AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Del Skrevet 27. juli 2024 Stusser på en i kollektivet som har vært sykemeldt i 9 måneder. Han virker å være fysisk frisk, beveger seg raskt, virker å være rastløs, er alltid på vei noen plass men kommer inn igjen etter kort tid. Det virker aldri som at han forlater kollektivet, sitter hjemmer 24/7, vasker klær dagen lang, hører at han går fram og tilbake i korridoren.. Lurer på hva det er som gjør at en ung person i starten av tyveårene sitter hjemme over 9 måneder.. Blir man frisk av å sitte på hybelen i 9 måneder? Jeg nekter å tro på at man blir frisk av det og hvor sunt er det å være utenfor arbeidslivet så lenge? Anonymkode: 10811...c29 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Del Skrevet 27. juli 2024 Du aner jo ikke hvorfor han er sykemeldt, og ønsker at kvinneguiden skal vurdere om hans ukjente sykdom er en god nok grunn til å være sykemeldt? Du har ikke tillit til at legen hans som i grunn vet hvorfor han er syk, har gjort denne vurderingen? Anonymkode: 5d1fa...200 26 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 27. juli 2024 #3 Del Skrevet 27. juli 2024 Dette har vel ikke du noe med så lenge han betaler sin del av leien? Antakelig er det vel noe psykisk, adhd, utbrent, deprimert, kptsd. Kanskje utredning? Ting kan ta tid i helsevesenet, og ja, enkelte ganger er det best å være ute av arbeidslivet. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Del Skrevet 27. juli 2024 Du får spørre han da? Høres ut som han sliter psykisk og mulig sosial angst hvis han ikke kommer seg ut noen gang? Men siden du er hjemme hele tiden og har koll på at han aldri forlater kollektivet er du hjemme du også da? Anonymkode: de7de...481 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du aner jo ikke hvorfor han er sykemeldt, og ønsker at kvinneguiden skal vurdere om hans ukjente sykdom er en god nok grunn til å være sykemeldt? Du har ikke tillit til at legen hans som i grunn vet hvorfor han er syk, har gjort denne vurderingen? Anonymkode: 5d1fa...200 Syns bare det er rart at man liksom skal bli frisk av å sitte hjemme dagen lang uten å gjøre noe. Det er vel ikke bra for psyken å være utenfor arbeidslivet så lenge. Anononyma skrev (1 minutt siden): Dette har vel ikke du noe med så lenge han betaler sin del av leien? Antakelig er det vel noe psykisk, adhd, utbrent, deprimert, kptsd. Kanskje utredning? Ting kan ta tid i helsevesenet, og ja, enkelte ganger er det best å være ute av arbeidslivet. Har ikke noe med det, men jeg stusser jo på det likevel. Anonymkode: 10811...c29 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du får spørre han da? Høres ut som han sliter psykisk og mulig sosial angst hvis han ikke kommer seg ut noen gang? Men siden du er hjemme hele tiden og har koll på at han aldri forlater kollektivet er du hjemme du også da? Anonymkode: de7de...481 Han er alltid hjemme når jeg er hjemme og det sier noen av de andre som også bor her. Jeg er fulltidsstudent til vanlig og nå i sommer jobber jeg fulltid. Våkner ofte på natten av at han flytter på møbler, går inn og ut av døra, osv. Anonymkode: 10811...c29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns bare det er rart at man liksom skal bli frisk av å sitte hjemme dagen lang uten å gjøre noe. Det er vel ikke bra for psyken å være utenfor arbeidslivet så lenge. Har ikke noe med det, men jeg stusser jo på det likevel. Anonymkode: 10811...c29 Men hva gjør du hjemme 24/7 siden du kan overvåke hvor lenge de andre er ute av huset? Anonymkode: ef885...e81 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 27. juli 2024 #8 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syns bare det er rart at man liksom skal bli frisk av å sitte hjemme dagen lang uten å gjøre noe. Det er vel ikke bra for psyken å være utenfor arbeidslivet så lenge. Har ikke noe med det, men jeg stusser jo på det likevel. Anonymkode: 10811...c29 Det er mye forskning som viser nettopp at msn ikke blir frisk av å sitte hjemme. At det er veldig sunt å jobbe litt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva gjør du hjemme 24/7 siden du kan overvåke hvor lenge de andre er ute av huset? Anonymkode: ef885...e81 Det FØLES som at han er her hele tiden da, for han er alltid her når jeg er hjemme, han våker på natten, bråker og gjør ting andre gjør på dagtid. Andre som bor her sier også det samme. Lurer på om enkelte blir fornærmet pga måten de svarer på. Anonymkode: 10811...c29 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Del Skrevet 27. juli 2024 Det er uansett usunt å være hjemme så mye. Kanskje du kan hjelpe han på vei inn i samfunnet igjen? Anonymkode: d5b42...292 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 Rucula skrev (3 minutter siden): Det er mye forskning som viser nettopp at msn ikke blir frisk av å sitte hjemme. At det er veldig sunt å jobbe litt Det er vel likevel vedkommendes lege som vurderer hva som er sunnest for nettopp dette individet pr akkurat nå? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Del Skrevet 27. juli 2024 Rucula skrev (1 minutt siden): Det er mye forskning som viser nettopp at msn ikke blir frisk av å sitte hjemme. At det er veldig sunt å jobbe litt Man kan umulig bli frisk mentalt av å sitte hjemme sånn, det er mulig noen føler seg truffet og går i angreps-modus, men altså hvem lurer man, å sitte hjemme og stirre på veggen gjør at man får mentale lidelser. Jeg skjønner det hvis man er så overarbeidet at man møter veggen, men en ung person som har studert i tre som blir så sliten at hen må sitte hjemme i nesten ett år. Anonymkode: 10811...c29 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er uansett usunt å være hjemme så mye. Kanskje du kan hjelpe han på vei inn i samfunnet igjen? Anonymkode: d5b42...292 Hva gjør man for å hjelpe da? Anonymkode: 10811...c29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 27. juli 2024 #14 Del Skrevet 27. juli 2024 La han være...du har vel andre ting i livet ditt å tenke på en stakkars person i kollektiv ditt... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg tror også at man blir sykere av å gå hjemme. Kanskje det hadde vært lurt å f eks jobbe ett par timer i uken. Min venninne har vært sykemeldt I snart 1 år. Hun har ikke mann eller barn. Så hun ordner litt hjemme og ser mye tv. Nå har hun rett og slett blitt lat. Er ett ork å gå ut med søppel Anonymkode: 0d17b...9a4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror også at man blir sykere av å gå hjemme. Kanskje det hadde vært lurt å f eks jobbe ett par timer i uken. Min venninne har vært sykemeldt I snart 1 år. Hun har ikke mann eller barn. Så hun ordner litt hjemme og ser mye tv. Nå har hun rett og slett blitt lat. Er ett ork å gå ut med søppel Anonymkode: 0d17b...9a4 Det tror jeg også. Vi har alle ansvar for å rydde kjøkkenet og alle har en dag i uka hvor de må rydde, når det blir hans tur så tar han sjelden ut søppel, papp og tømmer sjelden oppvaskmaskinen, selvom han er den som er hjemme hele tiden og bruker kjøkkenet mye. Anonymkode: 10811...c29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Del Skrevet 27. juli 2024 Mulig han er for syk til å jobbe? Fått sparken eller ikke klarer studere? Mulig høsten gir han en ny mulighet? Kan jo ta en prat med han å spør hvor det går og hva planen videre er? Anonymkode: de7de...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mulig han er for syk til å jobbe? Fått sparken eller ikke klarer studere? Mulig høsten gir han en ny mulighet? Kan jo ta en prat med han å spør hvor det går og hva planen videre er? Anonymkode: de7de...481 Helt ærlig så er jeg lei av fyren, irriterende med en fyr som alltid er her og som vekker folk på natta med vandring, flytting av møbler og alt det andre han finner på til alle døgnets tider. Håper han finner på noe til høsten eller flytter ut. Anonymkode: 10811...c29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg elsker mentaliteten til alle disse som går i forsvar her. De forstår ikke at den kollektive tankegangen kommer til å rævkjøre hele velferdssystemet, og det rimelig kjapt. Anonymkode: e7e03...454 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Del Skrevet 28. juli 2024 Hva jobbet han med før han ble syk da? Vet du im han går til behandlinger? Virker ikke som om du kjenner denne "samboeren" din i det hele tatt. Din første tanke burde uansett være om du kan hjelpe ham på noe vis. Prøv å bli kjent med ham. Evt så kan du jo flytte ut. Men et eller annet smårusk vil det nok være i alle kollektiv. Anonymkode: 32a6f...63d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå