AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Hvorfor er det tilsynelatende slik at det er flere autistiske kvinner som får kjæreste enn autistiske menn? Anonymkode: dec65...a6a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Har du kilder på at det virkelig er slik? Jeg kjenner noen autistiske damer, og de har ikke kjæreste. Anonymkode: fb16b...760 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Fordi kvinner er nådeløse på enhver feil menn har. Hørt om «ick» trenden? Anonymkode: 0fd8b...4d2 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 Fordi det er mange flere menn enn kvinner i Norge. Trolig mye mer enn statistikken viser, fordi staten ikke har kontroll over hvem som er her. Jeg tror, basert på det jeg har sett, at det trolig er hundrevis av tusen flere menn enn kvinner i Norge. Anonymkode: d96cf...38b 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 Om du lett grad av autisme/autistiske trekk tror jeg ikke vi mye forskjell. Men mulig menn finner seg mer i særegenhetene enn hva kvnner klarer. Jeg var sammen med en mann med svært mange autistiske trekk. Han var ganske pen, smart og kunnskapsrik. Men han begynte raskt å gå meg på nervene så de ble slutt ettergiende måneder. Han har vært i flere forhold med oppegående tøffe damer etter meg, men jeg ser jo de ikke varer der heller. Så damer er kanskje mer kresne når de kommer til personlige egenskaper, i mens menn er mer opptatt av utseende. Anonymkode: 0332f...a27 7 1
Helene1982 Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Jeg tror at det er veldig mange autistiske damer som ikke har diagnose fordi de har lært seg å tilpasse seg det sosiale «spillet». Jeg tror at om man hadde forsket på kvinner med autisme, og hvorfor de generelt fungerer bedre enn menn sosialt» kunne det hjulpet mange menn med autisme. Det kan være at en del av det er biologisk, men jeg tror at sosiale kunnskaper kan læres - til en viss grad. 12 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du lett grad av autisme/autistiske trekk tror jeg ikke vi mye forskjell. Men mulig menn finner seg mer i særegenhetene enn hva kvnner klarer. Jeg var sammen med en mann med svært mange autistiske trekk. Han var ganske pen, smart og kunnskapsrik. Men han begynte raskt å gå meg på nervene så de ble slutt ettergiende måneder. Han har vært i flere forhold med oppegående tøffe damer etter meg, men jeg ser jo de ikke varer der heller. Så damer er kanskje mer kresne når de kommer til personlige egenskaper, i mens menn er mer opptatt av utseende. Anonymkode: 0332f...a27 Så er hun pen tåler de kanskje mer av personlige særegenheter. Anonymkode: 0332f...a27 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 Jeg kjenner to autistiske menn som er i forhold. De kvinnene jeg vet om som har autismediagnoser har ikke partner. Anonymkode: 129ed...549 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 Helene1982 skrev (18 minutter siden): Jeg tror at det er veldig mange autistiske damer som ikke har diagnose fordi de har lært seg å tilpasse seg det sosiale «spillet». J Og da trenger de heller ikke autisme’stempelet’ spør du meg. En høytfungerende autist som både fungerer i arbeidsliv i i ulike sosiale roller/sosialt samspill burde heller ikke fått diagnosen. Anonymkode: 0332f...a27 2
Helene1982 Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og da trenger de heller ikke autisme’stempelet’ spør du meg. En høytfungerende autist som både fungerer i arbeidsliv i i ulike sosiale roller/sosialt samspill burde heller ikke fått diagnosen. Anonymkode: 0332f...a27 Jeg er enig i at en diagnose ofte kan være mer stigmatiserende enn til hjelp, og at noe av problemet er at mennesker ønsker å føle tilhørighet til en gruppe som ligner dem, da underholdning og SoMe kun viser frem ytterpunktene - enten frisk A4 eller de som har store utfordringer gjerne kombinert med geniale egenskaper innen en spesiell interesse. Jeg mener at «normal» bør inkludere flere, og om man trenger hjelp bør ikke en diagnose eller ikke være avgjørende. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 Inntil nylig så ble ikke kvinner nærmet ikke diagnostisert med autisme. Har selv en venninne som var singel nærmest til hun var 40. Hun hadde aldri diagnosen autisme, men jeg ville mistenkt hun var autist for hun hadde en veldig spesiell måte å tenke på. Hun hadde også veldig lyst på kjæreste fra hun var rundt 20, men hun tenkte og handlet på en spesiell måte som gjorde det vanskelig å få kjæreste. Var først da hun "skjønte at hun burde gjøre som alle andre med kjærester om hun også ville ha kjæreste" at det funket for henne og da var hun 40 år. Anonymkode: f9fa6...9cc 2
Kassettspiller Skrevet 28. juli 2024 #12 Skrevet 28. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det tilsynelatende slik at det er flere autistiske kvinner som får kjæreste enn autistiske menn? Anonymkode: dec65...a6a Fordi damer med autisme kan være bedre til å maskere, noe som kan gjøre det lettere for dem å passe inn sosialt og danne relasjoner. Kan også være lettere å finne menn som aksepterer kvinner med diagnosen enn omvendt. Kvinner med autisme er noe for seg selv. Hilsen en autist som har kjæreste.💗 Endret 28. juli 2024 av Kassettspiller 4 5
Sofie Maria Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Og da trenger de heller ikke autisme’stempelet’ spør du meg. En høytfungerende autist som både fungerer i arbeidsliv i i ulike sosiale roller/sosialt samspill burde heller ikke fått diagnosen. Anonymkode: 0332f...a27 Jo, vi trenger det. 🥺 Er heller ingen autist som fungerer i arbeidsliv/det sosiale på en perfekt måte. Det kan tilsynelatende virke sånn fordi vi er gode på skuespill og maskering, men dette kommer til en kostnad. En kostnad på den måten at vi sjelden/aldri har arenaer/steder/folk i vårt liv hvor vi kan være 100 prosent oss selv. 4 1 6
Kassettspiller Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 Sofie Maria skrev (7 minutter siden): En kostnad på den måten at vi sjelden/aldri har arenaer/steder/folk i vårt liv hvor vi kan være 100 prosent oss selv. Tror derfor en del med autisme ønsker seg en partner, fordi man ønsker å være seg selv med ihvertfall en person. Rart at folk tror at personer med "høytfungerende" autisme er det samme som å ikke slite i stor grad. Man sliter, men det vises på en mer sosialt akseptert måte. 10 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Skrevet 28. juli 2024 10 minutter siden, Kassettspiller said: Tror derfor en del med autisme ønsker seg en partner, fordi man ønsker å være seg selv med ihvertfall en person. Rart at folk tror at personer med "høytfungerende" autisme er det samme som å ikke slite i stor grad. Man sliter, men det vises på en mer sosialt akseptert måte. I tillegg er det jo svært vanlig for mennesker å ville ha kjæreste. Det er jo noe i biologien at de fleste vil ha kjæreste, sex og barn. Hadde folk med autisme hatt en lik biologi enn ikke-autister så hadde nok autister dødd ut. Autisme er i stor grad arvelig. Så autister må formere seg for at det skal finnes autister. Anonymkode: f9fa6...9cc 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #16 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Og da trenger de heller ikke autisme’stempelet’ spør du meg. En høytfungerende autist som både fungerer i arbeidsliv i i ulike sosiale roller/sosialt samspill burde heller ikke fått diagnosen. Anonymkode: 0332f...a27 Det kan være viktig å få "stempelet" for det kommer til en pris om en ikke lærer å navigere det eller lese signalene. Hilsen "høytfungerende" dame, eller bare flink å bruke energi på å maskere? Men på autismespekteret som forsøker å finne veien tilbake etter å ha møtt veggen gang på gang siste 5årene. Anonymkode: bbea1...14f 2 2 2
Sofie Maria Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 Kassettspiller skrev (9 minutter siden): Tror derfor en del med autisme ønsker seg en partner, fordi man ønsker å være seg selv med ihvertfall en person. Rart at folk tror at personer med "høytfungerende" autisme er det samme som å ikke slite i stor grad. Man sliter, men det vises på en mer sosialt akseptert måte. Helt enig med den konklusjonen❤️. Jeg tenker det er mangel på kunnskap rett å slett.. vanskelig å skjønne noe man ikke har kjent på kroppen 🥺.. Desutten er jo autisme så «mye» så jeg forstår det kan bli komplisert sett fra utsiden. 1
Kassettspiller Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så autister må formere seg for at det skal finnes autister. Det er en del personer med autisme som er aseksuelle. Det virker merkelig fra et biologisk perspektiv å skulle ønske å videreføre autisme, med tanke på at det er en utviklingsforstyrrelse. Men autisme er en kompleks tilstand med mange forskjellige uttrykksformer og mange lever fullverdige liv med eller uten barn. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Og da trenger de heller ikke autisme’stempelet’ spør du meg. En høytfungerende autist som både fungerer i arbeidsliv i i ulike sosiale roller/sosialt samspill burde heller ikke fått diagnosen. Anonymkode: 0332f...a27 Jo, de trenger det absolutt for å forstår seg selv, og ikke få sammenbrudd etter årevis med maskering. Anonymkode: 997b8...5a8 2 1
Kassettspiller Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 Sofie Maria skrev (6 minutter siden): Helt enig med den konklusjonen❤️. Jeg tenker det er mangel på kunnskap rett å slett.. vanskelig å skjønne noe man ikke har kjent på kroppen 🥺.. Desutten er jo autisme så «mye» så jeg forstår det kan bli komplisert sett fra utsiden. Jeg har autisme og synes selv at diagnosen er komplisert å skjønne. Haha😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå