Gå til innhold

vil vitaminpiller bryte fasten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

enklest å huske de om morgenen, men lurer da på om de vil bryte fasten og at jeg bør vente med de?

Anonymkode: f05b9...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva tror du skjer om du bryter faste med en vitaminpille.....?

Anonymkode: 34174...0e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det er ikke noe kalorier i en vitaminpille

Poenget med faste er å få kalori underskudd. Typ man har bare to måltider om dagen

Ville heller prøvd kalori regnskap med app istedet, hvis du heller foretrekker måltider gjennom dagen. Får også jevnere blodsukker og energi overskudd

Anonymkode: cae68...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke noe kalorier i en vitaminpille

Poenget med faste er å få kalori underskudd. Typ man har bare to måltider om dagen

Ville heller prøvd kalori regnskap med app istedet, hvis du heller foretrekker måltider gjennom dagen. Får også jevnere blodsukker og energi overskudd

Anonymkode: cae68...ab8

fasting funker gull for meg. Så ikke det som var spørsmålet. Tenkte mer på når det er gunstig å ta disse vitaminene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

enklest å huske de om morgenen, men lurer da på om de vil bryte fasten og at jeg bør vente med de?

Å "bryte fasten" har ingenting å si. Det er helt meningsløst, da fasting ikke er noe annet enn en måte å regulere kaloriinntak på.

For det som har noe å si er kaloriinntak. Med mindre disse pillene inneholder ekstremt mange kalorier så er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

fasting funker gull for meg. Så ikke det som var spørsmålet. Tenkte mer på når det er gunstig å ta disse vitaminene.

Fasting fungerer fordi det gir deg kaloriunderskudd. Å "bryte fasten" gjør ingen verdens ting med mindre det er ekstremt mye kalorier slik at du ender opp med kalorioverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
jabx skrev (13 timer siden):

Fasting fungerer fordi det gir deg kaloriunderskudd. Å "bryte fasten" gjør ingen verdens ting med mindre det er ekstremt mye kalorier slik at du ender opp med kalorioverskudd.

Dette stemmer ikke. Det handler om å få kroppen i ketose. Ketose gir økt forbrenning av kalorier. Dette intreffer etter ca 12 timers faste. Fortsetter mann fasten vil kroppen begynne å forbrenne fettlageret osv. Kroppen får også lengre tid på og fordøye maten i tarmen før ny mat kommer inn i systemet. Det som skjer ved langvarig faste er at kroppen går i overlevelses modus. Dette har flere helsefordeler. Er bare å google hva som skjer etter så så mange timers faste. Viss poenget med faste er vekt nedgang er ca 16 timer nok. Ønsker mann flere helsefordeler må man faste enda lenger. Rundt 24 timer og opp.

Du kan spise fult opp av kalorier i spise vinduet, men spiser du under fasten vil den bli brutt da du ikke vil gå i ketose uten sammenhengende faste. Det er ikke kalori mengden som bestemmer dette. Nå vet ikke jeg ts om dine vitamin piller vil påvirke insulin nivået i kroppen din og systemer nok til å ta kroppen ut av fasten. Men vitamin bjørner bør tas i spisevinduet da gele vitaminer påvirker insulin nivået.

Vitaminer med ingridienser som vil påvirker insulin nivået ditt vil avbryte fasten. Om dine vitaminer har en overflate/ingridiens kroppen vil reagere på eller ikke, er umulig for oss på kg og svare på. Det er forskjell på vann løslige  og fettløselige vitaminer. Fettløslige bør tas med mat. Jeg ville bare lagt vitaminer til spisevinduet.

Anonymkode: 6de61...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette stemmer ikke. Det handler om å få kroppen i ketose. Ketose gir økt forbrenning av kalorier. Dette intreffer etter ca 12 timers faste. Fortsetter mann fasten vil kroppen begynne å forbrenne fettlageret osv. Kroppen får også lengre tid på og fordøye maten i tarmen før ny mat kommer inn i systemet. Det som skjer ved langvarig faste er at kroppen går i overlevelses modus. Dette har flere helsefordeler. Er bare å google hva som skjer etter så så mange timers faste. Viss poenget med faste er vekt nedgang er ca 16 timer nok. Ønsker mann flere helsefordeler må man faste enda lenger. Rundt 24 timer og opp.

Du kan spise fult opp av kalorier i spise vinduet, men spiser du under fasten vil den bli brutt da du ikke vil gå i ketose uten sammenhengende faste. Det er ikke kalori mengden som bestemmer dette. Nå vet ikke jeg ts om dine vitamin piller vil påvirke insulin nivået i kroppen din og systemer nok til å ta kroppen ut av fasten. Men vitamin bjørner bør tas i spisevinduet da gele vitaminer påvirker insulin nivået.

Vitaminer med ingridienser som vil påvirker insulin nivået ditt vil avbryte fasten. Om dine vitaminer har en overflate/ingridiens kroppen vil reagere på eller ikke, er umulig for oss på kg og svare på. Det er forskjell på vann løslige  og fettløselige vitaminer. Fettløslige bør tas med mat. Jeg ville bare lagt vitaminer til spisevinduet.

Anonymkode: 6de61...42

Ingrediens.

Anonymkode: f6d53...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Anonymkode: 6de61...420

Nei, det du skriver stemmer ikke. Forskning viser nøyaktig samme nedgang i fettprosent ved andre metoder som gir kaloriunderskudd, derunder telling av kalorier.

Lær mer om det fra en forsker:

https://biolayne.com/articles/nutrition/carbohydrate-restriction-good/

https://biolayne.com/videos/video-log/low-carb-vs-low-fat-diets-better-fat-loss/

Endret av jabx
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal ikke ta vitaminer under faste. 

Anonymkode: 9736a...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man skal ikke ta vitaminer under faste. 

Anonymkode: 9736a...80f

Jo, det kan man fint gjøre. Vitaminer inneholder som regel ikke så mange kalorier, så det vil neppe bidra særlig til et kalorioverskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jabx skrev (På 28.7.2024 den 18.05):

nå snakker jeg ikke bare om vektnedgang- ja jeg har gått ned mye. Men jeg merker også andre fordeler blant annet med en mage jeg har slitt mye med, selv om typen mat jeg spiser er den samme, om jeg faster eller ikke.
å at du sier at det ikke gjør noen verdens ting får være noe du tror, jeg kjenner kroppen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...