AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Her har bare hagen vært stengt i 4 uker, de åpner på mandag, er det også første dagen for de ansatte, eller starter de en dag før etc for å ordne istand avdelingen? Altså da barnet startet 1. August i fjor var ingen ting klart av navnelapper, hyller, garderoben, boks på badet etc. Ting lå også litt tilfeldig rundt etter nedvask av barnehagen i sommer. Lurer på hva som er vanlig, ville ikke komme når de åpner på mandag hvis de drive rå er opptatt med å ordne lokalene fremfor å bruke tid på barnet. Vil heller ikke at barnet skal starte opp i kaos. Anonymkode: 506c0...5a8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Det varierer. Barnehagen jeg jobber i åpner etter sommerferien førstkommende tirsdag. Mandag er planleggingsdag, og da skal vi gjøre klart til barna kommer, samt forhåpentligvis få snakket sammen om og planlagt. Vi prøver alltid å få gjort klart mest mulig før ferien, fordi det alltid er hektisk, nytt barnehageår, en del nye barn som skal ha tilvenning osv. når vi åpner igjen. Men det er begrenset hva vi rekker da også, med barna til stede, så det er veldig deilig med den planleggingsdagen. Anonymkode: 09efb...52e 1
Blåbærrips Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Vår bhg har planleggingsdag mandag og første dag for barna tirsdag
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 Hos oss starter de den dagen ungene starter. Hovedrengjøring var før ferien så alt står som det var før vi stengte Anonymkode: 579a2...a25 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 Hos oss begynner ungene og ansatte samtidig. Fullstendig galemathias spør du meg. Det har vært storvask i ferien så alt står plassert i en haug midt på gulvet, stablet i en salig blanding. Dette gjelder ALLE rom i barnehagen. Så da har jeg som pedagogisk leder vært på jobb 4 timeter på torsdag og 4 timer på fredag for å prøve å gjøre det klart (er langt fra ferdig). Akkurat det jeg ville bruke de siste feriedagene mine til. Anonymkode: 1fdd8...df4 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Barnehagen her holder åpent hele sommeren, bruker planleggingsdagen til å ordne nye navnelapper og garderobeplass til nye og gamle barn. Anonymkode: 363a2...647
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Barnehagen her holder åpent hele sommeren, bruker planleggingsdagen til å ordne nye navnelapper og garderobeplass til nye og gamle barn. Anonymkode: 363a2...647 Når er planleggingsdagene da? Vi har de midt i august😵 Anonymkode: 506c0...5a8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her har bare hagen vært stengt i 4 uker, de åpner på mandag, er det også første dagen for de ansatte, eller starter de en dag før etc for å ordne istand avdelingen? Altså da barnet startet 1. August i fjor var ingen ting klart av navnelapper, hyller, garderoben, boks på badet etc. Ting lå også litt tilfeldig rundt etter nedvask av barnehagen i sommer. Lurer på hva som er vanlig, ville ikke komme når de åpner på mandag hvis de drive rå er opptatt med å ordne lokalene fremfor å bruke tid på barnet. Vil heller ikke at barnet skal starte opp i kaos. Anonymkode: 506c0...5a8 Alle er på plass til planleggingsdagane før oppstart. Det er da vi ordner til nye avdelinger og navnelapper og alt. Anonymkode: ce5a3...67b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Alle er på plass til planleggingsdagane før oppstart. Det er da vi ordner til nye avdelinger og navnelapper og alt. Anonymkode: ce5a3...67b Skulle ønske alle barnehager gjorde det slik, det var veldig trist å komme på oppstart og tilvenning også var ikke engang plassen til barnet klart. Ingen steder å legge tingene og ingen informasjon før jeg spurte. Anonymkode: 506c0...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 Vi har sommerstengt i hele juli, plandager 1 og 2. august og første dag for barna mandag 5. august. Da er alt satt i stand og alle fokuserer fullt på barna. Anonymkode: 55878...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hos oss begynner ungene og ansatte samtidig. Fullstendig galemathias spør du meg. Det har vært storvask i ferien så alt står plassert i en haug midt på gulvet, stablet i en salig blanding. Dette gjelder ALLE rom i barnehagen. Så da har jeg som pedagogisk leder vært på jobb 4 timeter på torsdag og 4 timer på fredag for å prøve å gjøre det klart (er langt fra ferdig). Akkurat det jeg ville bruke de siste feriedagene mine til. Anonymkode: 1fdd8...df4 Du bruker da vel ikke fridagene dine på jobb?🤯😡 Det er altså ikke ok! Det er jammen ikke rart at barnehagene er underfinansiert når de ansatte jobber gratis uansett 🙈 Anonymkode: 2f0fb...cf7 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skulle ønske alle barnehager gjorde det slik, det var veldig trist å komme på oppstart og tilvenning også var ikke engang plassen til barnet klart. Ingen steder å legge tingene og ingen informasjon før jeg spurte. Anonymkode: 506c0...5a8 Neppe noen krise Anonymkode: 579a2...a25 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her har bare hagen vært stengt i 4 uker, de åpner på mandag, er det også første dagen for de ansatte, eller starter de en dag før etc for å ordne istand avdelingen? Altså da barnet startet 1. August i fjor var ingen ting klart av navnelapper, hyller, garderoben, boks på badet etc. Ting lå også litt tilfeldig rundt etter nedvask av barnehagen i sommer. Lurer på hva som er vanlig, ville ikke komme når de åpner på mandag hvis de drive rå er opptatt med å ordne lokalene fremfor å bruke tid på barnet. Vil heller ikke at barnet skal starte opp i kaos. Anonymkode: 506c0...5a8 Her har de nedvask av avdelinger utenom ferier. De klarer å tømme avdelingen og ha barna i et annet rom mens nedvasken foregår. Så slipper alle renholdere å måtte stå på midt i fellesferien. De har også gitt beskjed at alle begynner på sin vanlige avdeling etter ferien. Så bruker de tiden utover i uken på å flytte barn til nye avdelinger. Personlig mener jeg at det er helt ok med litt kaos etter ferien. Kanskje du bør ha barnet hjemme den første uken bhg er åpnet så du møter ønskede standarder? Anonymkode: 2d388...072 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 I barnehagen barnet mitt går i, holder de voksne på med sånt første dag. Er som regel veldig få barn på plass første uka, så det går ikke utover barna. De få barna som er på plass pleier også å hjelpe til. I barnehagen mamma jobber i nå løser de det egentlig likt, men de er flere som liker å dra innom i dagene før og ordne sånt i ro og fred på fritida si. Anonymkode: ead51...6da
Lorieen Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 Vår barnehage er privat og har én planleggingsdag før barnehagen åpner for barna tirsdag 6/8.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Skrevet 27. juli 2024 Vi har planleggingsdager 15. og 16. august også begynner det nye barnehageåret mandagen etter. Dvs ingen tilvenning eller noe før det, fordi det fremdeles er ferieavvikling for barn og ansatte. Vi har en felles planleggingsdag for hele huset og en avdelingsvis, så de avdelingene som ikke er klare kan bruke dag 2 til forberedelser. Anonymkode: 4924d...5e0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #17 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skulle ønske alle barnehager gjorde det slik, det var veldig trist å komme på oppstart og tilvenning også var ikke engang plassen til barnet klart. Ingen steder å legge tingene og ingen informasjon før jeg spurte. Anonymkode: 506c0...5a8 Men det er jo ikke klart før nytt barnehageår begynner i midten av august. De som kommer første dag etter det har vært stengt kommer jo til det du forteller om. Er vanskelig å få gjort noe med, da alt må bort så rengjøringspersonalet kan vaske ned. Anonymkode: ce5a3...67b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #18 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Men det er jo ikke klart før nytt barnehageår begynner i midten av august. De som kommer første dag etter det har vært stengt kommer jo til det du forteller om. Er vanskelig å få gjort noe med, da alt må bort så rengjøringspersonalet kan vaske ned. Anonymkode: ce5a3...67b Nytt barnehageår begynner når barnehagen åpner igjen etter ferien! Den begynner altså når de sier at nå kan barna komme tilbake etter ferien! Ærlig talt! Anonymkode: 506c0...5a8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #19 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hos oss begynner ungene og ansatte samtidig. Fullstendig galemathias spør du meg. Det har vært storvask i ferien så alt står plassert i en haug midt på gulvet, stablet i en salig blanding. Dette gjelder ALLE rom i barnehagen. Så da har jeg som pedagogisk leder vært på jobb 4 timeter på torsdag og 4 timer på fredag for å prøve å gjøre det klart (er langt fra ferdig). Akkurat det jeg ville bruke de siste feriedagene mine til. Anonymkode: 1fdd8...df4 Men det lar du bare være med. Og om du VELGER å bruke ferien din på jobb, så ikke lek hverken helt eller offer for ditt valg. Anonymkode: eeedc...0a0 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #20 Skrevet 28. juli 2024 Vi pedagoger har brukt plantiden vår før sommerferien på å lage navnelapper, lister osv klart, som vi satt ut på alle plassene uka før vi stengte. Alle lekene er vaska. Vi åpner neste uke og da er vi kun to faste på jobb. Mange barn som har ferie. Før barnehageåret starter har vi 3 plandager der vi skal ommøblere og alt sånt. Anonymkode: 2248b...b6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå