Gå til innhold

Venner som syntes det er rart at jeg blir hjemme med mann med brukket ben.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen uker siden brakk mannen benet på flere steder. Langt sykehus opphold og to operasjoner. 
Han er nå hjemme og det går bedre, men han er fortsatt på krykker og ikke særlig mobil. 
Vi er blitt invitert på fester, men han føler seg ikke klar for det enda (selvfølgelig tenker vi å ikke drikke) da han syntes det er kjedelig å bare sitte der. Dessuten går han på smertestillende enda som han lan bli litt trøtt av. 
Jeg jobber som normalt, så dagene hjemme blir jo litt lange for han. Ikke at han klager, men det er jo forståelig. 
Men, altså så velger jeg 100% selv å være hjemme med mannen min og ikke gå på disse festene. Det er naturlig for meg å ra hensyn til han nå disse ukene. 
Vennene våre kan absolutt ikke forstå dette, de mener jeg har godt av å komme meg ut osv. De kaller med underkuet som blir hjemme osv. Mannen har sagt at jeg bare må gå, men vet jo at det blir kjedelig for han i lengden. 

Er det ikke vanlig å ønske å være hjemme med den en er glad i når hen er skadet og ikke særlig mobil? 

Anonymkode: b168f...845

• Liker 1
  • Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bestemmer jo selv, men det hørtes litt nitrist ut for meg. 

Jeg hadde ikke problemer med å være mobil med krukker. Det største problemet var å komme til folk, men lure forskjell på å krykke seg rundt hjemme eller hos folk

Anonymkode: ecdda...672

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var deg som var skadet, hadde mannen blitt sittende hjemme med deg da? 

Anonymkode: ee285...ef3

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Hadde lett droppet fester for å sitte hjemme med mannen i den situasjonen 

Anonymkode: 34166...758

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du bestemmer jo selv, men det hørtes litt nitrist ut for meg. 

Jeg hadde ikke problemer med å være mobil med krukker. Det største problemet var å komme til folk, men lure forskjell på å krykke seg rundt hjemme eller hos folk

Anonymkode: ecdda...672

Slutt da ! Hva du synes er helt irrelevant !  Han liker det ikke, og derfor gjør han det ikke. Det forstår jeg veldig godt når han har vondt og gipset fra hoften og ned. Så må kona bestemme selv og drite i hva andre mener ! Pokker ta det statusjaget som mange har sosialt. Ønsker hun å gå ? Gå da ! Mannen din sier at han klarer det selv, og kjeder seg garantert uansett om du sitter der og ser på eller ikke, eller om du blir borte noen timer. Aaaaaaaaaaaaaaarg at mange kan være så tafatte hele tiden :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje man som par knytter ekstra bånd og kommer nærmere hverandre når man står i en sånn situasjon? 

Anonymkode: 58861...4c3

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Etter vi bikket 25 ish ble både jeg og mannen uansett mindre interessert i fester, og foretrekker som regel å sitte hjemme med hverandre, eller møte venner i roligere settinger (møte en venn eller to over en øl, eller spillkveld med en liten gjeng). Jeg kan virkelig ikke skjønne at det å sitte hjemme med det som ofte er ens beste venn og store kjærlighet oppfattes som nitrist eller at du skal være kuet. Og hvertfall ikke når du gjør det for å støtte han. Jeg har også hatt venner som er veldig opptatt av at jeg må "komme meg ut", og jeg blir egentlig litt provosert av at de skal overføre sine egne behov på meg. Du gjør da akkurat det du vil, enten mannen er syk eller ikke. 

Anonymkode: d1993...1aa

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det faktisk nitrist å måtte dropoe festing noen uker for å ta hensyn til den en er gift med? 

Du tar jo ikke hensyn når mannen sier at du kan gå :) Det er bare helt meningsløst, og du blir borte 5 timer og koser deg, han gjør det beste ut av det hjemme enten du er der eller ikke. Spesielt når han sier at du kan gå. Vi snakker om en som har skadet foten sin, og ikke en pleiepasient som trenger 24/7 pleie. Sett en kjøler med noe øl ved siden av stolen hans og noe snack da så går timene fort :) 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk saget ut deler av legg og lårbein og satt inn helprotese i kneet for noen uker siden. Jeg synes det var godt at mannen dro ut, så fikk jeg litt fred når smertene dro på. 

Har han sagt at du skal sitte der sammen med ham hele tiden?

Anonymkode: f3494...a85

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Om man ikke orker å ta vare på partner i noen uker så burde man holde seg singel...

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Man gjør som man selv vil, og jeg synes det ikke er rart at man blir hjemme med partner i en slik situasjon. Ikke er det så viktig med fest heller, men her beskriver vennene dine deg som underkuet. Kanskje de ser noe du ikke ser...

Anonymkode: d6827...137

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor gamle er dere? Etter vi bikket 25 ish ble både jeg og mannen uansett mindre interessert i fester, og foretrekker som regel å sitte hjemme med hverandre, eller møte venner i roligere settinger (møte en venn eller to over en øl, eller spillkveld med en liten gjeng). Jeg kan virkelig ikke skjønne at det å sitte hjemme med det som ofte er ens beste venn og store kjærlighet oppfattes som nitrist eller at du skal være kuet. Og hvertfall ikke når du gjør det for å støtte han. Jeg har også hatt venner som er veldig opptatt av at jeg må "komme meg ut", og jeg blir egentlig litt provosert av at de skal overføre sine egne behov på meg. Du gjør da akkurat det du vil, enten mannen er syk eller ikke. 

Anonymkode: d1993...1aa

Vi er godt over 40, men er i en gjeng der det er mye festing. Jeg syntes til tider det kan bli for mye, så for meg gjør det absolutt ingenting å være hjemme en periode. 

TS

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Underkuet? Hadde mine venner snakket slik til meg så hadde de jammen fått høre det. Hva slags måte er det å kommentere andres ekteskap på?

Anonymkode: 1a748...b09

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk saget ut deler av legg og lårbein og satt inn helprotese i kneet for noen uker siden. Jeg synes det var godt at mannen dro ut, så fikk jeg litt fred når smertene dro på. 

Fatter det ikke, om jeg kjeder meg fordi jeg er stasjonær på grunn av en skade så ville det ikke hjulpet om madammen satt der i stolen ved siden av og tok synd på meg eller bare satt og glodde og tørrpratet. Hadde funnet på ting selv, tv, bøker, dokumentarer og slappet av til krampen tok meg. Fått madammen ut av huset slik at hun kunne kose seg. En glad og fornøyd kone er en god kone :) 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
TomKrus skrev (8 minutter siden):

Du tar jo ikke hensyn når mannen sier at du kan gå :) Det er bare helt meningsløst, og du blir borte 5 timer og koser deg, han gjør det beste ut av det hjemme enten du er der eller ikke. Spesielt når han sier at du kan gå. Vi snakker om en som har skadet foten sin, og ikke en pleiepasient som trenger 24/7 pleie. Sett en kjøler med noe øl ved siden av stolen hans og noe snack da så går timene fort :) 

Tingen her er jo at jeg har ikke lyst å gå, og det syntes våre venner er helt merkelig. Mannen sier jeg kan gå, men som sagt så velger jeg selv å være hjemme. 
Dessuten kan han ikke drikke alkohol så lenge han går på sterke smertestillende. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart å ikke sosialisere seg fordi mannen har brukket benet. Han er jo ikke syk og klarer seg nok i noen timer. 

Anonymkode: 60c93...78f

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det har han selvfølgelig ikke sagt. Han har sagt jeg bare må gå, men jeg velger selv å bli hjemme. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tingen her er jo at jeg har ikke lyst å gå, og det syntes våre venner er helt merkelig. Mannen sier jeg kan gå, men som sagt så velger jeg selv å være hjemme. 
Dessuten kan han ikke drikke alkohol så lenge han går på sterke smertestillende. 

Da går du ikke, enkelt og greit. Så må du slutte å lage så mye drama omkring hva vennene dine sier om det. Si nei, og så snakker du ikke mer om det. Hva dine venner synes er merkelig får vel være opp til de ? Eller skal du bruke tiden hjemme til en lengre krangel med de :) Det gjør nok susen for vennskapet. Si at du ikke kan møte på den festen, og at du gjerne stiller en annen gang. Og joda noen piller og litt øl, så blir det dobbelt moro :) 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur om noen venner hadde kalt meg underkuet... Men jeg hadde heller ikke blitt hjemme fra alle festene med mindre mannen hadde behov for hjelp.

Eksen ville takke nei til alle fester når jeg brakk ryggen, og måtte være hjemme. Jeg måtte mase på han for å få han til å gå. Herregud så godt det var å få han ut av huset noen timer på kvelden... Jeg har behov for alenetid i blant på kveldene, og spesielt hvis jeg har vondt.

Anonymkode: 93983...647

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...