Kristian (71) Skrevet 13. november 2002 #2 Skrevet 13. november 2002 Ja, la han få litt tid til å bearbeide det som plager han. Greit nok at du klarer å "kanalisere" dine problemer det dit det er fortjent, men det er det ikke sikkert han klarer. Vi reagerer forskjellig på slik ting og løser de på forskjellige måter. En del menn er slik at når de først opplever et problem, det kan være noe på jobben f.eks. som irriterer ham, så vil de tenke igjennom ting på egenhånd og vurdere litt for eller i mot, før de diskuterer det med andre og ber om råd eller hjelp til å løse problemet. Det behøver slettes ikke ha noe med hva du har gjort/ikke gjort eller sagt. Dersom han selv føler at dette er et problem han må/bør løse på egenhånd, så hjelper det lite at du vil hjelpe han eller maser på hva som er galt med han om dagen. Begynner hver dag med å tenke: I DAG skal jeg få xxxx til å være i godt humør hele dagen..... Dette er kanskje ikke så lurt..... du mener det godt, men han opplever det mer som et "mas". Kan faktisk sidestille dette med en annen tråd her på KG om manglende sexlyst, der det fortelles at jo mere mas det ble om hva som var galt siden hun ikke hadde lyst på sex og vilje til å hjelpe, jo større ble problemet fordi det opplevdes annerledes enn hensikten til den som ville hjelpe. Jeg syns også det er rart at du begynner å tvile på forholdet deres fordi han har hatt dårlig humør i to uker? Er du virklig ikke ville mer villig til å løse problemer i forholdet deres enn det? I en sak som kanskje ikke angår fremtiden i deres forhold i det hele tatt men som kun dreier seg om et personlig problem for han. Og dersom han får orden på dette så er alt som før igjen. At han lar det gå utover datteren deres er jeg helt enig i at ikke er riktig, så det må han forstå at er feil.
Ann Forup Skrevet 14. november 2002 #4 Skrevet 14. november 2002 hei du det var nå rigtig trist, nu står der at du bor på grønland hvis det er det grønland jeg tænker på og dere ikke er grønlændere kan han måske ha gået ind i en lille depration det er jo lidt andere lys og vær forhold der oppe, har selv boet på Island og det tog knækken på mig jeg er ikke til mørke og kulde men det kom først efter nogle år.. men her er mit lille råd da ikke sikkert du kan bruge det men her er det nu aligevel hvis du nu sætter dig ned og skriver et brev til ham hvor du fortæller ham hvad du føler, så kan det jo være det vil hjælpe, jeg kom selv hjem en aften og på bordet lå et lille brev og et telys var tændt, kæresten min troede jeg ikke elskede ham længre fordi jeg var så fjern, jeg var faktisk ikke klar over det selv, og blev vældig ked af at han følte sådanne, men jeg var så glad for at han fik det ned på papiret tror jeg bare var blevet sur hvis han havede sagt det til mig sådanne direkte. ved at det ikke er retfærdig at det går ud over jeres datter, men børn er ofte så let et offer når man er i dårlig humør, kender det fra mig selv, kan godt hakke lidt mere, men heldigvis kan jeg sige undskyld også. håber i to får løst problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå