Gå til innhold

Mister følelser når jeg ikke får sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om dette er normalt. Hvis jeg ikke blir begjært, så forsvinner følelsene mine. Har sex og følelser virkelig så sterk sammenheng? Er dette normalt?

Og til dere som liker å ta initiativ - ønsker dere at partneren skal initiativ hvis dere ikke gjør det? Eller blir det påtrengende?

Jeg vil at han skal dø etter å ta på meg, være nær meg, og hadde det vært opp til meg så skulle vi hatt sex 2-3 ganger daglig når vi sees. Vi er i ett avstandsforhold, og vi ser hverandre i helger - med barn på hver vår kant. Noen ganger får vi byttet samvær med barnefar/barnemor og får en helg alene sammen. Da forventer jeg at vi endelig skal være som kaniner. Og så er vi ikke det. Han har sine grunner! Han er ekstremt sliten om dagen.. Så jeg får også dårlig samvittighet av at jeg er så "kravstor". I tillegg har jeg uttrykt at jeg liker at han er dominant og at han tar initativ, han har uttrykt at han også liker å være dominant, og at han LIKER å ta initativ. Han begynner gjerne å tease litt og jeg tror han koser seg med "leken". 

Men, nå har vi hatt mange dager sammen, og han tok ikke initiativ til sex. Jeg tenkte at jeg ikke skulle ta initativ, for å ikke presse han. Jeg vet jo at han "tar meg" når han har lyst på meg. Og jeg vet at han hadde "gyldige" grunner til å la være. Jeg tenkte også at jeg burde ta det opp som ett tema, ikke at utelatt sex blir elefanten i rommet, men så fikk jeg meg ikke til det heller.. 

Men jeg selv er en type kvinne som aldri avslår sex med grunnlag i hodepinne etc., jeg har lyst selv med feber. Men jeg vil at han skal ØNSKE meg. Jeg er veldig vàr på dette. Hvis han begynner med pliktsex, så vil jeg merke det. Og derfor vil jeg heller ikke presse han til å ta initativ. Jeg vil vise han at jeg godtar at han er i en dårlig periode og at sex uteblir. 

MEN... Følelsene mine avtar. Det føles som jeg må ha sex for å føle meg nær han. Jeg ELSKER selskapet hans på alle andre nivåer også. 

Det at jeg "skrur av" hvis jeg ikke får sex, bekymrer meg.. Jeg får tanker om at jeg må finne meg en med samme seksualdrift som meg. Enda jeg har en mann som passer meg så godt på alle andre måter. Og sex'en vår er fantastisk. Det er jo derfor jeg vil ha mer av den. 

Er det andre her som merker at følelsene er veldig tilkoblet sex og omvendt? Hjelp til å se dette fra andre synsvinkler tas hjertelig i mot! 

Jeg føler meg rett og slett som en fæl person, som legger så mye i sex, når han er så mye annet også! Tenk om en mann skulle si til meg at "jeg mister følelser når sex uteblir" - og jeg var i en tøff fase av livet hvor jeg hadde regnet med at han ga meg både tid og forståelse. Nei, huff. Anonym av en grunn, for å si det slik.

Anonymkode: 936ba...fb7

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også kvinne, og ja, sex og følelser hører sammen også for meg. Jeg har nok ikke like stort behov som deg, men går det for lang tid uten sex med mannen min begynner humøret mitt å dale, jeg blir lettere irritabel, og jeg føler meg følelsesmessig fjernere fra han. Hvis vi har sex i en slik periode blir jeg straks blidere, hyggeligere å være rundt og mer kosete. Jeg føler meg også tryggere på mannen min og sterkere knyttet til han når det ikke går for lagt tid mellom sex.

Hva med å starte å finne ut av det med å prate med han? Spør han om hvor ofte han ønsker sex, hva han liker osv. Vær forståelsesfull for at lyst kan variere i perioder og faser, og kanskje ta av litt av trykket ved å kose deg på egenhånd? Det hender tom at jeg koser med meg selv samme dag som jeg har sex med mannen (selv om han gir meg orgasme). Ikke noe galt i det!

Anonymkode: 13bec...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig å endelig være sammen uforstyrret i flere dager og ikke ha sex, synes nå jeg. Er han virkelig såå sliten, eller har han egentlig lav sexdrive? 

Anonymkode: 41dc4...874

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Kan det være at den første forelskelsesfasen er over for hans del?

For meg henger også følelser og sex sammen, jeg mister følelsene dersom sexen uteblir. Det handler jo om at intimiteten blir borte. Ikke noe rart da at alt kjølner.

K53

Anonymkode: 4a823...23a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det. Spesielt når det er et avstandsforhold og den andre ofte ikke er der. Sex er jo intimitet og nærhet og tilknytning. Jeg tror jeg har det litt likt, at jeg føler nærheten avtar og dermed også den følelsesmessige tilknytningen.

K, 40+

Anonymkode: 50630...7bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har sex og følelser virkelig så sterk sammenheng? Er dette normalt?

Er det andre her som merker at følelsene er veldig tilkoblet sex og omvendt? Hjelp til å se dette fra andre synsvinkler tas hjertelig i mot! 

Jeg føler meg rett og slett som en fæl person, som legger så mye i sex, 

At følelser og sex har sammenheng er akkurat like normalt som at det ikke har det😊

Selvom vi er noen som ikke har denne koblingen, så er du normal som har det. For meg personlig, så har ikke sex noe som helst å si for tilknytning, følelser for partneren min osv. for meg er det ren fysisk nytelse. Det er godt og gøy. Legger ikke mer i sex en det. 

Igjen. Du er ikke unormal eller fæl som legger så mye i sex. Vi mennesker er bare forskjellige😊

Anonymkode: 21837...8fa

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Miste følelser når du ikke får sex? For meg høres det ut som at du har endel usikkerheter, som du lar gå utover din partner. I min mening, høres dette ganske egoistisk ut og virker mer som du sliter med andre ting som f.eks lav selvfølelse/selvtillit. Et stabilt og sunt forhold skal tåle at man i hvertfall kan gå noen uker uten sex. Tenk litt på din partner mtp: jobb, stress, sykdom, livsendringer etc. Alt handler ikke kun om deg. Sex burde komme naturlig uten at noen lager forventninger knyttet til det. Det kan gjøre mer skade enn godt. 2-3 ganger for dagen er ekstremt mye i min mening og uvanlig etter endel år sammen (kanskje mer normalt i en nyforelsket periode)? Hva vet jeg. Selv samleie 1 gang hver dag, synes jeg er mye. Ja, vi er alle forskjellige og ja, sex er viktig. Men det finnes mange måter å være nær partneren sin på, enn bare via sex. Jeg tenker at det burde være mange andre ting i et forhold en bør verdsette mer enn sex. Synes du burde snakket med en fagperson om dine usikkerheter og ditt behov for anerkjennelse. Håper det ordner seg. 

Anonymkode: e81f7...ccb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg, meg, jeg, jeg, jeg, jeg, meg, meg meg og meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det jeg også tenkte. Og overskriften «får sex»…hva med også å gi sex? 

Anonymkode: 48d6c...fef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har man høy sexlyst og tenner på å bli begjært av en dominerende mann så er dette ikke unormalt. 

Anonymkode: 3eb71...746

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man slutter ha sex, så er det begynnelsen på slutten. 

Anonymkode: 663a5...2e7

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Isåfall er det en mismatch her, og hun bør finne noen som begjærer henne enda mer da, herre min. First world problems. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har man høy sexlyst og tenner på å bli begjært av en dominerende mann så er dette ikke unormalt. 

Takk, når du sa det så "enkelt" som dette så hører jeg selv at dette ikke er unormalt. 

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er også kvinne, og ja, sex og følelser hører sammen også for meg. Jeg har nok ikke like stort behov som deg, men går det for lang tid uten sex med mannen min begynner humøret mitt å dale, jeg blir lettere irritabel, og jeg føler meg følelsesmessig fjernere fra han. Hvis vi har sex i en slik periode blir jeg straks blidere, hyggeligere å være rundt og mer kosete. Jeg føler meg også tryggere på mannen min og sterkere knyttet til han når det ikke går for lagt tid mellom sex.

Hva med å starte å finne ut av det med å prate med han? Spør han om hvor ofte han ønsker sex, hva han liker osv. Vær forståelsesfull for at lyst kan variere i perioder og faser, og kanskje ta av litt av trykket ved å kose deg på egenhånd? Det hender tom at jeg koser med meg selv samme dag som jeg har sex med mannen (selv om han gir meg orgasme). Ikke noe galt i det!

Anonymkode: 13bec...2c6

Tusen takk for ett flott svar! Det var virkelig godt å høre fra en annen, beskrive det akkurat slik jeg føler det.. Føle seg følelsesmessig distansert, OG det å straks føle seg mer knyttet til han når man har sex. Jeg har følt meg unormal med disse følelsene, jeg har inntrykk av at han er like trygg på oss uansett.. Imens jeg kjenner veldig på at noe er annerledes imellom oss med en gang det uteblir for en periode. Det sendte meg skikkelig i tankeland. Ja, jeg innser at jeg må gjøre det. Jeg er så veldig opptatt av at han ikke skal føle seg presset/"maset på" i denne fasen av livet hans heller, så JEG tar jo ikke initativ.. Tenk om det egentlig er det han ønsker akkurat nå. Ja, jeg respekterer absolutt at sexlyst varierer, men det er nok uansett fint å ta en prat. Tusen takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Forstår godt at det kan fremstå slik, men jeg er heldigvis så trygg i den personen jeg er, at er det noe jeg IKKE er, så er det "jeg og meg". Jeg har blitt bedt om å øve meg på å sette meg selv først i blandt, da jeg er oppvokst med å sette andre først. Hadde du spurt han, så hadde han nok snakket penere om meg enn jeg selv klarer. Jeg er ingen egoist, men jeg takker allikevel for kommentaren, for det ga meg en liten aha-opplevelse på at det å evt. få "en bekreftelse" på at jeg føler noe uggent ved meg selv ved å kjenne på en sånn umiddelbar følelse av distanse mellom oss med en gang vi ikke har sex på en liten stund, ikke gjør noen forskjell fra eller til. Jeg vet vel innerst inne at det er greit å føle det slik, men skulle ønske noen kunne røske meg ut av det, fordi jeg ikke tåler å stå i ubehaget av å føle på at noe ikke stemmer, når alt annet ved han er SÅ riktig for meg.

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det jeg også tenkte. Og overskriften «får sex»…hva med også å gi sex? 

Anonymkode: 48d6c...fef

Der la du veldig mye i uttrykket "få". Sex går begge veier det, så enkelt er det. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Kan det være at den første forelskelsesfasen er over for hans del?

For meg henger også følelser og sex sammen, jeg mister følelsene dersom sexen uteblir. Det handler jo om at intimiteten blir borte. Ikke noe rart da at alt kjølner.

K53

Anonymkode: 4a823...23a

Tusen takk for en konstruktiv kommentar! Ja, det er jo det jeg har vært inne på tanken av.. Men så virker han også så trygg og "content" i forholdet vårt, som gjør at jeg føler meg som den slemme som føler distansen når sex uteblir. For jeg SER alle de andre verdiene i forholdet vårt. Vi har vært sammen i 1,5 år. Oppe i 30-årene begge to, og begge to med lange forhold bak oss - og det har jeg også i bakhodet, da han har sagt at dems sex var helt borte det siste året. Jeg klarte å ploppe ut av meg at "Hadde det vært med meg, så hadde jeg vært borte ila det første halvåret". Og angrer på den kommentaren. Jeg er rett og slett litt satt ut selv, over hvor mye sex betyr for meg.. Jeg googlet til og med sex-avhengighet, men forstod fort at det ikke er så riktig ille, heh.. Men vi er vel bare ulike alle sammen, for mange er det ikke så viktig, men for deg og meg, så er det viktig. Jeg føler meg aldri så NÆR og trygg han som når vi har sex. Så, som du skriver, når det uteblir, så kjølner det..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det. Spesielt når det er et avstandsforhold og den andre ofte ikke er der. Sex er jo intimitet og nærhet og tilknytning. Jeg tror jeg har det litt likt, at jeg føler nærheten avtar og dermed også den følelsesmessige tilknytningen.

K, 40+

Anonymkode: 50630...7bf

Tusen takk! Det roer meg å høre at andre også føler det slik. At det rett og slett handler om variasjoner av hvor mye man legger i sex. Og for meg, ligger det mye følelser i det. Og man vil jo gjerne kjenne på den følelsesmessige tilknytningen konstant, og så blir det litt ekstra sårbart når man kanskje har en ulik oppfatning av det seksuelle aspektet ved forholdet.. Takk for kommentaren din!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Takk, når du sa det så "enkelt" som dette så hører jeg selv at dette ikke er unormalt. 

Tusen takk for ett flott svar! Det var virkelig godt å høre fra en annen, beskrive det akkurat slik jeg føler det.. Føle seg følelsesmessig distansert, OG det å straks føle seg mer knyttet til han når man har sex. Jeg har følt meg unormal med disse følelsene, jeg har inntrykk av at han er like trygg på oss uansett.. Imens jeg kjenner veldig på at noe er annerledes imellom oss med en gang det uteblir for en periode. Det sendte meg skikkelig i tankeland. Ja, jeg innser at jeg må gjøre det. Jeg er så veldig opptatt av at han ikke skal føle seg presset/"maset på" i denne fasen av livet hans heller, så JEG tar jo ikke initativ.. Tenk om det egentlig er det han ønsker akkurat nå. Ja, jeg respekterer absolutt at sexlyst varierer, men det er nok uansett fint å ta en prat. Tusen takk!

Du er ikke alene om å tenne på det eller å ha høy sexlyst som kvinne. Vi er flere ts, det er vanskelig å ikke ta det personlig. Hadde du vært mann hadde du kanskje blitt møtt på en annen måte, synd med gamle mønster sitter igjen hos flere. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker at et forhold skal være slik hele tiden, så tror jeg du kommer til å slite med å finne noe langvarig. 

Anonymkode: 76520...bb9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At følelser og sex har sammenheng er akkurat like normalt som at det ikke har det😊

Selvom vi er noen som ikke har denne koblingen, så er du normal som har det. For meg personlig, så har ikke sex noe som helst å si for tilknytning, følelser for partneren min osv. for meg er det ren fysisk nytelse. Det er godt og gøy. Legger ikke mer i sex en det. 

Igjen. Du er ikke unormal eller fæl som legger så mye i sex. Vi mennesker er bare forskjellige😊

Anonymkode: 21837...8fa

Tusen takk for en slik konstruktiv kommentar selv når du er en som ikke føler det likt! Jeg synes nesten det høres godt ut å bare legge "nytelse og gøy" i det. Skulle ønske jeg følte det slik selv. 
Men, du har helt rett, vi er jo bare forskjellige alle sammen!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke alene om å tenne på det eller å ha høy sexlyst som kvinne. Vi er flere ts, det er vanskelig å ikke ta det personlig. Hadde du vært mann hadde du kanskje blitt møtt på en annen måte, synd med gamle mønster sitter igjen hos flere. 

Ja, oi.. Der sa du virkelig noe! Helt enig..

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...