AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Både jeg og far var «rolige» og introverte som små (er det fortsatt). Han her… Han snakker i ett sett, på inn- og utpust🥹❤️ H e l e tiden. Vet ikke helt hva jeg vil med dette.. Noen som skjønner følelsen av ørhet? Anonymkode: 7fca6...a17
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Ah, sånn er vår 4 åring også. Ikke at det hjelper deg, men vi har en 6 åring som nylig fikk diagnosen (DLD) språkvansker😭 så vi prøøøver å være takknemmelig når lillesøster skravler hull i hodene våre og tenke at alternativet er verre. Anonymkode: a6d83...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Det er sikkert slitsomt, men veldig bra for barnets utvikling. Anonymkode: ce02d...0f0 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ah, sånn er vår 4 åring også. Ikke at det hjelper deg, men vi har en 6 åring som nylig fikk diagnosen (DLD) språkvansker😭 så vi prøøøver å være takknemmelig når lillesøster skravler hull i hodene våre og tenke at alternativet er verre. Anonymkode: a6d83...b7c godt poeng❤️ prøver å tenke på det. Håper dere får god hjelp❤️ Anonymkode: 7fca6...a17
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 Ja helt same her, men mi er 5 år. Utrolig utmattende! Anonymkode: d0441...c6e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er sikkert slitsomt, men veldig bra for barnets utvikling. Anonymkode: ce02d...0f0 Men hvordan «møte» denne skravlinga? Ikke et eneste svar vi gir er liksom godt nok, og rekker ikke alltid svare før det kommer en ny setning eller et spørsmål. Så mye kaos Anonymkode: 7fca6...a17 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 Sånn er vår 4-åring også. Jeg er nødt til å avvise noen ganger, jeg orker bare ikke! Høysensitiv og introvert, den prater dreper meg. Anonymkode: 941c9...3fe
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 Det er slitsomt, vi har to sånne - en på seks og en på snart tre. Er ikke et stille sekund hos oss, men vi har et vennepar som har et barn med språkvansker, så jeg har bestemt meg for å forsøke å nyte alt de kan og vet og mener selv om hodet mitt trenger stillhet. Forsøker å lukke døra og nyte klesvask i stillhet i ny og ne 😂😂 Anonymkode: d2311...462 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er vår 4-åring også. Jeg er nødt til å avvise noen ganger, jeg orker bare ikke! Høysensitiv og introvert, den prater dreper meg. Anonymkode: 941c9...3fe Ikke sant! Jeg elsker stillhet, men det er lite stillhet her i gården. Vi har 8 uker sommerferie sammen, som jeg synes er veldig luksus og koselig også. Men introverten i meg trenger virkelig litt ladetid.. Anonymkode: 7fca6...a17
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 Huldraisør skrev (3 minutter siden): Kjenner til det., nå er hun 26🤣 fortsatt like skravlete??😅 Jeg synes jo det er fint også, at han er så trygg og utadvent. Snakker med absolutt alle som kryper og går. Null filter da, så det hender jeg ser meg over skuldra etter et synkehull………. Anonymkode: 7fca6...a17
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 Mitt barn er 10 år, adhd og skravler og spør fortsatt🤣. Det er litt krevende, det skal sies! Men prøv å holde positivt fokus, og så tar det plutselig slutt en dag. (For de fleste!) Jeg syns også det er lov (av og ti)l å si at nå må man ha en stille pause- og forklare at det det er vanskelig med mange spørsmål på en gang... og at hodet må tømmes litt før man kan svare på nye. Sagt på en måte spm barnet kan forstå... Anonymkode: 714bb...73d
Huldraisør Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): fortsatt like skravlete??😅 Jeg synes jo det er fint også, at han er så trygg og utadvent. Snakker med absolutt alle som kryper og går. Null filter da, så det hender jeg ser meg over skuldra etter et synkehull………. Anonymkode: 7fca6...a17 Hehe, ja hun skravler i ett. Har heldigvis utviklet filter etterhvert, men vet ikke hvor mange millioner ord som har gått ut av munnen hennes i løpet av disse årene. Koselig at hun vil snakke med mammaen sin, men blir litt mye av og til. Hun vet om det selv og forsøker å ta seg litt i det, men det er ikke så lett. Men det er jenta mi, og vil jo gjerne hun skal være seg selv! 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 Har en 6-åring som er på samme vis. Aldri stille, synger eller skravler non stop. Er stille ved aktiviteter som krever konsentrasjon, takk og lov for det! 😅 Har dessverre ikke noen gode råd, noen barn er bare sånn. De andre barna mine er ikke sånn. Anonymkode: 3aade...6ae
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 Ta hver deres time-out, mens den andre er med barnet. Dere må vel ikke være i samme rom hele tiden? Jeg hadde blitt helt gal, trenger selv pauser fra barnet mitt, derfor avlaster vi hverandre ved at han tar barnet ut et par timer, så tar jeg det et par timer etterpå. Begge får litt alenetid og hentet seg inn igjen Anonymkode: 0b763...cc5 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Skrevet 27. juli 2024 Har en på 3,5 år som er helt lik - det prates på innpust og utpust fra han slår opp øynene på morgenen og til han prater seg selv i søvn på kvelden. Er både koselig og utmattende. Eneste «stilletid» er (av og til) i bilen, da synger han eller ser ut vinduet. Ellers svarer jeg på omtrent 8000 spørsmål hver dag😅 Anonymkode: 34fae...941
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Skrevet 27. juli 2024 Har tre slike, der den eldste nå har fått adhd-diagnose. Jeg håper veldig at ikke de to yngste er skravlete av samme årsak, det vil være heftig å ha mange barn med adhd. Selv er jeg introvert og helt avhengig av stille perioder, så det er helt klart utfordrende. Anonymkode: d2273...a7b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Skrevet 27. juli 2024 Kjenner meg igjen.overveldende til tider.sitter opp på trass på kveldene bare for å nyte stillheten. Men ja,ør å susete blir jeg. Klarer ikke tenke! 4 åringen har konstant munndiare og er høyt og lavt hele tiden. Avbryter oss med spørsmål hele tiden.Har en tenåring også med autisme som spør om alt mulig rart som det ikke finnes svar på,og før jeg får rukket å svart,kommer det ett nytt spm. Godt ungene er søte🙃😄 for min del kunne sommerferien gjerne vært delt i 2 med en pause imellom. 😅 Anonymkode: d1a0a...4ee
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 Samme her også, bare at det er to 4 -åringer. Og de snakker i munnen på hverandre i tillegg 🤯 Anonymkode: 75135...228
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Både jeg og far var «rolige» og introverte som små (er det fortsatt). Han her… Han snakker i ett sett, på inn- og utpust🥹❤️ H e l e tiden. Vet ikke helt hva jeg vil med dette.. Noen som skjønner følelsen av ørhet? Anonymkode: 7fca6...a17 vær glad, det blir verre når de blir 10 år eldre, da snakker de lite for deg Anonymkode: 1dccc...2bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå