Gå til innhold

Antidep og orgasmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt sånn ærlig og personlig her. 
Det er mye snakk om at antidep flater ut hodet og man ikke kan oppnå orgasmer. 
Jeg har fått på cipralex i mange år, og får ofte 3-4 orgasmer etterhverande ved sex .

bruker da den vibratoren Iselin guttormsen reklamerer for og den er suveren. Bedre p ha en psyke som funger med orgasmer på kjøpet. 

Anonymkode: 6cedf...6ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra å høre! Jeg greide ikke få orgasme med cipralex, mistet også sexlysten etterhvert. Tok opp dette med legen min og byttet til Venlafaxin, er ikke som slik det var før antidepressiva , men det er litt bedre :) legen så litt forfjamset ut når jeg tok opp dette, han sa ingen kvinne hadde komt med dette «problemet» før 🙄

Anonymkode: c9a74...05c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet vaginale orgasmer med cipralex. Klitoris funket fortsatt.

Anonymkode: 7965f...94f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg mistet vaginale orgasmer med cipralex. Klitoris funket fortsatt.

Men ved hjelp av disse vibratorene, snerte greier med litt glidekrem på sammen med partneren vil du få en helt ny opplevelse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men ved hjelp av disse vibratorene, snerte greier med litt glidekrem på sammen med partneren vil du få en helt ny opplevelse. 

Ganske mye bedre å slutte på antidep og få tilbake alle orgasmer og seksuell tenning spør du meg 😊 skjønner at de som absolutt må gå på det kan ha nytte av det, men for meg var det bedre å slutte. Sexleketøy var jeg godt kjent med fra før av.

AnonymBruker
Skrevet

Anti-depresiva er egentlig ikke meningen å stå på over lange perioder. Det kan være ok å gå på i et halvt år, og en tror kanskje nervebanene kan endre seg ved ca. et halvt års bruk, slik at en er bedre rustet mot nye depresjoner.

En bør spise sunt, gå mye, trene, få nok sol, bruke badstue og finne på spennende ting å holde på med i vinterhalvåret. Sopp kan anbefales sammen med noen en stoler på, som en kan være konstruktiv og oppbyggende sammen med, og det har bedre dokumentert effekt enn Cipralex og liknende. SSRI-medikasjon er antakelig et blindspor. Psykiatri er eksperimentering. Men mye tyder på at psykoaktive behandlingsmetoder er fremtiden, ikke Cipralex og liknende.

PS: Da jeg selv gikk på Cirpralex, merket kjæresten min en kroppslig forandring, hun følte ikke at jeg var helt kroppslig tilstede. Det var nok samme effekten som gjorde at jeg også følte at orgasmene var grunnere, og ereksjonen kunne av og til utebli, eller at jeg ikke ble 100% hard. Hun merket det helt tydelig.

Anonymkode: 00067...18f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle får problemer med seksuell funksjon av antidepressiva. Jeg trodde det ikke var så vanlig, men ble overrasket nå over å lese at opp til 70% av pasienter som bruker SSRI får en form for problem med dette. Du, TS, hører vel da inn blant de 30% som ikke får noen problemer.

Anonymkode: de0aa...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...