AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #1 Skrevet 27. juli 2024 Jeg vet om noen i kollektiv som glemte å sjekke oppsigelsestiden og fikk 3 mndr ekstra å betale. Anonymkode: df31d...cf8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #2 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg vet om noen i kollektiv som glemte å sjekke oppsigelsestiden og fikk 3 mndr ekstra å betale. Anonymkode: df31d...cf8 På hvilken måte er det ille? Det er jo deres egen feil? Anonymkode: 91a2c...054 13 3
Stjertmeis Skrevet 27. juli 2024 #3 Skrevet 27. juli 2024 (endret) Jeg og søsteren leide en leilighet i Bergen, og midt i gangen i leiligheten, mellom døren til det ene soverommet og badet, var det en låst dør som vi ikke visste hvor ledet hen. En ukes tid etter vi flyttet inn fant vi ut hva slags dør det var. Det var naboene sin inngangsdør. De måtte gå GJENNOM vår leilighet for å komme til sin leilighet! 🤯 Endret 27. juli 2024 av Stjertmeis 15 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #4 Skrevet 27. juli 2024 Toalett og bad i oppgangen, felles for alle. Ikke noe bad eller toalett inne i leiligheten (gammel bygård). En venninnes datter driver og går på visninger i Oslo for tiden, og var nettopp for å se på en. Hun la ikke merke til at bildene i annonsen ikke viste noe bad/wc. På visning fikk de vite at det lå utenfor leiligheten i gangen. Dette var den eneste leiligheten de etter visning fikk sms om at "gratulerer, dere kan få leie leiligheten". Hun takket nei... letingen fortsetter i dagens gale leiemarked, der utleiere i Oslo tror de kan ta 15 000 for hva som helst av rønner. Anonymkode: 111d8...369 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #5 Skrevet 27. juli 2024 Denne blir AB. Jeg leide en leilighet av en søt gammel dame. Fin og rimelig leilighet. Det var bare et problem. Hun hadde ikke informert familien sin om at hun hadde leid ut kjellerleiligheten. Så plutselig, grytidlig en morgen, sto en av TV 2s aller mest kjente ansatte ved sengekanten min. Det var hennes sønn - han skulle bare se over sluk, vinduer og sånt, for han trodde det sto tomt. Jeg vet ikke helt hvem av oss som hylte høyest. Jeg hadde verken briller (nærsynt) og klær på meg så hylet mitt var veldig høyt. Han sprang. Haha, jeg dør litt når jeg tenker på det. De 3 neste månedene fikk jeg gratis leie, tort og svie for å bli skremt vettet av, "blind" og naken. (P.S: han fikk ikke sparken i #metoo-oppgjøret i TV2. Så skikkelig fyr altså). Anonymkode: 53109...d06 13 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #6 Skrevet 27. juli 2024 Stjertmeis skrev (59 minutter siden): Jeg og søsteren leide en leilighet i Bergen, og midt i gangen i leiligheten, mellom døren til det ene soverommet og badet, var det en låst dør som vi ikke visste hvor ledet hen. En ukes tid etter vi flyttet inn fant vi ut hva slags dør det var. Det var naboene sin inngangsdør. De måtte gå GJENNOM vår leilighet for å komme til sin leilighet! 🤯 Lol stakkar tv2 fyr og deg Anonymkode: df31d...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #7 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne blir AB. Jeg leide en leilighet av en søt gammel dame. Fin og rimelig leilighet. Det var bare et problem. Hun hadde ikke informert familien sin om at hun hadde leid ut kjellerleiligheten. Så plutselig, grytidlig en morgen, sto en av TV 2s aller mest kjente ansatte ved sengekanten min. Det var hennes sønn - han skulle bare se over sluk, vinduer og sånt, for han trodde det sto tomt. Jeg vet ikke helt hvem av oss som hylte høyest. Jeg hadde verken briller (nærsynt) og klær på meg så hylet mitt var veldig høyt. Han sprang. Haha, jeg dør litt når jeg tenker på det. De 3 neste månedene fikk jeg gratis leie, tort og svie for å bli skremt vettet av, "blind" og naken. (P.S: han fikk ikke sparken i #metoo-oppgjøret i TV2. Så skikkelig fyr altså). Anonymkode: 53109...d06 Anonymkode: 933ef...790
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #8 Skrevet 27. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne blir AB. Jeg leide en leilighet av en søt gammel dame. Fin og rimelig leilighet. Det var bare et problem. Hun hadde ikke informert familien sin om at hun hadde leid ut kjellerleiligheten. Så plutselig, grytidlig en morgen, sto en av TV 2s aller mest kjente ansatte ved sengekanten min. Det var hennes sønn - han skulle bare se over sluk, vinduer og sånt, for han trodde det sto tomt. Jeg vet ikke helt hvem av oss som hylte høyest. Jeg hadde verken briller (nærsynt) og klær på meg så hylet mitt var veldig høyt. Han sprang. Haha, jeg dør litt når jeg tenker på det. De 3 neste månedene fikk jeg gratis leie, tort og svie for å bli skremt vettet av, "blind" og naken. (P.S: han fikk ikke sparken i #metoo-oppgjøret i TV2. Så skikkelig fyr altså). Anonymkode: 53109...d06 Hahahaha! Ser det for meg! Lurer på hvem det var. 🤣 Min opplevelse er fra et annet europeisk land, og ligger noen år tilbake i tid. Jeg skulle studere der, en venn av foreldrene mine hadde fikset leilighet til meg (usett). Det var bare ett problem - eller rettere sagt to: 1) De hadde ikke lov til å leie ut 2) Eierne (et eldre par) ville helst ha et barnebarn Leiligheten lå i kjelleren, med gitter foran det ene kjellervinduer, høyt oppe på veggen. Selvsagt en dødsfelle ved brann. De la seg opp i alt jeg gjorde, og fulgte med når jeg kom/gikk. Jeg ble bedt på middag hele tiden, noe som i og for seg var hyggelig, men det var ikke så lett å si nei hvis jeg hadde andre planer. Jeg fikk ikke lov til å bruke vaskemaskinen, så den gamle dama vasket det skitne undertøyet mitt og alt. De brukte mitt kjøkken når de skulle lage syltetøy, i stedet for sitt eget. Og de brukte mitt kjøleskap til å lagre mat - kjøleskapet lå inne på mitt låste soverom, ikke på kjøkkenet. Plutselig en dag lå det pølser i kjøleskapet mitt, neste dag var de borte. I og med at kjellerrommet ikke var godkjent for utleie, kunne jeg heller ikke få en skriftlig leiekontrakt, og jeg måtte betale kontant i en annen valuta enn den lokale. Men for å få oppholdstillatelse måtte jeg fremvise en leiekontrakt, som de nektet å gi meg. Jeg endte med å flytte derfra i hui og hast, til et sted MED leiekontrakt, og uten «besteforeldre» i overetasjen som skulle passe på meg! Anonymkode: 91a2c...054 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #9 Skrevet 27. juli 2024 En som pusset opp selv, men på en veldig slapp måte. Ingenting var gjort skikkelig. Garasjeporten var festet med et skrujern. Ventil på vaskerom var bare et stort hull i veggen. Huset var bare malt halvveis, og det var malingsøl overalt og på alle vinduer og grunnmuren. Alle lister var limt, og når han skulle ta de av sparket han de løs og lot dem være nede etterpå. Det var ofte bare ett feste til gardinstang på vinduer. Takrenna var ikke festet, men stablet opp på plankebiter fra verandaen. Rekkverk på veranda var ikke saget like høyt. Alt av materialer og søppel lå bare slengt der han hadde brukt det sist. Anonymkode: 6f87f...d84
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #10 Skrevet 27. juli 2024 Fantastisk tråd! Min venninne leide en loftsleilighet i Tromsø. Men badet lå i etasjen under hvor det bodde en storfamilie, og hun måtte dele bad med dem. Pga dette fikk hun ikke ha besøk. Ei heller av sin nærmeste familie. Anonymkode: 825dd...fb4 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #11 Skrevet 27. juli 2024 Da jeg var student flyttet jeg inn i et kollektiv, der det tidligere hadde vært et lite kontorlandskap. Arkivskap stod igjen i lokalet og ble brukt som "kommode", da husverten ikke ville fjerne de og foreslo at vi kunne bruke de til trusene våre!😯 Anonymkode: 2bd2b...92f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2024 #12 Skrevet 27. juli 2024 En kompis leide ei ganske stor og sentral leilighet der taket bulte, tapetet hang dårlig på veggene, toalett i kjelleren, dvs han måtte gå ut og ned til kjelleren. Den var så dårlig isolert at de aldri var varmt på vinteren. Det fine med den var at den var stor og ekstremt billig så var vel egentlig sånn sett helt grei. Tror han betalte mindre for den enn folk betalte for en knøttliten hybel i kollektiv. Anonymkode: 5cf3c...5c2 1
Minitroll Skrevet 28. juli 2024 #13 Skrevet 28. juli 2024 Da jeg flyttet til Bergen på 90-tallet leide jeg et bittelite kott som man ikke kunne stå oppreist i annet enn nesten inntil ene veggen, eller om man åpnet skråtak-vinduene. Tror rommet var 4 kvm. Ei jeg ble kjent med leide på en gård uten innlagt vann og toalett. Hun betalte 500kr i mnd og fortalte at hun stortrivdes med dette. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #14 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): En kompis leide ei ganske stor og sentral leilighet der taket bulte, tapetet hang dårlig på veggene, toalett i kjelleren, dvs han måtte gå ut og ned til kjelleren. Den var så dårlig isolert at de aldri var varmt på vinteren. Det fine med den var at den var stor og ekstremt billig så var vel egentlig sånn sett helt grei. Tror han betalte mindre for den enn folk betalte for en knøttliten hybel i kollektiv. Anonymkode: 5cf3c...5c2 Nesten utedo da Anonymkode: df31d...cf8
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #16 Skrevet 30. juli 2024 Har sett nye rart😂 En "leilighet" jeg så på var nærmest bygd for hobbiter. Var knapt ståhøyde. Soverommet var i en uisolert garasje, uten vinduer og for å komme til badet måtte man gå ut og inn en dør på siden av huset. En annen "leilighet" jeg så på måtte man gå igjennom et digert roteloft for å komme til leiligheten. Loftet var sjukt creepy med masse utstillingsdukker og porselensdukker. Det var ikke koblet til strøm i leiligheten, men utleier mente det skulle gå fint for jeg kom sikkert ikke til å være så mye der uansett. Og det stemte: Jeg kom ikke noensinne til å være der. Han ble rasende da jeg takket nei til leie og sendte masse ekle tekstmeldinger. Truet meg med anmeldelse. Jeg har på visning på en leilighet der huseier kunne fortelle at annenhver helg ville han og barna hans komme for å bruke badekaret i leiligheten. Han hadde ungene 50/5o og de likte å bade i badekar. Selv hadde han ikke badekar. Hva faen??😅 Har sett på leiligheter med mugg, med vindu som ikke kan åpnes, med brannfarlige elektriske løsninger, leiligheter uten bad og toalett, leiligheter der der drypper fra taket osv. Helt sjukt hva folk får seg til å leie ut Anonymkode: 2184e...c56 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 Ja, noen er helt uten skam, de tenker bare på å tjene penger! Anonymkode: 91a2c...054
Jaane doe Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 27.7.2024 den 14.22): Jeg vet om noen i kollektiv som glemte å sjekke oppsigelsestiden og fikk 3 mndr ekstra å betale. Anonymkode: df31d...cf8 3 mnd. oppsigelse er faktisk ganske normalt. Den personen du snakker om burde lest gjennom leiekontrakten sin og vært klar over dette før de signerte den... 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Skrevet 30. juli 2024 Leide en leilighet en gang hvor jeg fikk helt sjokk når jeg flytta inn. Hadde fått en rask / enkel visning, og tenkte det virket greit. Men når jeg flytta inn virka det som forrige leietaker hadde rasert en god del... Døra til badet var blitt ødelagt så den ikke kunne lukkes ordentlig, døra til doen kunne ikke låses en periode fordi nøkkelen hadde blitt rotet vekk, det var et digert hull i veggen inne i garderobeskapet på soverommet. Mugg på badet i veggene og inne i skapene. Dusjen var blitt ødelagt og så ut som forrige leietaker hadde prøvd å fikse med å surre noe metalltråd rundt for å holde delene sammen? Nei, det var ikke bra. Klaget til utleier umiddelbart og fikk de til å komme og fikse det meste av dette. Har også vært på visning en gang i en leilighet som hadde en helt forferdelig smal inngang i en kjeller. Vinduene var så høyt oppe og så små at man nesten ikke fikk inn noe som helst lys. Var heller ikke ordentlig dør til badet som det gikk an å låse, var bare en stor skyvedør. Sånn som de man har på garderobeskap med skyvedør. Var heller ikke noe eget soverom, så man måtte sette sengen sin i stua. Syns også det var ganske skremmende og "sketchy" når utleieren sa til meg på visning at "Det var påkrevd at jeg måtte ha en rømningsvei for å få lov til å leie ut siden vinduene er så små og høyt oppe, og inngangspartiet er så smalt. Så bak denne døren her er det en trapp som går opp til selve huset, fordi jeg måtte ordne med det for å få lov til å leie ut her. I utgangspunktet skal døra alltid være åpen så man har en rømningvei ved brann, men denne døra har jeg alltid låst, liker ikke tanken på at folk kan gå inn i huset. " Tja.. Jeg kan forstå at du ikke liker det, men jeg får ikke så veldig lyst til å leie en leilighet hvor jeg kan risikere å brenne inne ved an brann... Anonymkode: c4755...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leide en leilighet en gang hvor jeg fikk helt sjokk når jeg flytta inn. Hadde fått en rask / enkel visning, og tenkte det virket greit. Men når jeg flytta inn virka det som forrige leietaker hadde rasert en god del... Døra til badet var blitt ødelagt så den ikke kunne lukkes ordentlig, døra til doen kunne ikke låses en periode fordi nøkkelen hadde blitt rotet vekk, det var et digert hull i veggen inne i garderobeskapet på soverommet. Mugg på badet i veggene og inne i skapene. Dusjen var blitt ødelagt og så ut som forrige leietaker hadde prøvd å fikse med å surre noe metalltråd rundt for å holde delene sammen? Nei, det var ikke bra. Klaget til utleier umiddelbart og fikk de til å komme og fikse det meste av dette. Har også vært på visning en gang i en leilighet som hadde en helt forferdelig smal inngang i en kjeller. Vinduene var så høyt oppe og så små at man nesten ikke fikk inn noe som helst lys. Var heller ikke ordentlig dør til badet som det gikk an å låse, var bare en stor skyvedør. Sånn som de man har på garderobeskap med skyvedør. Var heller ikke noe eget soverom, så man måtte sette sengen sin i stua. Syns også det var ganske skremmende og "sketchy" når utleieren sa til meg på visning at "Det var påkrevd at jeg måtte ha en rømningsvei for å få lov til å leie ut siden vinduene er så små og høyt oppe, og inngangspartiet er så smalt. Så bak denne døren her er det en trapp som går opp til selve huset, fordi jeg måtte ordne med det for å få lov til å leie ut her. I utgangspunktet skal døra alltid være åpen så man har en rømningvei ved brann, men denne døra har jeg alltid låst, liker ikke tanken på at folk kan gå inn i huset. " Tja.. Jeg kan forstå at du ikke liker det, men jeg får ikke så veldig lyst til å leie en leilighet hvor jeg kan risikere å brenne inne ved an brann... Anonymkode: c4755...9dc Wow, den var spesiell… innrømmer at leiligheten i praksis er en dødsfelle uten rømningsveier. Anonymkode: 91a2c...054 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå