Gå til innhold

Stigma på KG for tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her inne på KG leser jeg mye jeg opplever er stigma. 
Folk som er på bikken og vurderer sykmelding får streng beskjed av brukere her inne om at det ikke er grunn til sykmelding. 
Folk som trenger hjelp, får streng beskjed om å kontakte privat psykolog, da de ikke klassifiserer til offentlig dekt av staten. 
Hvem er dere til å vurdere andres helsetilstand basert på en brøkdel ts ønsker å utlevere i det offentlige rom? 
Er dere redd dere selv skal få mindre penger av at andre får offentlig hjelp? 
Har dere selv blitt møtt nedlatende siden dere møter andre sårbare nedlatende? 
Man må regne med at innlegg som en ts oppretter her inne beskriver en brøkdel av situasjonen. Folk vil ikke dele sitt mest private offentlig, og er også redd for å bli gjenkjent. I tillegg ser jeg flere setter seg som dommer over innlegg her inne, og betviler ts sitt innlegg. 
Er dette for å fyre opp stemningen og dra ts ned i søla? Kjeder folk seg? Har det kjipt med seg selv? 
hvordan føles det å logge av KG vel vitende at du har vært kjip og såret andre med viten vilje? 
Selv et nettforum sitter det ekte menneske bak et tastatur, som kanskje er mer åpen her inne enn med sine nærmeste. Fordi det føles tryggere. 
Tenker vi alle må tenke gjennom hvordan man svarer, og om man i hele tatt bør svare i tråder. Hvis en ikke kan komme med noe konstruktivt for ts. 
Ja, det er mange som lurer på hvorfor naboen er sykmleldt på 9 mnd når han er fysisk frisk, vi kan lure oss ihjel på andres liv, men det vi ser er det vi ser. Vi vet ikke årsaker og legger opp til en mening som er helt feil. Dette er ganske synd da det kanskje sitter mange her inne og leser og selv er sykmeldt med i fysisk form. 
Det fører til stigma og skam, noe vi ikke trenger mer av i samfunnet vårt. 

Anonymkode: 611a5...54b

• Liker 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Folk som er på bikken og vurderer sykmelding får streng beskjed av brukere her inne om at det ikke er grunn til sykmelding. 
Folk som trenger hjelp, får streng beskjed om å kontakte privat psykolog, da de ikke klassifiserer til offentlig dekt av staten. 
Hvem er dere til å vurdere andres helsetilstand basert på en brøkdel ts ønsker å utlevere i det offentlige rom? 
Man må regne med at innlegg som en ts oppretter her inne beskriver en brøkdel av situasjonen. Folk vil ikke dele sitt mest private offentlig, og er også redd for å bli gjenkjent. I tillegg ser jeg flere setter seg som dommer over innlegg her inne, og betviler ts sitt innlegg. 
Er dette for å fyre opp stemningen og dra ts ned i søla? Kjeder folk seg? Har det kjipt med seg selv? 
hvordan føles det å logge av KG vel vitende at du har vært kjip og såret andre med viten vilje? 
Selv et nettforum sitter det ekte menneske bak et tastatur, som kanskje er mer åpen her inne enn med sine nærmeste. Fordi det føles tryggere. 
Tenker vi alle må tenke gjennom hvordan man svarer, og om man i hele tatt bør svare i tråder. Hvis en ikke kan komme med noe konstruktivt for ts. 
Ja, det er mange som lurer på hvorfor naboen er sykmleldt på 9 mnd når han er fysisk frisk, vi kan lure oss ihjel på andres liv, men det vi ser er det vi ser. Vi vet ikke årsaker og legger opp til en mening som er helt feil. Dette er ganske synd da det kanskje sitter mange her inne og leser og selv er sykmeldt med i fysisk form. 

Ingen nytt under solen, heller ikke på KG. Har ikke brukt forumet på mange år, miljøet er som før, kanskje enda litt verre, og enda mer trolling, dårlig trolling, fordi fakta er så langt unna virkeligheten og jussen at de avsløres raskt.

Folk er seg selv nok, og det blir bare verre. 

Anonymkode: 7a763...cb4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen nytt under solen, heller ikke på KG. Har ikke brukt forumet på mange år, miljøet er som før, kanskje enda litt verre, og enda mer trolling, dårlig trolling, fordi fakta er så langt unna virkeligheten og jussen at de avsløres raskt.

Folk er seg selv nok, og det blir bare verre. 

Anonymkode: 7a763...cb4

Er ganske ny her inne selv, og det er mange fine tråder. Men blir lei leg på ts sine vegne på enkelte innlegg. 
hva er poenget med å trolle? Lage en falsk historie? Da må jo folk kjede seg voldsomt.. 

AnonymBruker
Skrevet

Selv syns jeg sjargongen her inne er fullstendig omvendt. Folk blir oppfordret til å gå til legen og be om sykemelding ved normale bølgedaler i livet, eller konflikter på jobb. Opplever terskelen for sykeliggjøring av symptomer som ekstremt lav. 

Så at du opplever det på måten du beskriver, og jeg på den måten jeg gjør viser at vi har ulike virkelighetsforståelser av de samme tendensene i samfunnet. Det som i hvert fall er objektivt er at vi lever i verdens sykeste land

Anonymkode: 8c5e0...f42

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv syns jeg sjargongen her inne er fullstendig omvendt. Folk blir oppfordret til å gå til legen og be om sykemelding ved normale bølgedaler i livet, eller konflikter på jobb. Opplever terskelen for sykeliggjøring av symptomer som ekstremt lav. 

Så at du opplever det på måten du beskriver, og jeg på den måten jeg gjør viser at vi har ulike virkelighetsforståelser av de samme tendensene i samfunnet. Det som i hvert fall er objektivt er at vi lever i verdens sykeste land

Nordmenn sliter mer psykisk fordi standarden er for høy i samfunnet vårt. 
En mann i Afrika kan spille på gitaren sin mens alle danser i ring av glede. Fordi de vet ikke om annet, og alle har like lav standard. 
i Norge er det mye rikdom og vellykkede folk, er man lengre ned på stigen blir man ikke sosialt akseptert, vanskelig å få kjøpt seg bolig med ei normal til god lønn, mye forventninger og vi blir målt i alle ender. 
elever går ut med 20 seksere på vitnemålet, utbrente og sliter. 
Vi har et karrierejag og et prestasjons samfunn som gjør folk syke. 
foreldre fortviler og går i kjelleren fordi de ikke får tatt med barna til syden, dette er skam da alle andre reiser. I lengden tærer psyken på i alle ender 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Folk er vel møkk lei denne sykeliggjøringen som går i befolkningen. Kan ikke si ett ord irl, så da får man sagt det her..

Anonymkode: d7d42...062

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg f eks kan ikke ha en dårlig dag på jobben. Det kreves at jeg leverer opptil 100% og man skal være en god kollega og få fremdrift. Barna skal følges opp og huset skal være oppgradert. Parforholdet skal pleies, og vennskap og familie skal pleies. 
vi ser oss kanskje syke på Instagram også over hvor glad og lykkelig alle er. Og føler vi kommer til kort. 
folk er redde for å be om hjelp, for å få noe psykisk i journalen sin. Hva da med forsikringer osv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk er vel møkk lei denne sykeliggjøringen som går i befolkningen. Kan ikke si ett ord irl, så da får man sagt det her..

Anonymkode: d7d42...062

Ofte er ting verre eller annerledes enn det som blir framstilt i HI. Ligger ofte mer til grunn. Opplever at folk generelt har høy arbeidsmoral. 
Jeg måtte ta min kollega til side og si fra at nå går du til lege og sykmelder deg. Jeg kan ringe for deg. 
Hun kommer på jobb om hun så kryper inn døra. 
Nå er hun heldigvis sykmeldt og skal på full utredning. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes mange blir oppfordret til å kontakte helsevesenet zog be om sykemelding over en lav sko her. 

Anonymkode: bc9fe...c23

• Liker 2
Skrevet

Ta det med ro. Jeg har aldri vært på et nettsted der folk har vært frekkere mot hverandre. Spesielt morsomt er det med de frekke folka som maser om barn som ikke har folkeskikk. Pot, kettle, black. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Meowmere skrev (6 minutter siden):

Ta det med ro. Jeg har aldri vært på et nettsted der folk har vært frekkere mot hverandre. Spesielt morsomt er det med de frekke folka som maser om barn som ikke har folkeskikk. Pot, kettle, black. 

Du mener mammapolitiet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg syntes mange blir oppfordret til å kontakte helsevesenet zog be om sykemelding over en lav sko her. 

Ja, men folk kan være redd for å gi et svar som

ts ka skje tar til seg som kan være skadelig. Derfor mange ber folk å skjekke ut med lege. For vi vet jo ikke om det er alvorlig eller andre ting, ikke er vi leger heller 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Grunnen til at det oppfordres til å be om helsehjelp, er at et internettforum ikke er en god ressurs for helseråd. Det kan være at legen sier at man ikke trenger behandling, men det er ikke en god idé å erstatte legehjelp med Internett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når en person poster et innlegg og sier jeg har problemer med det og det og det og andre medlemmer som da har god kunnskap rundt prioriteringsveilederen som spesialisthelsetjenesten må forholde seg til svarer at man da mestsannsynlig ikke vil få plass via det offentlige så handler jo ikke det om at man er redd for å få mindre penger selv selv om jeg ikke helt forstår hva du mener med det. for det er ikke sånn at vi som får behandling på Dps får noe penger på noen som helst måte, men med det sagt så er ikke jeg redd for at jeg skal miste min plass eller få mindre hjelp om andre også får behandling på Dps.

Anonymkode: c7bb3...2c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når en person poster et innlegg og sier jeg har problemer med det og det og det og andre medlemmer som da har god kunnskap rundt prioriteringsveilederen som spesialisthelsetjenesten må forholde seg til svarer at man da mestsannsynlig ikke vil få plass via det offentlige så handler jo ikke det om at man er redd for å få mindre penger selv selv om jeg ikke helt forstår hva du mener med det. for det er ikke sånn at vi som får behandling på Dps får noe penger på noen som helst måte, men med det sagt så er ikke jeg redd for at jeg skal miste min plass eller få mindre hjelp om andre også får behandling på Dps.

Det kommer an på kapasitet p ulike dps, og det som blir skrevet i henvisningen som

ikke er skrevet her inne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mange sa dette til meg også, de hadde visst peiling. Tydeligvis ikke kom inn hos dps etter 10 uker. Jeg ble prioritert selv om "ekspertene" mente der ikke holdt. Det har med henvisning og hva som står i den, så her er det fastlegen som må ta det

Anonymkode: e782c...7c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nordmenn sliter mer psykisk fordi standarden er for høy i samfunnet vårt. 
En mann i Afrika kan spille på gitaren sin mens alle danser i ring av glede. Fordi de vet ikke om annet, og alle har like lav standard. 

Åh, så det er nordmenn som har det fælt altså, siden de ikke får dratt til syden og opplever press om å ha like fin bil som naboen, mens i Afrika smiler de fattige fordi de ikke skjønner at de er fattige og ikke synes det gjør noe at barna vokser opp med mangelfull skolegang og helsehjelp.

Got it.

Verdens sykeste folkeslag er vi kanskje, og muligens verdens mest selvsentrerte også. 

Anonymkode: 2e96f...962

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts har rett. Men heldigvis er det ikke tullinger på kg som bestemmer, men fastleger og annet kvalifisert helsepersonell. 

Anonymkode: dadcf...4b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åh, så det er nordmenn som har det fælt altså, siden de ikke får dratt til syden og opplever press om å ha like fin bil som naboen, mens i Afrika smiler de fattige fordi de ikke skjønner at de er fattige og ikke synes det gjør noe at barna vokser opp med mangelfull skolegang og helsehjelp.

Got it.

Verdens sykeste folkeslag er vi kanskje, og muligens verdens mest selvsentrerte også. 

Anonymkode: 2e96f...962

Svarte utifra linken som ble lagt ved at vi er verdens sykeste. 
det er vanskelig å sitte i Norge på ei lav trygd, der de ikke har penger nok til å ta med barna på en ferie, og må snu hver ei krone. Dette er vanskelig i et rikt land, der alle rundt har en høyere standard. Likevel har de mer enn 80% av verdens befolkning. Man sammenligner seg i det samfunnet man bor i. 
folk som ikke trives i jobben sin i Norge kan bare bytte jobb, det kan man ikke alltid gjøre i andre land, der det er mye arbeidsledighet. I Norge kan folk bare skille seg, mens i andre land går det på ære. 
Vi har frihet i Norge til å gjøre som vi vil. 
vi har stor tilgang på mat, likevel får unge folk spiseforstyrrelser og nekter å spise. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

vi har stor tilgang på mat, likevel får unge folk spiseforstyrrelser og nekter å spise. 

Spiseforstyrrelser handler om følelser, ikke mat. 

Anonymkode: dadcf...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...