AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Med en mann/kvinne. Ikke om du kjenner noen som kjenner,men DEG. Hvordan er parforholdet deres? Er det lett å leve med DEG? Hva sliter du med i parforholdet evt? Takk for seriøse svar😊 Anonymkode: 43d1d...4f8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Nå har vel ikke dem gruppen den beste selvinnsikten så jeg ville tatt svarene med en klype salt. Anonymkode: 6d2cf...5c6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med en mann/kvinne. Ikke om du kjenner noen som kjenner,men DEG. Hvordan er parforholdet deres? Er det lett å leve med DEG? Hva sliter du med i parforholdet evt? Takk for seriøse svar😊 Anonymkode: 43d1d...4f8 Når man har slike diagnoser så må man gå i nødvendig behandling. Og når din partner reagerer på noe så må man lytte til det. Min samboer har borderline og adhd, forholdet har blitt bra etter behandling og at han tar til seg det jeg sier. Anonymkode: 6d1bb...ba8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 Jeg er bare drama for passivt agressive drittsekker med lav intelligens og mange psykopatiske trekk. Men heldigvis finns der bedre menn, der kjæresten min er en av dem. Vi har det fint sammen. Anonymkode: d8ea2...828 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er bare drama for passivt agressive drittsekker med lav intelligens og mange psykopatiske trekk. Men heldigvis finns der bedre menn, der kjæresten min er en av dem. Vi har det fint sammen. Anonymkode: d8ea2...828 Hvorfor er du "drama" og hva er det kjæresten gir deg siden du ikke er "drama" nå? Anonymkode: 43d1d...4f8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Med en mann/kvinne. Ikke om du kjenner noen som kjenner,men DEG. Hvordan er parforholdet deres? Er det lett å leve med DEG? Hva sliter du med i parforholdet evt? Takk for seriøse svar😊 Anonymkode: 43d1d...4f8 Mannen sier at jeg er mye lettere å leve med enn eksen, som ikke har diagnoser. Jeg har PTSD. Men har innrettet meg slik at det ikke går ut over partner. Forholdet er godt og solid. Vi sliter ikke med noe som helst, og har kranglet to ganger på seks år. Anonymkode: e14f8...660 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 Jeg er nok ikke lett å leve med nei, jeg har blandet PF og sliter med mye mistanke, mentaliseringssvikt og utrygg tilknytning. Kan lett tolke alt i verste mening og føle at samboeren min er ute etter å såre meg, latterliggjøre meg eller undertrykke meg. Når jeg havner utenfor toleransevinduet mitt så er det veldig problematisk for meg å kommunisere på en konstruktiv måte. Jeg tar alle tilbakemeldinger som kritikk. Jeg har stor tro på at behandling i kombinasjon med at jeg blir eldre, vil hjelpe, er vel det som redder forholdet vårt akkurat nå. Anonymkode: 24ffb...76f 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 Krangling og uenigheter er vel ikke nødvendigvis synonymt med et dårlig forhold. Det å aldri kunne ta opp noe for å holde husfred er ille. Man må kunne være uenig og si sin mening og så diskutere uten at hele dagen er ødelagt. 🙂 Anonymkode: 02f48...ee5 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Nå har vel ikke dem gruppen den beste selvinnsikten så jeg ville tatt svarene med en klype salt. Anonymkode: 6d2cf...5c6 Tror generelle svar på KG skal man ta med en klype salt. Anonymkode: d2a33...efd 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Med en mann/kvinne. Ikke om du kjenner noen som kjenner,men DEG. Hvordan er parforholdet deres? Er det lett å leve med DEG? Hva sliter du med i parforholdet evt? Takk for seriøse svar😊 Anonymkode: 43d1d...4f8 Hvordan den andre er mot deg har en del å si og. Om h*n kan være forståelsesfull,tålmodig,klem og stille opp for deg. Være emosjonellt tilgjengelig hjelper mye på. Da er alt som hos andre. Men om personen må stå alene med alt og bli avist i tilegg blir det ekstremt vil jeg tro. Anonymkode: 9303d...bce 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 Borderline og narsissister tiltrekker hverander jævlig hardt, så alle mine forhold har vært ille. Nå har jeg gått i terapi i mange år, fått selvinnsikt og tøyler symptomene mine svært bra med gode verktøy. Mannen jeg er sammen med nå kan nesten ikke tro når jeg sier jeg har diagnosen, så en kan handtere det med terapi og hard jobb. Anonymkode: b2ee5...457 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er bare drama for passivt agressive drittsekker med lav intelligens og mange psykopatiske trekk. Men heldigvis finns der bedre menn, der kjæresten min er en av dem. Vi har det fint sammen. Anonymkode: d8ea2...828 Jeg finnes ikke dramatisk, men fastlegen elsker å emosjonelt og mentalt misbruke meg, fordi det står i papirene at jeg har BPD. Anonymkode: 89518...68c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 Samboeren min sier at jeg er den enkleste, roligste og minst dramatiske han har vært sammen med. Vet ikke om det sier mest om meg, eller om eksene hans 😅 Jeg var nok værre tidligere, da var jeg ekstremt usikker og lagde bøtter og lass med drama. Jeg har gjennom behandling og en ekstrem jobb med meg selv lært meg teknikker for og fungerer i dag mer eller mindre normalt med fast jobb, hus, hund osv. Er trygg på meg selv og folk rundt meg. Merker jeg at dramaet kommer snikende så klarer jeg i 9 av 10 tilfeller og «snappe meg ut av det». Hadde jeg blitt utredet på nytt i dag hadde jeg neppe fått diagnosen Borderline, men KPTSD hadde nok blitt stående. Anonymkode: 7e774...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du "drama" og hva er det kjæresten gir deg siden du ikke er "drama" nå? Anonymkode: 43d1d...4f8 Fordi jeg er mer av en spikermatte enn en dørmatte type kvinne. Jeg bøyer meg etter vinden en liten stund når jeg er veldig forelsket men så tar jeg igjen når noen er kjip og da blir det rabalder. Kjæresten min er intelligent og lite dømmende. Han roer meg ned og gir trygghet. Anonymkode: d8ea2...828 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 Har vært i tre forhold i hele mitt liv. Mitt problem er at jeg ikke føler noen ting så jeg reagerer med å virke kald og at jeg ikke bryr meg. Jeg kverulerer ikke, diskuterer ikke er ikke dramatisk og krangler heller aldri. Da jeg var barn hadde jeg ikke lov til å ha meninger, så det å uttrykke følelser gjør jeg ikke. Det er vanskelig å si hva man føler, når man ikke føler noe. Jeg fungerer stortsett som en person som er hobby psykolog, er veldig flink til å hjelpe andre og sette meg inn i ulike situasjoner. Jeg liker ikke ikke fysisk nærhet, uten om sex. Jeg liker ikke uintelligente personer, jeg fikser ikke folk som har en svart/hvitt tenkning. Jeg har vært alene mer eller mindre hele livet, og har en tendens til å skyve folk unna, i stedet for å prate med dem. Når folk ikke viser respekt, er uhøflige og uempatiske, kutter jeg kontakten. Jeg har dårlig erfaring med å ta opp temaer med andre, da de strever med å gå i forsvar fordi de ikke egner å selvreflektere. Jeg er introvert og trenger mye alene tid. jeg venter fortsatt på at jeg skal vite hvordan det er å være glad og ha det bra. Jeg har aldri opplevd å ha en euforisk lykke følelse som det virker som at alle med BPD har. Jeg har også CPTSD, det har mange av de samme trekkene som BPD. Anonymkode: 89518...68c 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Har vært i tre forhold i hele mitt liv. Mitt problem er at jeg ikke føler noen ting så jeg reagerer med å virke kald og at jeg ikke bryr meg. Jeg kverulerer ikke, diskuterer ikke er ikke dramatisk og krangler heller aldri. Da jeg var barn hadde jeg ikke lov til å ha meninger, så det å uttrykke følelser gjør jeg ikke. Det er vanskelig å si hva man føler, når man ikke føler noe. Jeg fungerer stortsett som en person som er hobby psykolog, er veldig flink til å hjelpe andre og sette meg inn i ulike situasjoner. Jeg liker ikke ikke fysisk nærhet, uten om sex. Jeg liker ikke uintelligente personer, jeg fikser ikke folk som har en svart/hvitt tenkning. Jeg har vært alene mer eller mindre hele livet, og har en tendens til å skyve folk unna, i stedet for å prate med dem. Når folk ikke viser respekt, er uhøflige og uempatiske, kutter jeg kontakten. Jeg har dårlig erfaring med å ta opp temaer med andre, da de strever med å gå i forsvar fordi de ikke egner å selvreflektere. Jeg er introvert og trenger mye alene tid. jeg venter fortsatt på at jeg skal vite hvordan det er å være glad og ha det bra. Jeg har aldri opplevd å ha en euforisk lykke følelse som det virker som at alle med BPD har. Jeg har også CPTSD, det har mange av de samme trekkene som BPD. Anonymkode: 89518...68c La meg legge til at jeg aldri har vært i behandling, brukt medisiner eller vært i psykiatrien siden jeg var tenåring. Anonymkode: 89518...68c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med en mann/kvinne. Ikke om du kjenner noen som kjenner,men DEG. Hvordan er parforholdet deres? Er det lett å leve med DEG? Hva sliter du med i parforholdet evt? Takk for seriøse svar😊 Anonymkode: 43d1d...4f8 Kptsd, kun vært i ett langvarig forhold. Forholdet var ganske mye preget av drama, masse krangling, han var voldelig både fysisk og psykisk, tok pengene mine, tvang meg til å forsørge han, masse trusler osv. Jeg mente at det var han som lagde drama, kunne brøle og knuse ting, smelle dører så huset ristet, kaste meg ut av bilen mens vi kjørte hvis han ble sint. Han sa at det var pga min oppførsel og min skyld og at jeg manglet selvinnsikt. Nå etter forholdet er det akkurat som jeg ikke finnes mer, jeg vet ikke hva som er sant og ikke sant når han ikke forteller meg det mer. Så kanskje anonym under her har rett. Jeg tør ikke flere forhold. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå har vel ikke dem gruppen den beste selvinnsikten så jeg ville tatt svarene med en klype salt. Anonymkode: 6d2cf...5c6 Anonymkode: 7bc85...394 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kptsd, kun vært i ett langvarig forhold. Forholdet var ganske mye preget av drama, masse krangling, han var voldelig både fysisk og psykisk, tok pengene mine, tvang meg til å forsørge han, masse trusler osv. Jeg mente at det var han som lagde drama, kunne brøle og knuse ting, smelle dører så huset ristet, kaste meg ut av bilen mens vi kjørte hvis han ble sint. Han sa at det var pga min oppførsel og min skyld og at jeg manglet selvinnsikt. Nå etter forholdet er det akkurat som jeg ikke finnes mer, jeg vet ikke hva som er sant og ikke sant når han ikke forteller meg det mer. Så kanskje anonym under her har rett. Jeg tør ikke flere forhold. Anonymkode: 7bc85...394 Han er definitivt cluster b, det er narsissisme/psykopati, som er en grunnlegger for at mange utvikler BPD/PTSD o.l. BPD er også cluster b. Jeg er ganske sikker på at jeg er cluster a. Anonymkode: 89518...68c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen sier at jeg er mye lettere å leve med enn eksen, som ikke har diagnoser. Jeg har PTSD. Men har innrettet meg slik at det ikke går ut over partner. Forholdet er godt og solid. Vi sliter ikke med noe som helst, og har kranglet to ganger på seks år. Anonymkode: e14f8...660 Du har ikke borderline🙈🙈Ptsd noe helt annet😅 Anonymkode: 43d1d...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nok ikke lett å leve med nei, jeg har blandet PF og sliter med mye mistanke, mentaliseringssvikt og utrygg tilknytning. Kan lett tolke alt i verste mening og føle at samboeren min er ute etter å såre meg, latterliggjøre meg eller undertrykke meg. Når jeg havner utenfor toleransevinduet mitt så er det veldig problematisk for meg å kommunisere på en konstruktiv måte. Jeg tar alle tilbakemeldinger som kritikk. Jeg har stor tro på at behandling i kombinasjon med at jeg blir eldre, vil hjelpe, er vel det som redder forholdet vårt akkurat nå. Anonymkode: 24ffb...76f Krangler dere ofte? Ja behandling gjerne gruppe kan være bra på dps😊 Anonymkode: 43d1d...4f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå