AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Del Skrevet 27. juli 2024 Hei! Jeg sliter med huden på haka, selvom jeg bruker hudpleie jevnlig. Tidligere slet jeg med at jeg fikk store underjordiske kviser der og hadde minst en nesten hele tiden. Men med bruk av hudpleie jevnlig er jeg blitt kvitt det. Problemet er likevel at haka er full av talg, så det er masse hudormer der og huden der er generelt veldig fet. Sliter også med røde merker. Huden i resten av ansiktet er også fet, men på haka er det en del verre. Legger ved navn på produktene jeg bruker ukentlig og håper noen kan komme med tips Paula’s choice skin perfecting 2% BHA Liquid Exfoliant Paula’s choice 10% Azelaic Acid Booster skin city light moisturiser skin city first concentrate sensitive (niacinamide) Anonymkode: ba4e6...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Del Skrevet 27. juli 2024 Får du nok fukt? Flere av produktene du bruker er veldig uttørrende, kan du bli fet fordi du mangler fukt i huden? Anonymkode: 6f814...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Får du nok fukt? Flere av produktene du bruker er veldig uttørrende, kan du bli fet fordi du mangler fukt i huden? Anonymkode: 6f814...7ec Jeg tror ikke det, for huden der har alltid vært veldig fet. Men det kan jo hende. Hva tenker du jeg bør gjøre da? Ts Anonymkode: ba4e6...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 29. juli 2024 #4 Del Skrevet 29. juli 2024 Hvor ofte bruker du BHA og niacinamide? Som AB# 2 påpeker, så er dette produkter som kan virke uttørkende på huden, spesielt BHA som ikke bør brukes mer enn et par kvelder i uka. Du trenger strengt tatt ikke bruke BHA og niacinamide i tillegg til azelaic acid booster, da denne inneholder begge ingrediensene. Jeg vil foreslå at du kutter ut BHA og niacinamide en periode, og kun bruker AA om kvelden. Evt kan du variere med å bruke BHA et par kvelder i uka. Du bør også bruke solkrem på dagtid, samt en skånsom rens. Ettersom du har fet/uren hud, kan du rense huden både morgen og kveld. Fukt og fett er to ulike ting, og en fet hud kan være fuktfattig, noe som kan gjøre at den produserer mer fett for å kompensere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Del Skrevet 29. juli 2024 Roci skrev (1 time siden): Hvor ofte bruker du BHA og niacinamide? Som AB# 2 påpeker, så er dette produkter som kan virke uttørkende på huden, spesielt BHA som ikke bør brukes mer enn et par kvelder i uka. Du trenger strengt tatt ikke bruke BHA og niacinamide i tillegg til azelaic acid booster, da denne inneholder begge ingrediensene. Jeg vil foreslå at du kutter ut BHA og niacinamide en periode, og kun bruker AA om kvelden. Evt kan du variere med å bruke BHA et par kvelder i uka. Du bør også bruke solkrem på dagtid, samt en skånsom rens. Ettersom du har fet/uren hud, kan du rense huden både morgen og kveld. Fukt og fett er to ulike ting, og en fet hud kan være fuktfattig, noe som kan gjøre at den produserer mer fett for å kompensere. BHA er brukt ca 1 gang i uka siden påske. Niacinamide 1-2 ganger i uka. Tenker du jeg skal droppe produktene i hele ansiktet, eller bare la være å bruke de på haka? Merker jeg er litt redd for å få et gigantisk kviseutbrudd i resten av ansiktet🙈 Bruker fuktigshetskrem 2-3 ganger i uka Har du tips til en rens jeg kan bruke? Jeg bruker solkrem i ansiktet hver dag, så lenge det ikke pøsregner den dagen. Ts Anonymkode: ba4e6...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå