AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Jeg har vært på Askimbadet. Mens jeg gikk med min egen unge la jeg merke til et barn som hadde hoppet fra 3-meter og bare padlet i vannet. Akkurat slik jeg har lest var det vanskelig å se at han strevde. Ingen plasking, helt stille. Og selv om det satt mange mennesker rundt kanten vet det ingen andre enn jeg som la merke til han. Jeg hoppet uti og fikk han på land, og akkurat da kom det en badevakt. Gutten strigråt Gutten var kanskje 5. Foreldrene fikk velfortjent kjeft fra vakten Jeg gikk lettere sjokkskadet derfra. Tenk å ikke følge med på barn i basseng, tenk at drukning kan skje så usynlig. Hvor ofte skjer slikt, tro? Anonymkode: d1700...82a 4 4 3
Irja Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 Det er det mye av. Har reddet mange redde barn. Hvor er foreldrene?!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Irja skrev (Akkurat nå): Det er det mye av. Har reddet mange redde barn. Hvor er foreldrene?! De er vel på badeland siden man må være over ti år for å være alene Anonymkode: d77b5...c49 2
Irja Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er vel på badeland siden man må være over ti år for å være alene Anonymkode: d77b5...c49 Håper det, men de passer ikke på barna sine hvertfall 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 Jeg har reddet større barn som var på badeland uten foreldre også. Hadde sett han tidligere på dagen, var absolutt svømmedyktig. Men det skjer så fort. Anonymkode: a3868...bc7 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Det jeg syns er mest skummelt er der de har bølgebasseng. Vi er et sted de har det, der blir bølgende satt igang 1 gang i timen. Egentlig ska det gå et varsel 5 min før så de som ikke ønsker å være i vannet kan gå opp..og opplevd flere fanger der at den advarselen ikke kommer og ser unger blir dratt under så voksene må hukke tak i dem og da er det og unger jeg har sett svømme rimlig greit. Tilogmed jeg syns i det bassenget det kan bli vanskelig å holde hodet over vann når de bølgene kommer. Anonymkode: 09973...992 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 Uff synes det er så skummelt,men jeg har nok angst fra jeg var liten også da en nabogutt drunket, vi var bare 6 år og jeg var med familien hans, kommer aldri til og glemme den angsten og sorgen for resten av livet, holdt med at foreldrene bare snudde seg vekk noen minutter da de skal fikse mat til oss,men når de snudde seg nå jeg skrek, så var det allerede for sent, de fant han etter en halv time. Jeg har barn selv og er ekstrem nøye, mine er 5 og 99 og har alltid vest på når vi er ved vannet, på badeland drar jeg ikke til Anonymkode: 3e4b1...030 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 skulle selvagt stå 9 og ikke 99 Anonymkode: 3e4b1...030
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 Uff, ja der er forferdelig skummelt. Vi satt i et boblebad i badeland, og jeg snudde meg til mine med egne barn. Da jeg så tilbake igjen så var det et annet barn som strevde veldig. Så at det kan skje bare noen cm ifra. Vi badet masse i Havanna badeland når jeg var yngre, men det ble stengt etter er barn druknet. Grusomt Anonymkode: 892ca...a79
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det jeg syns er mest skummelt er der de har bølgebasseng. Vi er et sted de har det, der blir bølgende satt igang 1 gang i timen. Egentlig ska det gå et varsel 5 min før så de som ikke ønsker å være i vannet kan gå opp..og opplevd flere fanger der at den advarselen ikke kommer og ser unger blir dratt under så voksene må hukke tak i dem og da er det og unger jeg har sett svømme rimlig greit. Tilogmed jeg syns i det bassenget det kan bli vanskelig å holde hodet over vann når de bølgene kommer. Anonymkode: 09973...992 Var på Lalandia i Danmark i fjor sommer, og synes bølgebassenget der var direkte skummelt. Alt for mange der, alle i en gedigen klynge som skumpet inn i hverandre. Minste barnet her var i ferd med å lære seg å svømme, men fikk ikke gå ut i det bassenget uten armringer og at jeg var med tett på. Anonymkode: 8c560...87c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det jeg syns er mest skummelt er der de har bølgebasseng. Vi er et sted de har det, der blir bølgende satt igang 1 gang i timen. Egentlig ska det gå et varsel 5 min før så de som ikke ønsker å være i vannet kan gå opp..og opplevd flere fanger der at den advarselen ikke kommer og ser unger blir dratt under så voksene må hukke tak i dem og da er det og unger jeg har sett svømme rimlig greit. Tilogmed jeg syns i det bassenget det kan bli vanskelig å holde hodet over vann når de bølgene kommer. Anonymkode: 09973...992 Jepp, det er kjempeskummelt! Opplevde selv å miste kontrollen noen sekunder i et bølgebasseng (riktignok i syden) da jeg pustet inn vann og når jeg prøvde å hoste og puste så kom det en ny bølge og en ny. Greide heldigvis å svømme til dit jeg fikk fotfeste, men guri! Det er skummelt. Anonymkode: 10609...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 Jeg fikk berettiget "skarp fløyte" av streng badevakt da jeg hoppet altfor tett på venninna mi fra 5-metern da vi gikk på ungdomsskolen. Det gikk heldigvis bra. Jeg har som ung voksen også fått problemer i bølgebasseng, uten at det var reell fare. Men det sier noe om kreftene som er i sving. Eldstemann har alltid vært trygg i bassenget, og lærte seg fort å flyte og fikk lov til å pushe grensene tidlig under tett oppfølging som for eksempel ta sklier der han fløt opp selv og ble tatt i mot og hjelp inn til kanten. Hadde full oversikt over hele seansen fra han satt i sklia til jeg tok i mot ham i bassenget, men én gang fikk han ikke den oppdriften han forventet og fikk nok litt panikk og det ble tårer. Minstemann har et helt annen forhold til vann og er en mer forsiktig person, der jeg fotfølger ham. Han er dessverre ikke helt trygg i vann selv om han er i tidlig skolealder. Det ble nylig arrangert badelandbursdag på trinnet hans, der vi gikk gjennom regler på forhånd om hva han fikk lov til og ikke (for eksempel sklier og bølgebasseng) i tillegg til hva jeg som mor fikk lov til uten at det ble kleint. Jeg fulgte han altså fra land, men på en diskret måte. Anonymkode: 71d46...43c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #13 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jepp, det er kjempeskummelt! Opplevde selv å miste kontrollen noen sekunder i et bølgebasseng (riktignok i syden) da jeg pustet inn vann og når jeg prøvde å hoste og puste så kom det en ny bølge og en ny. Greide heldigvis å svømme til dit jeg fikk fotfeste, men guri! Det er skummelt. Anonymkode: 10609...1cc Opplevd noe lignede selv, det er akkurat som hver gang du er på vei opp så blir du dratt ned. Det er umulig å finne tilbake "rytmen" i bølgen, og så fort man er i utakt så er det håpløst. Det var skummelt, men nyttig å oppleve! Anonymkode: 71d46...43c 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #14 Skrevet 27. juli 2024 Var på Hallingskarvet Høyfjellsenter nå for en ukes tid siden. På Badeland står det at man må være 10 for å bade alene. En unge badet med datteren min på åtte, og plutselig ble hun panisk og klatret oppå datteren min slik at hun ble dratt under. Jeg fikk tak i jenta og kjefta på henne, hvorfor hadde hun ikke på armringer om hun ikke kunne svømme. De lå på rommet sa hun. Og da sa jeg at jeg ville prate med foreldrene men de var også på rommet! Helt sinnsykt å sende ikke-svømmedyktige barn alene på et stort Badeland. Jeg ble helt kvalm. Anonymkode: 0ea11...7f2 7 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #15 Skrevet 27. juli 2024 Var på Drammensbadet med mine to barn for et par uker siden, det var så mange 5-8 åringer som ikke kunne svømme som badet alene og hadde med små søsken som de drev å passet. Vannet var vel ikke høyere enn 150 cm kanskje men nok for at barn kunne drukne. Ene vakta tok ut en 5 åring og en 3 åring som var alene og badet, de fikk beskjed om å gå til foreldrene. Anonymkode: 77566...019 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #16 Skrevet 27. juli 2024 Vi var på badeland i sommer, plutselig satt de på sånn sterk strøm i bassenget , var kjekt i noen minutter, men så mistet jeg taket på 6 åringen og gikk under vannet , kom rundt en stolpe så hadde heldigvis en dame hjulpet 6 åringen som også havnet under vannet . Fikk veldig støkk i meg, og badet ikke mer i strøm eller bølgebasseng. Hold oss heller i de gode varme bassengene der han står i bunn. 6 åringen kan svømme litt men langt i fra godt. Anonymkode: c9b85...41a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #17 Skrevet 27. juli 2024 Har ikke vært vitne til noe selv men tipper det gir litt falsk trygghet at det er badevakter der, for jeg har ofte sett ganske små barn gå i et annet basseng enn foreldrene. Foreldre som sitter på land og prater og ikke har øyne på barna til enhver tid, og sier det går bra fordi barna kan svømme.. Anonymkode: 2a99a...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #18 Skrevet 27. juli 2024 Irja skrev (3 timer siden): Håper det, men de passer ikke på barna sine hvertfall Det kan de selvsagt gjøre men ikke alle kan svømme og ddt er et problem om barna sliter ute i bassenget Anonymkode: d77b5...c49
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #19 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var på Hallingskarvet Høyfjellsenter nå for en ukes tid siden. På Badeland står det at man må være 10 for å bade alene. En unge badet med datteren min på åtte, og plutselig ble hun panisk og klatret oppå datteren min slik at hun ble dratt under. Jeg fikk tak i jenta og kjefta på henne, hvorfor hadde hun ikke på armringer om hun ikke kunne svømme. De lå på rommet sa hun. Og da sa jeg at jeg ville prate med foreldrene men de var også på rommet! Helt sinnsykt å sende ikke-svømmedyktige barn alene på et stort Badeland. Jeg ble helt kvalm. Anonymkode: 0ea11...7f2 Da hadde jeg fulgt denne jenta til foreldrene og sakt at datteren deres kunne ha druknet idag. Anonymkode: a3868...bc7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #20 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var på Hallingskarvet Høyfjellsenter nå for en ukes tid siden. På Badeland står det at man må være 10 for å bade alene. En unge badet med datteren min på åtte, og plutselig ble hun panisk og klatret oppå datteren min slik at hun ble dratt under. Jeg fikk tak i jenta og kjefta på henne, hvorfor hadde hun ikke på armringer om hun ikke kunne svømme. De lå på rommet sa hun. Og da sa jeg at jeg ville prate med foreldrene men de var også på rommet! Helt sinnsykt å sende ikke-svømmedyktige barn alene på et stort Badeland. Jeg ble helt kvalm. Anonymkode: 0ea11...7f2 Vet du st hun ikke var der med noen andre da? Anonymkode: d77b5...c49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå