AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Jeg så en video på vg idag av en dame som opplever stiff person syndrome. Lik Celine Dion sin sykdom. Noen som vet hvorfor man får dette? Er det pga stress? Går igjennom krisesituasjone og er under enormt stress. Har begynt å få forferdelige kramper/ spasmer i bena og ryggen/ hånden som varer noen minutter. Ganske lik på den videoen jeg så. Tærene skiller seg og jeg nå bare vente til det går over.og er ekstremt smertefullt Har vært hos legen. Hun foreslo blodprøver og magnesium. Anonymkode: 20489...035
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg så en video på vg idag av en dame som opplever stiff person syndrome. Lik Celine Dion sin sykdom. Noen som vet hvorfor man får dette? Er det pga stress? Går igjennom krisesituasjone og er under enormt stress. Har begynt å få forferdelige kramper/ spasmer i bena og ryggen/ hånden som varer noen minutter. Ganske lik på den videoen jeg så. Tærene skiller seg og jeg nå bare vente til det går over.og er ekstremt smertefullt Har vært hos legen. Hun foreslo blodprøver og magnesium. Anonymkode: 20489...035 Tro meg du har den sykdommen og nei den er ikke en sykdom som gir noen symptomer ved stress. Og mangel på magnesium kan gi kramper. Anonymkode: 5b067...d91
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 Her kan det se ut som at du har en oppegårende lege . De fleste leger vet nesten ingenting om vitaminer og mineraler, og hvor alvorlig mangler av dette er . B12, magnesium og sink mangel kan gi de symptomene du beskriver , så la legen din ta blodprøver å finne ut hva du er lav på. https://www.b12-foreningen.no/ les her å se hvor alvorlig ting kan bli. Anonymkode: a25f4...051
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg så en video på vg idag av en dame som opplever stiff person syndrome. Lik Celine Dion sin sykdom. Noen som vet hvorfor man får dette? Er det pga stress? Går igjennom krisesituasjone og er under enormt stress. Har begynt å få forferdelige kramper/ spasmer i bena og ryggen/ hånden som varer noen minutter. Ganske lik på den videoen jeg så. Tærene skiller seg og jeg nå bare vente til det går over.og er ekstremt smertefullt Har vært hos legen. Hun foreslo blodprøver og magnesium. Anonymkode: 20489...035 Hadde du googlet hadde du fått dette svaret; De fleste tilfellene av stiff person syndrom er autoimmunt betinget, der immunsystemet feilaktig angriper GAD, og fører til et tap av GABA-produserende nevroner. Dette resulterer i en ubalanse mellom hemmende og eksiterende signaler i hjernen og ryggmargen, som igjen fører til stivhet, kramper og andre symptomer. Altså en sykdom på lik linje med leddgikt og en rekke andre autoimmun sykdommer. Hvorfor får man det Anonymkode: ca665...2d5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg så en video på vg idag av en dame som opplever stiff person syndrome. Lik Celine Dion sin sykdom. Noen som vet hvorfor man får dette? Er det pga stress? Går igjennom krisesituasjone og er under enormt stress. Har begynt å få forferdelige kramper/ spasmer i bena og ryggen/ hånden som varer noen minutter. Ganske lik på den videoen jeg så. Tærene skiller seg og jeg nå bare vente til det går over.og er ekstremt smertefullt Har vært hos legen. Hun foreslo blodprøver og magnesium. Anonymkode: 20489...035 For mye magnesium kan gi slike symptomer og, så blodprøvene bør du få svar på før du spiser magnesium. Ellers er Elektrolytthåndboka beregnet på leger, men den kan du og lese/slå opp i hvis du ikke tror du har alt som står der, men du fremstår ikke som en slik person, derfor tipser jeg om den. Anonymkode: ca665...2d5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Stiff person syndrom er en nevrologisk lidelse som feks Multippel sklerose og Parkinson syndrom. Det er en autoimmun sykdom som kan være verre i perioder. Nei man kan ikke" stresse på seg "en nevrologisk sykdom. Anonymkode: fb485...2b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her kan det se ut som at du har en oppegårende lege . De fleste leger vet nesten ingenting om vitaminer og mineraler, og hvor alvorlig mangler av dette er . B12, magnesium og sink mangel kan gi de symptomene du beskriver , så la legen din ta blodprøver å finne ut hva du er lav på. https://www.b12-foreningen.no/ les her å se hvor alvorlig ting kan bli. Anonymkode: a25f4...051 Slutt å tøys. SPS er en nevrologisk sykdom. Anonymkode: e2ca3...11c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 Jeg får nervøse rykninger når jeg er stresset, men det er vel ikke det samme Anonymkode: 32f46...0e0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): For mye magnesium kan gi slike symptomer og, så blodprøvene bør du få svar på før du spiser magnesium. Ellers er Elektrolytthåndboka beregnet på leger, men den kan du og lese/slå opp i hvis du ikke tror du har alt som står der, men du fremstår ikke som en slik person, derfor tipser jeg om den. Anonymkode: ca665...2d5 For mye magnesium??? En voksen kropp inneholder normalt 25 gram (25.000 milligram) magnesium. Bare en brøkdel av magnesiumlageret befinner seg i blodet, der nivået blir nøye regulert, nettopp fordi det er viktig at magnesiumnivået i blodet holder seg stabilt. En blodprøve sier null og niks om hvor mye/lite magnesium du har lagret i kroppen. At det er farlig å spise magnesium, er det noe du har hørt i en Youtube-video? Anonymkode: af85d...90f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå