AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg jobber rett utenfor byen, og jeg er en av de få som kjører bil hverdag. Det går buss hele tiden, så de fleste andre har ikke noe problem der. (men jeg bor et stykke unna og trenger bil.) Sist uke hadde vi hatt en veldig lang dag. Jeg hadde den lengste dagen på 12 timer, det var sent og jeg var sliten, og jeg hadde forferdelig melkespreng (avvikler amming for tiden.) og jeg ville bare hjem. En kollega som jeg ikke kjenner, hadde jobbet med henne i bare et par dager, og hun hintet veldig om å få skyss hjem. Spurte ikke, men sånn "hvor bor du? Kjører du i nærheten av..? Åå jeg må vel vente lenge på bussen, og kjøre helt dit og bytte busser blblbla for å komme meg hjem i kveld.." Jeg ignorerte hintene veldig siden det hadde vært en halvtime omvei for meg, og det gadd jeg ikke da, spesielt for noen jeg ikke kjenner. Så jeg bare reiste hjem. Men denne uken har jeg fått klager på meg for at jeg behandler henne dårlig.. 😳 Litt usikker på hvordan jeg skal takle denne klagen.. Tror ikke hun har noe annet en det å klage på, siden vi ikke har noe med hverandre å gjøre på jobb. Samme avdeling, men forkjellige oppgaver og sted. Var det virkelig så fælt av meg å ikke kjøre henne hjem? Hvor mye er egentlig forventet at vi gjør for kollegaer privat? Jeg kan innrømme at hadde det vært en av mine gode venner av kollegaer så hadde jeg gjort det.. Slemt? Anonymkode: 5a406...aac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Del Skrevet 27. juli 2024 Spør henne hva som var dårlig behandling. Hvis hun nevner å kjøre hjem, så kan du kontre med at hva du gjør på fritiden har ikke hun noe med å klage på, fordi det ikke angår henne. Du er ikke taxisjåfør, ingen kan forvente at du kjører 30min omvei. Anonymkode: c6028...18e 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 27. juli 2024 #3 Del Skrevet 27. juli 2024 I stedet for å ignorere burde du sagt som det var, at det var en halvtimes omvei for deg. Den klagen du har fått bør være mer spesifikk enn "å ha behamdlet henne dårlig" 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Del Skrevet 27. juli 2024 Ikke slemt overhode. Anonymkode: 8e43a...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg jobber rett utenfor byen, og jeg er en av de få som kjører bil hverdag. Det går buss hele tiden, så de fleste andre har ikke noe problem der. (men jeg bor et stykke unna og trenger bil.) Sist uke hadde vi hatt en veldig lang dag. Jeg hadde den lengste dagen på 12 timer, det var sent og jeg var sliten, og jeg hadde forferdelig melkespreng (avvikler amming for tiden.) og jeg ville bare hjem. En kollega som jeg ikke kjenner, hadde jobbet med henne i bare et par dager, og hun hintet veldig om å få skyss hjem. Spurte ikke, men sånn "hvor bor du? Kjører du i nærheten av..? Åå jeg må vel vente lenge på bussen, og kjøre helt dit og bytte busser blblbla for å komme meg hjem i kveld.." Jeg ignorerte hintene veldig siden det hadde vært en halvtime omvei for meg, og det gadd jeg ikke da, spesielt for noen jeg ikke kjenner. Så jeg bare reiste hjem. Men denne uken har jeg fått klager på meg for at jeg behandler henne dårlig.. 😳 Litt usikker på hvordan jeg skal takle denne klagen.. Tror ikke hun har noe annet en det å klage på, siden vi ikke har noe med hverandre å gjøre på jobb. Samme avdeling, men forkjellige oppgaver og sted. Var det virkelig så fælt av meg å ikke kjøre henne hjem? Hvor mye er egentlig forventet at vi gjør for kollegaer privat? Jeg kan innrømme at hadde det vært en av mine gode venner av kollegaer så hadde jeg gjort det.. Slemt? Anonymkode: 5a406...aac Hadde en sånn kollega selv, masse hint uten å spørre. Husker spesielt en dag så hintet hun mange ganger, men jeg hadde en avtale den dagen og orket ikke å legge ut om et nei og hvorfor. Så jeg sørget for å komme meg ut døra før hun så meg også reiste jeg bare. Hun presterte å ringe å skjelle meg ut for hun hadde vist fortalt mannen sin at jeg skulle kjøre henne hjem! Jeg svarte beklager, jeg har en annen avtale og du har ikke spurt. Hun var slik mot alle. Ringte kollegaer 1t før de startet på jobb for å si at hun sto klar på en busslomme for å bli hentet. Heldigvis sluttet hun etter kort tid. Jeg snakket med sjefen om dette da hun faktisk ble ganske ubehagelig og sjefen sa at det er opp til meg hvem jeg ønsker å ha i min private bil. Det er bare å si nei. Anonymkode: 287a9...951 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Del Skrevet 27. juli 2024 Kollegaen din tar ikke ansvar for egen situasjon og viser dårlig evne til grenseforståelse. Hun har ingenting å klage på i dette tilfellet og du skal heller ikke ha dårlig samvittighet. Fritid er din tid, kollegaen din styrer den ikke og når du i tillegg har så små barn at du ammer må kolleger viser deg forståelse. Dette skal du ikke tenke på. Anonymkode: 48670...5b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 27. juli 2024 #7 Del Skrevet 27. juli 2024 Så hun klaget deg inn? Omg. Da er du i hvert fall trygg på at du aldri skal kjøre henne hjem. Du står helt fritt til å velge å kjøre hjem til din familie💙 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Del Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg jobber rett utenfor byen, og jeg er en av de få som kjører bil hverdag. Det går buss hele tiden, så de fleste andre har ikke noe problem der. (men jeg bor et stykke unna og trenger bil.) Sist uke hadde vi hatt en veldig lang dag. Jeg hadde den lengste dagen på 12 timer, det var sent og jeg var sliten, og jeg hadde forferdelig melkespreng (avvikler amming for tiden.) og jeg ville bare hjem. En kollega som jeg ikke kjenner, hadde jobbet med henne i bare et par dager, og hun hintet veldig om å få skyss hjem. Spurte ikke, men sånn "hvor bor du? Kjører du i nærheten av..? Åå jeg må vel vente lenge på bussen, og kjøre helt dit og bytte busser blblbla for å komme meg hjem i kveld.." Jeg ignorerte hintene veldig siden det hadde vært en halvtime omvei for meg, og det gadd jeg ikke da, spesielt for noen jeg ikke kjenner. Så jeg bare reiste hjem. Men denne uken har jeg fått klager på meg for at jeg behandler henne dårlig.. 😳 Litt usikker på hvordan jeg skal takle denne klagen.. Tror ikke hun har noe annet en det å klage på, siden vi ikke har noe med hverandre å gjøre på jobb. Samme avdeling, men forkjellige oppgaver og sted. Var det virkelig så fælt av meg å ikke kjøre henne hjem? Hvor mye er egentlig forventet at vi gjør for kollegaer privat? Jeg kan innrømme at hadde det vært en av mine gode venner av kollegaer så hadde jeg gjort det.. Slemt? Anonymkode: 5a406...aac Hvem har kommet med påstander om denne klagen og hva er innholdet i klagen/hva klages det på? Det er nemlig det vesentlige her. Anonymkode: 9e9d9...b54 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjärterdam Skrevet 27. juli 2024 #9 Del Skrevet 27. juli 2024 (endret) Har du fått en klage som i en formell klage, eller syting fra vedkommende? Jeg jobber et sted der vi er fire-fem som skal i samme retning. Jeg parkerer på en pendlerparkering for å slippe over 100 kr pr. dag på bom og tar derfra buss. Må bytte en gang men bruker kun 35-45 minutter fra dør til dør så det funker. Vet at iallefall tre av mine kolleger kjører forbi pendlerparkeringa, og bare kunne stoppet på busslomma langs veien og sluppet meg av der, og jeg hadde spart 15-20 minutter. Men - så lenge de ikke spør hvordan jeg kommer meg til jobb og evt tilbyr seg så kunne det ikke falle meg inn å hinte eller forvente noe som helst 🤯 Det samme gjelder om jeg kjører til jobb, jeg tilbyr om jeg vet noen trenger og jeg vil det, men føler ingen forpliktelse ovenfor mine kolleger som velger sin måte å komme seg til og fra på 👍 Endret 27. juli 2024 av hjärterdam 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Del Skrevet 27. juli 2024 Jeg har en kollega som bor et steinkast unna meg. Jeg kan hoppe av på et busstopp så hun har maks 30 sekunder ekstra tur om jeg sitter på. Jeg verken forventer eller hinter om å sitte på. En sjelden gang i blandt spør hun om jeg vil sitte på, spesielt ved dårlig vær. Da takker jeg ja for det sparer meg mye tid og synes det er hyggelig. Jeg tenker hun ikke har lyst på selskap ellers for det har jo vært en lang arbeidsdag og skjønner at hun kanskje har behov for egentid og sånt. Å forvente at noen skal kjøre en hjem er uhørt uansett om dere er nærmeste naboer. Å forvente det når det er 30 min omvei er rett og slett frekt! Anonymkode: 83407...0c8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Del Skrevet 27. juli 2024 En arbeidsgiver skal begrunne en slik klage. De kan ikke være så vag. Be om et møte og en begrunnelse. Du kan jo ikke endre oppførsel om du ikke får vite hva du eventuelt gjør feil. Anonymkode: 16d7a...ec7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Del Skrevet 27. juli 2024 Hjelpes for et menneske. Jeg trodde jeg var frekk. Jeg spurte kollegaen min rett ut om jeg kunne få sitte på til x bensinstasjon, en dag det pøsregnet og jeg helst ville slippe å styre med bussbytter. Hun kjører rett forbi den bensinstasjonen på vei hjem, så ingen omvei. Jeg fikk lov til å sitte på men følte meg så frekk. Anonymkode: fd6ac...4a4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Del Skrevet 27. juli 2024 Du må finne ut hva innholdet på klagen er. At du ikke ville kjøre henne hjem etter jobb, som også er omvei for deg er ikke en klage. Du kan fint si til henne at dette blir omvei for deg, og du vil rett hjem etter jobb. At hun må finne transport til og fra jobb selv. slike folk kan spise deg opp. Kjører du en gang blir det forventet. Og du må kanskje sitte å vente på at hun er ferdig for at hun skal få sitte på. Stoppe på butikken så hun fr handlet, så vakker det på seg Anonymkode: c9193...568 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VoodooChild Skrevet 27. juli 2024 #14 Del Skrevet 27. juli 2024 Voksne mennesker tar ansvar for seg selv. Dette hadde jeg ikke brydd meg om overhode... Jeg har en kollega som bor på min vei hjem. Kanskje to ganger i måneden spør hun ydmykt om jeg skal rett hjem etter jobb og om hun kan sitte på. Som regel sier jeg ja, en gang i blant har jeg andre planer. Hun er like blid uansett hva jeg svarer. Et normalt menneske der altså. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #15 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg har kjørt hjem i slike tilfeller. Har en krevende jobb, og vet hvor sliten man er på tampen av dagen. Må sies at det da gjerne er yngre medarbeidere, da de fleste seniorene hos oss har bil. Andre ganger har jeg stilt opp når kollegaer er uten bil en dag. Må da sies at de bor på veien. Har også ei nær kollega som er avhengig av kollektiv, ukentlig pleier jeg handle rett ved der hun bor, da hører jeg alltid om hun vil sitte på. Det jeg har unnlatt er faste ordninger, selv om det er på veien. Anonymkode: 281fb...8ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 28. juli 2024 #16 Del Skrevet 28. juli 2024 Der sønnen min jobber skjer det at sønnen her kjører kollegaer hjem hvis det skjer noe. Og kollegaer av han kommer og å henter å får ham hjem hvis noe evnt har skjedd. Slik som når bilen hans havnet på verksted sa en av kollegaene,: Da kommer jeg bare oppom å henter deg så slipper du å styre med å få tak i lånebeløp. Vet han ene må kjøre 20 min omvei,men har gjort det, samme har sønnen her gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Del Skrevet 28. juli 2024 Hva gikk klagen ut på da? Om det var fordi du ikke kjørte henne hjem, så er det jo ikke noe å bry seg om. Du bestemmer selv hvem som skal sitte på med deg. Om det er fordi du ignorerer henne, så bør du jo skjerpe deg der. Det ville kostet det lite å sagt at det blir en halvtimes omkjøring for meg, så det går dessverre ikke, istedenfor å bare ignorere henne. Anonymkode: 433e5...5b8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva gikk klagen ut på da? Om det var fordi du ikke kjørte henne hjem, så er det jo ikke noe å bry seg om. Du bestemmer selv hvem som skal sitte på med deg. Om det er fordi du ignorerer henne, så bør du jo skjerpe deg der. Det ville kostet det lite å sagt at det blir en halvtimes omkjøring for meg, så det går dessverre ikke, istedenfor å bare ignorere henne. Anonymkode: 433e5...5b8 Det er veldig sant. De gangene jeg sier nei, eller forstår noen antyder, så er jeg tydelig. "Jeg skal innom treningssenteret på veien, så jeg kjører motsatt vei i dag". Eller rett og slett "beklager, den halvtimen har jeg ikke akkurat i dag" TS kunne helt enkelt sagt "du, jeg har så melkespreng, jeg må hjem og prioritere det da det ellers er en halvtime omvei" Anonymkode: 281fb...8ba 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Del Skrevet 28. juli 2024 Jeg tror hvis jeg var ts at jeg hadde klaget inn kollegaen pga klage som har med fritid å gjøre og ikke arbeid. Anonymkode: 46e44...de4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Del Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt usikker på hvordan jeg skal takle denne klagen.. Tror ikke hun har noe annet en det å klage på, siden vi ikke har noe med hverandre å gjøre på jobb. Samme avdeling, men forkjellige oppgaver og sted. Jeg kan innrømme at hadde det vært en av mine gode venner av kollegaer så hadde jeg gjort det.. Slemt? Anonymkode: 5a406...aac Og jeg syns du bør klage på melkesprengen du har og at du haster hjem til de som kommenterer dette. Feks har du hatt melkespreng i x antall timer noengang? Skal jeg pumpe meg på jobb for å gi en kollega skyss? Og du bør behandle kollegaene dine likt. Det er forskjellsbehandling det blir murring av. Anonymkode: 46e44...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå