TBL12 Skrevet 28. juli 2024 #21 Del Skrevet 28. juli 2024 (endret) 😀( feil med sitat, klarer ikke fjerne smilefjes fra post) Endret 28. juli 2024 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 28. juli 2024 #22 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det heter fortsatt Statoil, bensinstasjoner, mann og kvinne. Så kan pampene dikte opp så mange nye ord de måtte ønske, men det er helt irrelevant. Anonymkode: fb100...6cd Nå er Statoil et dårlig eksempel... 😀 De heter Equinor fra 2018. Statoil solgte bensinstasjon delen til det canadiske selskapet Alimentation Couche-Tard i 2012. Bensinstasjon (energistasjon) kjeden har navnet Circle K fra ca 2016. ExxonMobil Norge kjent som Esso er over 130 år, et bedre eksempel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. juli 2024 #23 Del Skrevet 29. juli 2024 Benser,n 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. juli 2024 #24 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 0.21): Ser at de endelig har begynt på å skrive kwt prisen på tavla også. Naboen brukte også kort siste gang han ladet bilen sin på UnoX. Da fortjener de vel ordet energistasjon. Anonymkode: e83fa...5d4 Bare vent til kwt står med 21,17 mon tro hva batteribil bilistene gjør da ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 30. juli 2024 #25 Del Skrevet 30. juli 2024 (endret) En fordel med elbil kontra flytende drivstoff er de aller fleste kan lade bilen hjemme. Det er også flere tilbud pr idag med medlemskap som gir lavere kWh pris. Vil anta det vil fortsette å eksistere varianter av dette. Om et selskap kjøper alle energi stasjoner i Norge slik de kan sette prisen selv vil fortsatt ønske å selge produktet som er strøm. Settes prisen for høyt vil etterspørselen gå ned. Om noen kjøper opp for å legge ned må vi håpe ikke skjer og kan bli avverget av Konkurransetilsynet. (Ikke usannsynlig med oppkjøp, som i dagligvarehandelen, bank og forsikring, der konkurransen har blitt redusert over lengre tid.) Nå kan det innføres egne avgifter og regler som gjør bruk av elbil kostbart, uavhengig av hvor strømmen kommer fra. Krever politisk behandling. Noe er alt gjort, fordeler er fjernet. Mva er innført fra 500 000 kr. Kollektivfelt er begrenset i Oslo. Bompassering er ikke lenger gratis alle steder. Å innføre egne avgifter som gjør elbil et dårligere alternativ enn biler som benytter flytende drivstoff vil neppe bli gjort? (At det for noen kan endre regnestykket er helt sikkert tilfellet alt idag. Spesielt om en ikke kan lade hjemme. ) Men, sannsynligheten for at flytende drivstoff vil øke i pris er ikke helt fraværende. Om strøm blir kostbart nok vil solcellepaneler bli lønnsomt, med egenprodusert strøm. Å produsere eget flytende drivstoff er mulig fra brukt frityrolje. Noen som har gjort det. Men, det vil neppe skalere, tilgang på olje er en knapphetsfaktor. (Variant vil være vedgass, ved som varmes opp, men gassen brennes i motoren.) Egenprodusert strøm er slik sett enklere. Endret 30. juli 2024 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #26 Del Skrevet 30. juli 2024 Altså, jeg jobber på en bensinstasjon og joda, det er bensinstasjon vi kaller det 🤷♀️ aldri hørt noen si energistasjon før 😅 Anonymkode: 2cfcf...c83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #27 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 0.27): Det heter fortsatt Statoil, bensinstasjoner, mann og kvinne. Så kan pampene dikte opp så mange nye ord de måtte ønske, men det er helt irrelevant. Anonymkode: fb100...6cd Ironisk hvordan dere som raser mest mot de "krenka" alltid fremstår som de aller skjøreste iblant oss. Statoil har byttet navn, og selv om navneskiftet virket teit glir det gradvis over til Equinor med tiden. Både bensinstasjon, mann og kvinne er helt vanlige ord som fortsatt vil bli brukt. Bare å slappe av. Anonymkode: 0fc23...576 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #28 Del Skrevet 30. juli 2024 TBL12 skrev (9 minutter siden): Om strøm blir kostbart nok vil solcellepaneler bli lønnsomt, med egenprodusert strøm. I borettslaget mitt ble det montert en søppelcontainer med solcellepanel. Jeg bor i Tromsø 😅 Når vinteren kom var det ingen som fikk kastet søpla si. Anonymkode: db01e...f5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 30. juli 2024 #29 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I borettslaget mitt ble det montert en søppelcontainer med solcellepanel. Jeg bor i Tromsø 😅 Når vinteren kom var det ingen som fikk kastet søpla si. Anonymkode: db01e...f5b Norge er et langstrakt land, der vinter med lite eller ingen sol gjør solcellepanel mindre effektivt i perioder. Til sammenligning, å frakte flytende drivstoff til Tromsø kan også være en utfordring vinterstid. Det er bare ett raffineri for olje pr idag ved Mongstad. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #30 Del Skrevet 30. juli 2024 TBL12 skrev (På 29.7.2024 den 0.39): Nå er Statoil et dårlig eksempel... 😀 Men det var vel hele poenget...de som ikke klarer å omstille seg, vil vel også være støkk med gamle bedriftsnavn. Anonymkode: 6eaee...592 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #31 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 9.46): De ble kalt bensinstasjoner fordi at de var stasjoner langs veien hvor folk kunne fylle bensin. Etter hvert så ble tjenester og sortiment utvidet på disse stasjonene som solgt bensin, og til slutt så ble det langt flere ladestasjoner enn bensinpumper. Når hovedgesjeften ikke lenger er å være en stasjon hvor man kan fylle bensin så er det ganske naturlig at tjenesten/konseptet/navnet forandres også. Anonymkode: 479af...1a4 Men hvorfor endret de ikke navnet til drivstoffstadjon da de begynte med diesel? Anonymkode: fc053...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #32 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 0.27): Det heter fortsatt Statoil, bensinstasjoner, mann og kvinne. Så kan pampene dikte opp så mange nye ord de måtte ønske, men det er helt irrelevant. Anonymkode: fb100...6cd Hvordan si at du sitter fast i fortiden… Det heter faktisk ikke Statoil lenger. 😂 tenk at du brukte DET som et eksempel? Anonymkode: bccc6...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. juli 2024 #33 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 9.50): Kaller det fortsatt bensinstasjon ja. Anonymkode: 07039...99b Eller Pølsestasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 30. juli 2024 #34 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det var vel hele poenget...de som ikke klarer å omstille seg, vil vel også være støkk med gamle bedriftsnavn. Anonymkode: 6eaee...592 Vi er ikke støkk vi er konservative bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #35 Del Skrevet 30. juli 2024 On 7/28/2024 at 11:27 AM, AnonymBruker said: Enda godt du er her for å informere oss, dette hadde vi aldri skjønt selv. Anonymkode: db01e...f5b Jeg er like perpleks som deg over at dette må forklares, men tråden eksisterer endog. Spørsmålet har blitt stilt. Noen skjønte det altså ikke selv. 🤷♂️ Anonymkode: 479af...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #36 Del Skrevet 30. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Men hvorfor endret de ikke navnet til drivstoffstadjon da de begynte med diesel? Anonymkode: fc053...2ff Fordi at ingen ble krenket av det den gangen. Anonymkode: 479af...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 30. juli 2024 #37 Del Skrevet 30. juli 2024 Jeg tror jeg må finne portemonéen min så jeg kan spasere ned til telefonkiosken og ta en langdistansesamtale med noen før jeg ser Dagsrevyen på fjernsynet. Det selges jo nesten ikke bensin lenger. Diesel har vært kongen på haugen en god stund, og nå tar elbiler over. Pluss at enkelte stasjoner selger LPG. Det er vel ikke verre endring enn at Credittkassen ble DnB, NSB ble Vy, Statoil ble Equinor og Stoltenberg ble erstattet av en annen. Facebook ble Meta og Google ble Alphabet. Verden går fremover 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 31. juli 2024 #38 Del Skrevet 31. juli 2024 Jeg kaller det fremdeles bensinstasjon. Har aldri hørt utrykket energistasjon eller kraftstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 31. juli 2024 #39 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 9.38): «Energistasjoner»? «TV 2 … ansatte som jobber på energistasjoner, tidligere kjent som bensinstasjoner.» 🤨 Anonymkode: 0ad9f...272 Om 4 år ladestasjoner, tidligere kjent som energistasjoner..😄...etter 2030 r.i.p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #40 Del Skrevet 31. juli 2024 Sier bare bensa jeg! 😂 Anonymkode: 16d60...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå