Gå til innhold

Wegovy, angst, cipralex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring her? Hadde en nedtur for 5 år siden, og gikk da på cipralex et års tid og ble gradvis frisk igjen. Begynte på wegovy nå i juni og føler både angst og depresjon har kommet sakte, men sikkert tilbake. Vet ikke om det er en bivirkning av wegovy, eller at kroppen min kjenner på trøttheten/slitenheten av medisinen og husker følelsen som utløste min angst/depresjon for fem år siden. Skal snakke med legen min om dette, men lurer på om noen har erfaringer som ligner ? Eller som har begynt på ssri mens man går på wegvovy? Hvordan går det?

Anonymkode: ab384...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette leste jeg noe om for noen dager (1-2 uker?) siden her inne, husker ikke helt hva som ble skrevet. Men søk det opp. Det ligger uendelig mange tråder om wegovy her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du ikke lenger kan bruke mat til å fordøye følelser/trøstespise?

Anonymkode: 9b6a8...ccb

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde unngått cipralex som pesten.

Anonymkode: b7cae...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (51 minutter siden):

Dette leste jeg noe om for noen dager (1-2 uker?) siden her inne, husker ikke helt hva som ble skrevet. Men søk det opp. Det ligger uendelig mange tråder om wegovy her

Var sikkert jeg som spurte i en annen tråd. Fikk ikke så mange svar før tråden skled over i noe annet, så tenkte det var like greit å lage en egen tråd😅

Anonymkode: ab384...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan det være at du ikke lenger kan bruke mat til å fordøye følelser/trøstespise?

Anonymkode: 9b6a8...ccb

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men det kan være et godt poeng!

Anonymkode: ab384...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hadde unngått cipralex som pesten.

Anonymkode: b7cae...2d2

Har du gått på det samtidig med wegovy? Funket bra på meg, men usikker om jeg vil gå på de samtidig!

Anonymkode: ab384...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 16.56):

Hadde unngått cipralex som pesten.

Anonymkode: b7cae...2d2

Den medisinen holder meg i live. Prøvd å klare meg uten, men det fungerer ikke. Veldig fornøyd med den

Anonymkode: 2d5a2...11f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den medisinen holder meg i live. Prøvd å klare meg uten, men det fungerer ikke. Veldig fornøyd med den

Anonymkode: 2d5a2...11f

Går du på den samtidig som wegovy?? 

Anonymkode: ab384...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 15.44):

Noen med erfaring her? Hadde en nedtur for 5 år siden, og gikk da på cipralex et års tid og ble gradvis frisk igjen. Begynte på wegovy nå i juni og føler både angst og depresjon har kommet sakte, men sikkert tilbake. Vet ikke om det er en bivirkning av wegovy, eller at kroppen min kjenner på trøttheten/slitenheten av medisinen og husker følelsen som utløste min angst/depresjon for fem år siden. Skal snakke med legen min om dette, men lurer på om noen har erfaringer som ligner ? Eller som har begynt på ssri mens man går på wegvovy? Hvordan går det?

Anonymkode: ab384...803

Det er dessverre en kjent bivirkning av Wegovy. Det forskes mer på as we speak. Kan finne kildene om du ikke finner selv. ♥️

Anonymkode: ac22a...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er dessverre en kjent bivirkning av Wegovy. Det forskes mer på as we speak. Kan finne kildene om du ikke finner selv. ♥️

Anonymkode: ac22a...603

Gjerne det! Takk!

Anonymkode: ab384...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange som får tunge tanker av slankemedisin gjør det fordi de har brukt maten til å håndtere livet. 

Anonymkode: 370b9...98f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme på wegovy, valgte å slutte med det pga. det (i samråd med legen). 

Og jeg har ikke brukt mat for å regulere følelser, jeg er kraftig overvektig pga. sykdom. 

Anonymkode: 9ea01...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også blitt deppa og fått masse angst av wegovy

Anonymkode: f093f...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 23.47):

Jeg tror mange som får tunge tanker av slankemedisin gjør det fordi de har brukt maten til å håndtere livet. 

Anonymkode: 370b9...98f

Nei. Som ab over her, har heller ikke jeg brukt mat som medisin noen gang. Wegovy ga meg angst og depresjon helt utav det blå

Anonymkode: f093f...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...