Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han kan midt i en telefonsamtale si helt uoppfordret hvor mye han elsker og savner meg å at han stoler fullt og holdent på meg, for deretter i samme samtale 2 min etter han har sagt han stoler på meg, stille meg spørsmål som handler om å mistenkeliggjøre meg. Fks jeg feilsendte et bilde jeg sletter rett etter før han rakk å se det mens vi prater i telefonen, for så rett etter sende bilde av det jeg opprinnelig skulle sende, da ble han mistenksom, å lurte på om det feilsendte bilde var av meg og en fyr jeg har sex med?! Jeg sendte da det feilsendte bilde på nytt for å forklare han at dette var det jeg feilsendte og slettet, (det var et bilde av noe jobbrelatert jeg måtte huske) Da reagerte han med å si at det var unødvendig av meg i å hele tatt slette det feilsendte bilde, da va det også tydelig et problem..

En venninne ringte under samtalen, jeg setter han da på vent, prater kort med henne å sier jeg er i telefonen med kjæresten å at jeg ringer henne senere. Når jeg da switcher over tilbake til kjæresten lurer han på hvem det var, å spør om det var en mann som ville prate med meg eller noe sånnt.. Jeg tar da screenshot av samtaleloggen uten at han spør om det å sier at jeg sender det til han, da svarer han at det ikke er nødvendig, men jeg insisterer å sender det likevel (For å få slutt på mistenkeligheten) Jeg blir til slutt forbannet fordi det er slitsomt og frustrerende å forklarer at jeg fatter og begriper ikke hvordan han kan si hvor mye han stoler på meg, samtidig som han mistenkeliggjør meg. Er ikke første gang dette skjer. 

Jeg har til info aldri vært utro eller holder noe skjult for han. 

Anonymkode: fa747...b94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å fortsette dette forholdet, nå som han begynner å vise sine ekte sider. 

Det blir ikke bedre, dette kommer bare til å eskalere - og du kommer til å bruke resten av ditt liv på å motbevise hans tåpelige beskyldninger. 

Kom. Deg. Vekk.

Anonymkode: dba20...bf4

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet

Ikke flytt sammen i hvertfall, før han klarer å legge dette fra sef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår bare virkelig ikke hvordan det i det hele tatt er mulig av han å si hvor mye han stoler på meg, å på under 2 minutter etter komme med anklagelser? Jeg føler meg oppriktig helt gal.

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo sykelig sjalu, betyr ingenting at han sier han stoler på deg. 

Anonymkode: e74b3...577

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Kom deg vekk! Jo før jo bedre!

• Liker 2
  • Nyttig 3
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Ord vs handling sier alt. Han er usikker på seg selv og straffer deg ved å konstant mistenkeliggjøre deg. Hadde aldri orket sånt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår bare virkelig ikke hvordan det i det hele tatt er mulig av han å si hvor mye han stoler på meg, å på under 2 minutter etter komme med anklagelser? Jeg føler meg oppriktig helt gal.

Det er ikke deg, det er han…. 

Anonymkode: dba20...bf4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å forsvare deg eller diskute med ham om du er utro. Det er ingenting å diskutere, om du ikke er det.

Det dere derimot kan diskutere, er vaner som hjelper dere som par. Feks: skal dere sette hverandre på vent under samtaler, eller ikke? Han må selvsagt etterkomme det dere blir enige om, på samme måte som deg. 

Anonymkode: 059df...651

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slutt å forsvare deg eller diskute med ham om du er utro. Det er ingenting å diskutere, om du ikke er det.

Det dere derimot kan diskutere, er vaner som hjelper dere som par. Feks: skal dere sette hverandre på vent under samtaler, eller ikke? Han må selvsagt etterkomme det dere blir enige om, på samme måte som deg. 

Det er jo helt absurd om det ikke skulle være “lov” å sette en person på vent i noen sekund for å gi en beskjed for så å gå tilbake til den opprinnelige samtalen. Han har selv gjort det mot meg opptil flere ganger, han får et innkommende anrop å sier han ringer meg opp igjen, han avslutter samtalen med meg til fordel for det innkommende anroper, uten at jeg reagerer på det liksom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo helt absurd om det ikke skulle være “lov” å sette en person på vent i noen sekund for å gi en beskjed for så å gå tilbake til den opprinnelige samtalen. Han har selv gjort det mot meg opptil flere ganger, han får et innkommende anrop å sier han ringer meg opp igjen, han avslutter samtalen med meg til fordel for det innkommende anroper, uten at jeg reagerer på det liksom.

Dette er et gigantisk rødt flagg, og du bør komme deg unna. Dette kommer ikke til å bli bedre. Never. Se på handlingene hans, ikke ordene. Han stoler ikke på deg, helt uten grunn. 
kom deg unna! 

Anonymkode: 4d9da...723

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg vekk så fort du kan. Jeg har akkurat gjort det slutt med en sånn fyr. Ble beskyldt for å ville ligge med andre hele tiden. Han sa alltid «stoler på deg men ikke på han» «stoler på deg men ikke på dem» bare for å dekke over at han faktisk ikke stoler på meg og ingen som helst annen kvinne i denne verden. Finnes ikke håp med sånne mennesker. Du blir ødelagt av det. Ett forhold uten tillit vil aldri fungere. Finn deg en som starter forholdet med og velger å stole på deg frem til det motsatte er bevist. Ikke en som starter med misstillitt. Det er oppskriften på å drepe forholdet. 

Anonymkode: ae9a4...85a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke første gang dette skjer. 

Anonymkode: fa747...b9

bye-bye-bye.gif

Han har så vidt begynt. Dette vil kun eskalere med tiden.

Anonymkode: dcd3e...575

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Han kan midt i en telefonsamtale si helt uoppfordret hvor mye han elsker og savner meg å at han stoler fullt og holdent på meg, for deretter i samme samtale 2 min etter han har sagt han stoler på meg, stille meg spørsmål som handler om å mistenkeliggjøre meg. Fks jeg feilsendte et bilde jeg sletter rett etter før han rakk å se det mens vi prater i telefonen, for så rett etter sende bilde av det jeg opprinnelig skulle sende, da ble han mistenksom, å lurte på om det feilsendte bilde var av meg og en fyr jeg har sex med?!

Her tror jeg du forstår selv at det ikke er håp. 

Anonymkode: 90372...8b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

...Han har selv gjort det mot meg opptil flere ganger, han får et innkommende anrop å sier han ringer meg opp igjen, han avslutter samtalen med meg til fordel for det innkommende anroper, uten at jeg reagerer på det liksom.

Hvis han gjør det samme selv, har han ikke noe å klage på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han kan midt i en telefonsamtale si helt uoppfordret hvor mye han elsker og savner meg å at han stoler fullt og holdent på meg, for deretter i samme samtale 2 min etter han har sagt han stoler på meg, stille meg spørsmål som handler om å mistenkeliggjøre meg. Fks jeg feilsendte et bilde jeg sletter rett etter før han rakk å se det mens vi prater i telefonen, for så rett etter sende bilde av det jeg opprinnelig skulle sende, da ble han mistenksom, å lurte på om det feilsendte bilde var av meg og en fyr jeg har sex med?! Jeg sendte da det feilsendte bilde på nytt for å forklare han at dette var det jeg feilsendte og slettet, (det var et bilde av noe jobbrelatert jeg måtte huske) Da reagerte han med å si at det var unødvendig av meg i å hele tatt slette det feilsendte bilde, da va det også tydelig et problem..

En venninne ringte under samtalen, jeg setter han da på vent, prater kort med henne å sier jeg er i telefonen med kjæresten å at jeg ringer henne senere. Når jeg da switcher over tilbake til kjæresten lurer han på hvem det var, å spør om det var en mann som ville prate med meg eller noe sånnt.. Jeg tar da screenshot av samtaleloggen uten at han spør om det å sier at jeg sender det til han, da svarer han at det ikke er nødvendig, men jeg insisterer å sender det likevel (For å få slutt på mistenkeligheten) Jeg blir til slutt forbannet fordi det er slitsomt og frustrerende å forklarer at jeg fatter og begriper ikke hvordan han kan si hvor mye han stoler på meg, samtidig som han mistenkeliggjør meg. Er ikke første gang dette skjer. 

Løp for livet, han høres kokko ut. For en gærning.

Anonymkode: ad183...eed

• Liker 2
Skrevet

Dette blir aldri bedre, og du kan aldri bevise nok for han.

Tankene hans er jo psykelige. 

Det er forøvrig de som er utro selv, som ofte er mest mistenksomme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er jo dette som er hensikten hans!

Han manipulerer deg og psyker deg ned for at du skal begynne å tvile på deg selv og det du vet er rett.

Han manipulerer og psyker deg ned for å få kontroll på deg.

Han manipulerer og psyker deg ned for å ødelegge deg - for bare slik får han selv energi.

Er du glad nok i deg selv til å komme deg ut av dette voldelige forholdet?

Anonymkode: 157bc...7f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et ferskt forhold? Han tester dine grenser for å se hvor mye han kan kontrollere med deg. Han sliter nok med sjalusi og dårlig selvtillit. Min samboer var slik I starten med oss.

Så jeg beviste for han gang på gang at jeg var til å stole på. Det kom frem utover i forholdet at han har vokst opp med en mor som drev med emosjonell vold mot han. Hun var også ofte utro mot faren og tvang barna til å holde det hemmelig. Man kan si at han var litt ødelagt av barndommen sin. 

Jeg var hans første forelskelse og første seriøse forhold. Han hadde ellers brutt alle sine forhold før det hadde gått 6 mnd. Det tok et par år før jeg merket at han stoler helt på meg. Det var ikke lett de årene han hadde problemer med å stole på meg. 

Du velger selv om du orker å stå i slikt. Jeg har aldri måtte gi slipp på venner, men en stund så ble jeg litt overvåket om jeg var ute alene. Han kunne ringe hysterisk om jeg var ute med venninner. Han ba en periode om å ha på snapmap. Han har ikke vært voldelig, han har bare slitt med å forstå at man kan stole på damer. 

Så nå er vi veldig trygge på hverandre og har bygget opp et veldig bra A4 liv sammen. 

Anonymkode: 0673b...f96

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hans egentlige mening er vel at han ønsker å stole på deg, men føler seg usikker. Kanskje han syns det er lettere å få deg til å føle deg dårlig enn å gjøre seg selv sårbar også.

Alt i alt, som skrevet over her så bunner det mye i selvtillit. 

Anonymkode: 0673b...f96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...