Gå til innhold

En med utviklingshemming som mishandler og dreper dyr skal ha barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med ei som tilsynelatende er på samme kognitive nivå som han. Kjenner de ikke, men jeg har kjent til de helt siden barneskolealder, og jeg er skikkelig bekymret. Håper ingen tar dette emnet ille opp, men dette er folk jeg vet med sikkerhet har store problemer. Kan man forvente at barnevernet blir involvert her? Vet de har hatt omsorgstilbud gjennom kommunen, og den kommende moren går til jordmor på helsestasjonen vår, så jeg håper virkelig at de tar tak i det? Det er jo dog ikke sikkert at jordmor vet hvor ille det står til, spesielt med faren? Finnes det noen prosedyrer i kommunen for varsling i sånne tilfeller? Eller bør jeg gjøre noe? Får så vondt av å tenke på dette barnet.

Anonymkode: 09ab9...bbb

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare å sende en bekymringsmelding til  barnevernet det 😊 

Anonymkode: 620d0...ec0

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tipper BV allerede er involvert.

Anonymkode: 8365d...5f6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Send bekymringsmelding til barnevernet. Mange går i den fellen at de tror "alle andre" melder fra, og alle andre tror at noen andre enn de selv melder fra

Anonymkode: 0681e...825

• Liker 13
  • Nyttig 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er jo bare å sende en bekymringsmelding til  barnevernet det 😊 

Kan man tipse anonymt? Vil ikke risikere å få han der med familie på nakken.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tipper BV allerede er involvert.

Anonymkode: 8365d...5f6

Noe annet hadde vært veldig rart, men bekymringen min er at den kommende moren kan fremstå relativt oppegående overfor jordmor, og at jordmor i verste tilfelle kanskje ikke vet noe mer enn det hun får fortalt. Dette vet jeg dog ingenting om, og når det er sagt hadde jeg blitt overrasket om ingen hadde funnet på å tipse BV, men systemsvikt skjer jo dessverre oftere enn det skal.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sendt bekymringsmelding til barnevernet. Ikke stol på at andre melder eller at BV allerede er involvert.

Anonymkode: f5c80...033

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan man tipse anonymt? Vil ikke risikere å få han der med familie på nakken.

Noe annet hadde vært veldig rart, men bekymringen min er at den kommende moren kan fremstå relativt oppegående overfor jordmor, og at jordmor i verste tilfelle kanskje ikke vet noe mer enn det hun får fortalt. Dette vet jeg dog ingenting om, og når det er sagt hadde jeg blitt overrasket om ingen hadde funnet på å tipse BV, men systemsvikt skjer jo dessverre oftere enn det skal.

Tipse anonymt? Skriv et detaljert brev og send det i posten. 

Anonymkode: b5b96...d54

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier med de andre - ikke stol på at andre melder fra!

Du må melde det du vet til barnevernet, Ts! Du kan gjøre det anonymt - og i så fall ville jeg forklart for barnevernet at årsaken til at du velger å melde anonymt er fordi du rett og slett er redd hva far i dette tilfellet kan komme til å gjør med deg og din familie om du melder med navn.

Jeg synes du bør fortelle at du har kjent til far og mor helt siden de var i barneskolealder og at du nå er veldig bekymret for at de skal ha barn! Ikke minst er det at far mishandler og dreper dyr svært bekymringsverdig!

Husk å også få med det at far er utviklingshemmet, og at mor også (trolig) er det, selv om mor i kortere samtaler kan fremstå som mer normal, og at du også derfor er redd for at kortere samtaler med mor, som jordmor/helse ofte har, kanskje ikke vil avdekke hvor omfattende utfordringer også hun har.

Vær så snill, ikke utsett å melde dette! ❤️ 

Anonymkode: 0dab2...076

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal tipse anonymt må du sende brev eller ringe dem 😊 bare ring med skjult nummer og si at du ønsker å være anonym. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Da tenker jeg at jeg sender brev. Regner med de må ta alt sånt seriøst, selv om det er anonym innsender.

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Send bekymringsmelding til barnevernet. Mange går i den fellen at de tror "alle andre" melder fra, og alle andre tror at noen andre enn de selv melder fra

Dette.

Anonymkode: ddb8e...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også ringe de føden du tror de skal bruke og be de passe på. 

I tillegg ikke istedenfor. 

Anonymkode: ddb8e...c4e

AnonymBruker
Skrevet

Mishandler og dreper dyr? Fy faen, har du meldt fra om det da. Håper det.

Anonymkode: e066d...ea4

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mishandler og dreper dyr? Fy faen, har du meldt fra om det da. Håper det.

Jeg med flere har jobbet hardt for disse dyrene, uten at jeg skal gå mer innpå det i frykt for å bli gjenkjent. Dessverre veldig lite som hjelper da familien er likedan og gir ham dyr fra eget "oppdrett", i mangel på bedre ord.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Beklager hvis dette er et dumpt spørsmål men kan vedkomande se eller får de informasjon om å de er meldt til BV?

Anonymkode: 34183...95e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg med flere har jobbet hardt for disse dyrene, uten at jeg skal gå mer innpå det i frykt for å bli gjenkjent. Dessverre veldig lite som hjelper da familien er likedan og gir ham dyr fra eget "oppdrett", i mangel på bedre ord.

Politianmeld! Fy så sinna jeg blir når jeg leser om sånne " mennesker"

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bv sier ikke videre hvem som sender inn melding

Anonymkode: e063d...e58

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Da tenker jeg at jeg sender brev. Regner med de må ta alt sånt seriøst, selv om det er anonym innsender.

Takk for at du bryr det❤️

Anmeld i tillegg mishandling av dyr til politiet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Bv sier ikke videre hvem som sender inn melding

Anonymkode: e063d...e58

Joda, det står det på sidene deres at de gjør de i de fleste tilfeller. Vil man være anonym, må man sende brev eller ringe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Meld fra til Mattilsynet også!! Hilsen tidligere ansatt i Mattilsynet.

Anonymkode: ab9ad...13d

• Liker 8
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...