AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Er det noen her som er det? Hvordan vet man at man er det, og ikke "bare" har lav sexlyst? Jeg er en kvinne på 36. Har hatt litt sex oppigjennom årene. Men har alltid hatt sex fordi andre har ville det, har aldri tatt initiativ selv. Jeg blir aldri kåt, ikke på andre. Kan bli det alene en sjelden gang. Men aldri sammen med noen. Har hatt sex med begge kjønn, mest for å teste om jeg faktisk bare er lesbisk. Men det er jeg ikke. Jeg er bare ikke interessert i sex, synes det er mye styr og jeg blir lei av at noen ligger oppå meg eller er borti meg for lenge. Det gir meg ingenting, og jeg synes ikke det er godt. Det er ikke vondt heller, det er bare kjedelig. Når jeg leser inne på seksualitet-forumet her, blir jeg noen gang forbauset over hva folk har gjort eller hva de har lyst å gjøre, for det har aldri falt meg selv inn at ditt og datt kan være spennende. Jeg tenker veldig lite på sex, og de gangene jeg gjør det, mister jeg fokus fordi jeg kjeder meg. Har funnet meg en mann i livet som har lav sexlyst og det kan vel sies å være det beste forholdet jeg har hatt. Det jeg lurer på er vel som jeg innledningsvis spurte om, hvordan vet man at man er aseksuell? Anonymkode: c6093...fb6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Jeg vet ikke selv, men tror det du føler er en sterk indikator. Jeg har hatt mye sex men etter at jeg kom i 30 årene har jeg skjønt at det var for alle andre grunner enn at jeg ville av meg selv, ikke at jeg ble presset altså. Hvis jeg nå tenker at jeg aldri skal ha sex igjen, er det en helt ok og god tanke Anonymkode: f6f02...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke selv, men tror det du føler er en sterk indikator. Jeg har hatt mye sex men etter at jeg kom i 30 årene har jeg skjønt at det var for alle andre grunner enn at jeg ville av meg selv, ikke at jeg ble presset altså. Hvis jeg nå tenker at jeg aldri skal ha sex igjen, er det en helt ok og god tanke Anonymkode: f6f02...3f1 Tenker litt sånn, jeg også. Samtidig så er jo samfunnet opptatt av at det er sunt å ha sex, og at det gir en nærhet til partner. Synes det er trist hvis jeg går glipp av en nærhet på noen som helst måte. Men å ikke ha sex mer, plager meg ikke, kjenner jeg. Ts Anonymkode: c6093...fb6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tenker litt sånn, jeg også. Samtidig så er jo samfunnet opptatt av at det er sunt å ha sex, og at det gir en nærhet til partner. Synes det er trist hvis jeg går glipp av en nærhet på noen som helst måte. Men å ikke ha sex mer, plager meg ikke, kjenner jeg. Ts Anonymkode: c6093...fb6 Jeg følte nok som deg når jeg hadde sex med kjærestene mine, at det var nærhet, at et sunt forhold hadde sex, at sex bringer en nærmere osv, men når jeg ble eldre så tenker jeg at det gjorde det faktisk ikke for meg. Den nærheten jeg trodde det ga extra, var jo ikke der for meg, kanskje for dem? Jeg følte meg jo nærmere dem når vi delte opplevelser, dro på turer, delte tanker og følelser han kunne kjenne seg igjen i, små ting som bekreftet at vi forstod hverandre feks. Å dele en latter føltes mer givende. Skulle på en måte ønske at jeg hadde hørt mer på meg selv, og ikke på hvordan det skal være. Så jeg råder deg til å lytte til deg selv, og føle etter hvordan du opplever og lager nærhet med partneren din, og det er helt ok og like ekte som den som de som har sex føler. Anonymkode: f6f02...3f1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skulle på en måte ønske at jeg hadde hørt mer på meg selv, og ikke på hvordan det skal være. Så jeg råder deg til å lytte til deg selv, og føle etter hvordan du opplever og lager nærhet med partneren din, og det er helt ok og like ekte som den som de som har sex føler. Og aksepter et liv som singel. Hvis en ikke har noe seksualdrift, så er det kanskje viktigere med gode venner og slikt, enn en partner? Dere får aldri orgasme heller når dere har sex? Anonymkode: 5e95c...bbd
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 Nærhet/intimitet og sex produserer oksytocin, som knytter bånd mellom deg og partner. Det er også et hormon som gjør det samme mellom mor og barn. Det er en viktig grunn til at parterapauter generelt anbefaler at man har sex i et parforhold, men det må jo være lystbasert. Hvis en ikke har lyst, så bør man absolutt ikke ha sex sammen. Det finnes aseksuelle kvinner og menn, så hvis man ønsker en partner uten sex, er det viktig å avklare dette tidlig i forholdet tenker jeg. Anonymkode: db0f3...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Og aksepter et liv som singel. Hvis en ikke har noe seksualdrift, så er det kanskje viktigere med gode venner og slikt, enn en partner? Dere får aldri orgasme heller når dere har sex? Anonymkode: 5e95c...bbd AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nærhet/intimitet og sex produserer oksytocin, som knytter bånd mellom deg og partner. Det er også et hormon som gjør det samme mellom mor og barn. Det er en viktig grunn til at parterapauter generelt anbefaler at man har sex i et parforhold, men det må jo være lystbasert. Hvis en ikke har lyst, så bør man absolutt ikke ha sex sammen. Det finnes aseksuelle kvinner og menn, så hvis man ønsker en partner uten sex, er det viktig å avklare dette tidlig i forholdet tenker jeg. Anonymkode: db0f3...dd8 Jeg er ikke singel, hvert fall. Jeg har en samboer, og vi har vært sammen i 6 år. Han har også lav sexlyst, så det at vi har funnet hverandre er det beste som kunne skjedd. Vi slipper det evigvarende maset om sex, og det er innmari behagelig. Vi avklarte heldigvis dette allerede i starten, slik at den andre ikke skulle føle seg lurt. Men det er jo litt sånne kommentarer som "aksepter et liv som singel" som er med på stigmatisere at noen har lav sexlyst eller er aseksuell. Man må jo ikke akseptere noe som helst, og det finnes jo noen for alle. For oss er jo ikke sex viktig. Ts Anonymkode: c6093...fb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nærhet/intimitet og sex produserer oksytocin, som knytter bånd mellom deg og partner. Det er også et hormon som gjør det samme mellom mor og barn. Det er en viktig grunn til at parterapauter generelt anbefaler at man har sex i et parforhold, men det må jo være lystbasert. Hvis en ikke har lyst, så bør man absolutt ikke ha sex sammen. Det finnes aseksuelle kvinner og menn, så hvis man ønsker en partner uten sex, er det viktig å avklare dette tidlig i forholdet tenker jeg. Anonymkode: db0f3...dd8 Jeg er ikke interessert i å kaste vekk min egen tid, så ja det er noe en bør dele veldig tidlig. Nå dater jeg ikke, men jeg har ikke hatt problemer med å få dates og jeg har skrevet i profilen at jeg har svært lav sexdrift og muligens aseksuell, menn hadde ikke problem med det. Anonymkode: f6f02...3f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå