Gå til innhold

Hva skjedde med deg da du sluttet å drikke pepsi max?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplys gjerne hvor mye du drakk tidligere, hvordan du sluttet, og hva du har merket av endring (eller ikke merket..)

Anonymkode: 13080...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pleide å drikke minst tre bokser om dagen, men ofte mer. I helgene doblet det seg ofte.

Startet med å kutte brusen i ukedagene, men kunne drikke i helgene og hvis jeg var ute å spiste/på besøk hos andre. Kuttet deretter helgene. Og nå har jeg ikke hatt lyst på de gangene jeg har spist ute eller vært på besøk.

Jeg er mindre sulten og har mindre lyst på chips og annen snacks/godteri. Tror det må være hovedforskjellen.

Munnen føles også "renere" gjennom dagen, i mangel på en bedre forklaring, selv om jeg ikke har gjort endringer i tann- og munnhygiene. Drikker naturligvis mer vann siden brusen er fjernet, så det er nok en forklaring.

Anonymkode: a0131...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Pleide å drikke minst tre bokser om dagen, men ofte mer. I helgene doblet det seg ofte.

Startet med å kutte brusen i ukedagene, men kunne drikke i helgene og hvis jeg var ute å spiste/på besøk hos andre. Kuttet deretter helgene. Og nå har jeg ikke hatt lyst på de gangene jeg har spist ute eller vært på besøk.

Jeg er mindre sulten og har mindre lyst på chips og annen snacks/godteri. Tror det må være hovedforskjellen.

Munnen føles også "renere" gjennom dagen, i mangel på en bedre forklaring, selv om jeg ikke har gjort endringer i tann- og munnhygiene. Drikker naturligvis mer vann siden brusen er fjernet, så det er nok en forklaring.

Anonymkode: a0131...234

Forskning tyder på at lettbrus tvert imot kan bidra til å dempe søtsug...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jabx skrev (40 minutter siden):

Forskning tyder på at lettbrus tvert imot kan bidra til å dempe søtsug...

Forskning kan tyde i alle retninger, jeg er ute etter personlige erfaringer i denne tråden :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk 1,5 l om dagen. Jeg slutta brått, hadde vondt i hodet i to døgn. Sov mye de døgnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Opplys gjerne hvor mye du drakk tidligere, hvordan du sluttet, og hva du har merket av endring (eller ikke merket..)

Skjedde det vanlige, begynte å drikke Pepsi igjen, for å klare å få i meg nok væske, uten bruk av intravenøs. 

Anonymkode: d9678...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Forskning kan tyde i alle retninger, jeg er ute etter personlige erfaringer i denne tråden :)

Personlige erfaringer har ikke all verdens med verdi. Det er viktig at folk vet hva forskningen viser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å være ufør og innså at stjernetegn er tullball. 

Anonymkode: 814ef...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På kort sikt: ble ulykkeligere.

På lang sikt så fikk jeg faktisk mye billigere tannlegeregninger. Så det var vel verdt det. 

Anonymkode: 47ed0...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir også mer sulten/fysen av pepsi max. 

Anonymkode: b467c...4ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jabx skrev (17 minutter siden):

Personlige erfaringer har ikke all verdens med verdi. Det er viktig at folk vet hva forskningen viser også.

En forskningsartikkel har ikke all verdens verdi, da det er viden kjent at næringsmiddelindustrien trikser med forskning for så å bruke det i deres egen favør. Det gjøres forsåvidt av alle store bransjer.

Personlige erfaringer, såkalt anekdotisk bevis, kan i så måte være mer interessant enn forskning som er finansiert av næringsmiddelindustrien.

Anonymkode: 5d1f7...49b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kuttet pepsi max og cola zero (andre kunstig søtet cola) og fikk bedre søvn, gikk ned i vekt og mindre sug etter søtt. 

Anonymkode: 3931d...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En forskningsartikkel har ikke all verdens verdi, da det er viden kjent at næringsmiddelindustrien trikser med forskning for så å bruke det i deres egen favør. Det gjøres forsåvidt av alle store bransjer.

Personlige erfaringer, såkalt anekdotisk bevis, kan i så måte være mer interessant enn forskning som er finansiert av næringsmiddelindustrien.

Anonymkode: 5d1f7...49b

Hahahahahaha... ærlig talt. Det er faktisk sukkerindustrien som har kjempet mot kunstige søtningsstoffer.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har fått mer søtsug da jeg sluttet, og gått litt opp i vekt, men det er verdt det fordi jeg har spart tusener på 4 måneder uten Pepsi Max. 

Anonymkode: e4224...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte å drikke PM da den kom til Norge. Tror jeg var 13 år da. Nå er jeg 46 år. Har drukket ca. 3 liter hver eneste dag i mange år.  Totalt avhengig. Ble syk i fjor sommer med ekstrem kvalme og oppkast. Klarte ikke å få ned verken vått eller tørt på mange mange dager. Spydde opp PM da jeg prøvde å drikke det. Gikk over til vann og har kun drukket det det siste året. Ingen spesielle symptomer. Var så syk at alle «abstinensene» blandet seg med sykdommen. Elsker å ikke være avhengig, bruke masse penger på brus, alltid ha store sekker i garasjen med panteflasker osv. 

Anonymkode: 878c0...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begynte å drikke PM da den kom til Norge. Tror jeg var 13 år da. Nå er jeg 46 år. Har drukket ca. 3 liter hver eneste dag i mange år.  Totalt avhengig. Ble syk i fjor sommer med ekstrem kvalme og oppkast. Klarte ikke å få ned verken vått eller tørt på mange mange dager. Spydde opp PM da jeg prøvde å drikke det. Gikk over til vann og har kun drukket det det siste året. Ingen spesielle symptomer. Var så syk at alle «abstinensene» blandet seg med sykdommen. Elsker å ikke være avhengig, bruke masse penger på brus, alltid ha store sekker i garasjen med panteflasker osv. 

Jeg ble forresten ekstremt forstoppet da jeg sluttet med PM. 💩😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
jabx skrev (1 time siden):

Hvis jeg hadde ønsket forskningen, så hadde jeg googlet den.

Jeg ønsker personlige erfaringer. 

Hvis folk ønsker å vite hva forskningen sier, så kan de oppsøke forskningen. Dette er min tråd, og den omhandler ikke forskning på temaet, men hva folk har opplevd. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye mindre søtsug etter å ha droppet Pepsi Max. 

Anonymkode: 91f39...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...