på plass smokken. Tar gjerne litt tid før de lærer seg å holde på den, så at smokken blir spyttet ut må ikke forveksles med at babyen spytter den ut med vilje.. de har ikke kontroll på tunge og muskler så tidlig. Litt det samme som når de skal lære å spise fast føde, det meste av maten kommer ut igjen, ikke fordi ungen ikke liker maten - men de må lære seg å holde på det og bruke musklene riktig for å få det i seg😅

Anonymkode: 5a6f3...9df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Baby er 1 mnd, og vi ønsker veldig gjerne at hun skal lære seg å ta smokk! Hva er dine beste tips?😃

Anonymkode: 7dd4f...9e4

Hvis ikke barnet hat behov for smokken så er det ikke noe sjakktrekk å ville tillære barnet det, da de aller helst bør slutte når de får tenner etc. Jo lengre de bruker smokk, jo vanskeligere blir ofte avvenningen. Avvenningen er verre enn tilvenningen ;)

Kan ta litt tid å finne rett type smokk for baby. De vil gjerne ha enklere å ta en som er lik naturlig brystvorte hvis de ammes, eller lik flasketuppen om de får flaske. 

Ellers å bare la baby ha smokk ofte og prøve ulike typer. Og huske på at ikke alle vil godta smokk uansett hvor hardt man prøver. 

Anonymkode: 0948e...729

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår tok ikke smokk før han var mange måneder gammel da jeg ble tipset om å prøve en smokk som var mer lik en brystvorte enn de typene man kjøper PP butikk. Ble tipset om Bibs og barnet tok den med en gang. For meg var det en stor lettelse, fordi han hang mye på puppen og var stort sett misfornøyd uten. 

Anonymkode: 8e47e...d9a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi opp, og forsøk igjen etterhvert. Ingen av mine tok smokken konsekvent før de var 3-4 måneder. 

Anonymkode: 018a7...f3a

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk tips om å dyppe i litt morsmelk først. Fikk aldri vår baby til å ta smokk, så funket ikke for oss, men vet mange det har fungert for:)

Anonymkode: c67c3...d87

AnonymBruker
Skrevet

Noen babyer liker det bare ikke. Vi har prøvd alle typer, dyppet i morsmelk, prøvd konsekvent gjennom flere måneder osv. Men hun var aldri interessert. Mitt tips er egentlig bare å akseptere at det ikke er alle babyer som liker smokken.

Anonymkode: 9ed78...187

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...