AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg har blitt helt tett av ørevoks, letter litt innimellom, men som regel er det spons tett. Slik at jeg er så og si døv på ene øret og får smerter innimellom. Jeg har hull i trommehinnen så jeg skal ikke skylle eller bruke dråper. Er på ferie nå og skulle gjerne ha fått det bort, noen råd? Anonymkode: ef05c...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miaminmia Skrevet 28. juli 2024 #2 Del Skrevet 28. juli 2024 Kan du bruke oljespray? I så fall anbefaler denne: https://www.boots.no/vaxol-orespray-10-ml-903735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Del Skrevet 28. juli 2024 Miaminmia skrev (18 minutter siden): Kan du bruke oljespray? I så fall anbefaler denne: https://www.boots.no/vaxol-orespray-10-ml-903735 Kan ikke bruke det heller dessverre. 😪 Anonymkode: ef05c...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 28. juli 2024 #4 Del Skrevet 28. juli 2024 Kan du koke opp vann i en kasserolle og sette deg med øret over dampen og et håndkle over hodet? Slik man kan gjøre hvis man er forkjølet og tett. Kanskje dampen kan mykne voksen i øret slik at du får ut noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har blitt helt tett av ørevoks, letter litt innimellom, men som regel er det spons tett. Slik at jeg er så og si døv på ene øret og får smerter innimellom. Jeg har hull i trommehinnen så jeg skal ikke skylle eller bruke dråper. Er på ferie nå og skulle gjerne ha fått det bort, noen råd? Anonymkode: ef05c...ff6 Med en slik problemstilling, hull i trommehinnen, så skal du verken søke råd hos fagkyndige eller rote med ørene dine selv. Det kan få fatale konsekvenser. Du må høyst sannsynlig til en spesialist og få mekanisk renset opp i øret. Ring reiseforsikringsselskapet ditt. Forklar situasjonen og be dem om råd og hjelp. Du betaler tross alt forsikring for å få hjelp når du trenger hjelp. De har både leger og jurister/advokater å rådføre seg med, ved behov. De vet og hvilke leger det er trygt å oppsøke. Anonymkode: bfce3...dde 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #6 Del Skrevet 28. juli 2024 Eneri skrev (3 timer siden): Kan du koke opp vann i en kasserolle og sette deg med øret over dampen og et håndkle over hodet? Slik man kan gjøre hvis man er forkjølet og tett. Kanskje dampen kan mykne voksen i øret slik at du får ut noe ? Har ikke tilgang til kokeplate,men takk for svar. AnonymBruker skrev (1 time siden): Med en slik problemstilling, hull i trommehinnen, så skal du verken søke råd hos fagkyndige eller rote med ørene dine selv. Det kan få fatale konsekvenser. Du må høyst sannsynlig til en spesialist og få mekanisk renset opp i øret. Ring reiseforsikringsselskapet ditt. Forklar situasjonen og be dem om råd og hjelp. Du betaler tross alt forsikring for å få hjelp når du trenger hjelp. De har både leger og jurister/advokater å rådføre seg med, ved behov. De vet og hvilke leger det er trygt å oppsøke. Anonymkode: bfce3...dde Går det an å få dette på forsikring altså, det er jo ikke krise med voks, bare ubehagelig. Blir ikke lei meg om jeg får det dekket altså. Anonymkode: ef05c...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har ikke tilgang til kokeplate,men takk for svar. Går det an å få dette på forsikring altså, det er jo ikke krise med voks, bare ubehagelig. Blir ikke lei meg om jeg får det dekket altså. Anonymkode: ef05c...ff6 Skulle stå ufaglærte i den opprinnelige teksten, autokorrektur lager stadig krøll. Hva du får dekket på forsikring eller ikke avgjør forsikringsselskapet, derfor ringer man til dem når man har et stort eller lite problem. Hvilken forsikring du har avgjør hva som dekkes. Forsikringsselskapene har god oversikt Ove seriøse leger i området kundene befinner seg i. Og har de ikke det, så har de kontakter f.eks. SOS Købehavn der de søker hjelp. Folk er raske til å spørre på nett, (både her og særlig på Facebook) mens de hadde fått både bedre og raskere hjelp med en telefon til forsikringsselskapet sitt. Anonymkode: bfce3...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Del Skrevet 28. juli 2024 Det er heller ikke sikkert det er voks som er problemet men øregangsbetennelse som holder på å bygge seg opp. Da hovner en opp i øregangen og kan bli helt tett, med varierende smerter inntil saken eksploderer i et smertehelvetet. Så å si til forsikringsselskapet at det er voks, når du ikke har sett i ditt eget øre, det er lite smart. Fokuser på symptomer og ikke still diagnosen selv. Anonymkode: bfce3...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Del Skrevet 28. juli 2024 Hjelper ikke bare med olje, det må brukes olje 2-3 kvelder for så å skylles. jeg har en rød plastikk gummiholder med tut som funker. Kjøpt på apotek. Fyll den opp med lunkent vann fra en glass og fyll helt opp, trykk helt inn i øret og sprut hardt inn, eneste måten å få ørevoks ut på. Men som sagt man må bruke olje noen dager før. Anonymkode: b5e48...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har blitt helt tett av ørevoks, letter litt innimellom, men som regel er det spons tett. Slik at jeg er så og si døv på ene øret og får smerter innimellom. Jeg har hull i trommehinnen så jeg skal ikke skylle eller bruke dråper. Er på ferie nå og skulle gjerne ha fått det bort, noen råd? Anonymkode: ef05c...ff6 Da må du til en ørenesehals-lege eller audiograf som kan plukke ut voksen manuelt med instrumenter eller et lite sug. Anonymkode: 78589...016 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hjelper ikke bare med olje, det må brukes olje 2-3 kvelder for så å skylles. jeg har en rød plastikk gummiholder med tut som funker. Kjøpt på apotek. Fyll den opp med lunkent vann fra en glass og fyll helt opp, trykk helt inn i øret og sprut hardt inn, eneste måten å få ørevoks ut på. Men som sagt man må bruke olje noen dager før. Anonymkode: b5e48...034 Leste du hva ts skriver? Eller rådgir du bare utifrå det blå? Anonymkode: bfce3...dde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #12 Del Skrevet 28. juli 2024 Er det meningen at en skal gå med hull på trommehinnen langt inn i evigheten ? Gror det ikke igjen av seg sjøl ? Når jeg var liten så var jeg hos en ørelege av en sadist som stakk hull på trommehinnen pga en kraftig ørebetennelse. Det grodde jo igjen Anonymkode: c5ec6...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det meningen at en skal gå med hull på trommehinnen langt inn i evigheten ? Gror det ikke igjen av seg sjøl ? Når jeg var liten så var jeg hos en ørelege av en sadist som stakk hull på trommehinnen pga en kraftig ørebetennelse. Det grodde jo igjen Anonymkode: c5ec6...913 Nei, det må opereres igjen, men jeg har ikke hatt mulighet til det enda. Anonymkode: ef05c...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er heller ikke sikkert det er voks som er problemet men øregangsbetennelse som holder på å bygge seg opp. Da hovner en opp i øregangen og kan bli helt tett, med varierende smerter inntil saken eksploderer i et smertehelvetet. Så å si til forsikringsselskapet at det er voks, når du ikke har sett i ditt eget øre, det er lite smart. Fokuser på symptomer og ikke still diagnosen selv. Anonymkode: bfce3...dde Ganske sikker på at det er voks, har hatt mange ørebetennelser og det har ikke føltes som nå. Det er bare helt tett, ikke de typiske smertene når jeg legger meg ned. Anonymkode: ef05c...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå