Gå til innhold

Alle jeg kjenner som har blitt avvist av legevakta er menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i det eller er det tilfeldig? Har dere opplevd å bli avvist før? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/skrek-av-smerte-ble-avvist/81713909

Her er det en fyr med blindtarmbetennelse som ble avvist. Jeg har også vært med på at familie og venner har blitt avvist med alt frå bruddskader til pågående hjerteinfarkt. Felles for de er at de er menn. Dersom det stemmer at det stort sett er menn skyldes det da at menn er dårligere til å si hvordan de har det eller skyldes det at de fleste på legevakten er damer? Tanker? 

Vi vet eks at mannlige leger er dårligere til å behandle kvinnelige pasienter så gjelder det andre veien og? 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt avvist på telefonen, men da kjørte jeg dit og kranglet meg inn. Kanskje menn gir opp for lett?

Anonymkode: c82e7...ec3

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja guttungen her ble avvist da han hadde 40 grader feber og tung pust, men han var 10 måneder gammel og jeg tror ikke det gikk på kjønn altså...

Anonymkode: 46937...649

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

Her er det en fyr med blindtarmbetennelse som ble avvist. Jeg har også vært med på at familie og venner har blitt avvist med alt frå bruddskader til pågående hjerteinfarkt. Felles for de er at de er menn. Dersom det stemmer at det stort sett er menn skyldes det da at menn er dårligere til å si hvordan de har det eller skyldes det at de fleste på legevakten er damer? Tanker? 

Vi vet eks at mannlige leger er dårligere til å behandle kvinnelige pasienter så gjelder det andre veien og? 

Ble nesten avvist på legevakten da barnet mitt var dårlig. Etter å ha kranglet så fikk vi til nød komme inn. De kikket på 3 åringen og vurderte, til nød kunne de ta en crp siden vi likevel var der.

Da crp viste 160 så ble det noen rare ansiktsuttrykk der. Vi ble sendt til sykehuset med en gang. 

Anonymkode: 63037...012

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder uten tvil begge veier!

De fleste, tror faktisk alle, jeg kjenner som er blitt avvist av legevakten er kvinner.

Anonymkode: aed68...ccb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Og alle jeg kjenner som er avvist er kvinner...

Eksen fikk komme inn med betennelse i en fingernegl, mens jeg ble sendt hjem med hjernerystelse for jeg hadde bare ramlet av hesten... Venninna mi ble sendt hjem med brudd i ryggen for legen mente hun bare var forslått etter å ha ramlet av hest. En annen venninne ble avvist når hun hadde ramlet på isen, var brekt ribbein og punktert lunge...

Anonymkode: 77756...6c1

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som blir avvist av leger generelt sett er kvinner, våre symptomer blir aldri tatt seriøst.

ALT vi har av symptomer blir møtt med, har du hatt mye stress i det siste, hormoner, sånn er det å være kvinne, sikkert angst, depresjon, vitaminmangel osv. 

Selv når vi ligger med hjerneblødning, kreft i armen og blodet tyter ut av ræva så tror de det sitter i hodet. Utrolig at man får hjelp som kvinne i det hele tatt. 

Mann med vondt i skulderen får ekg, menn som skal sterilisere seg får bedøvelse og tabletter etterpå, bare en mann sier au så står de klar med smertestillende og medfølende ord mens kvinner skal bite i seg alt for slik er det å være kvinne. Attpåtil så er det menn som skriker høyest, menn som får medisiner som er prøvd ut på de og nærmest er skreddersydd for menn. 

Anonymkode: 457da...5e2

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Stemmer ikke.

Mitt barnehagebarn ble avvist hos legevakta med armbrudd. Sykepleieren i skranken var en mann.

Anonymkode: 77685...387

Skrevet

Bra dere viste meg at jeg har tatt feil i mine observasjoner. Kanskje jeg var litt biased?

AnonymBruker
Skrevet

De tre siste gangene jeg har dratt til legevakt/hastetime fastlege, har det endt med innleggelse på sykehus.

Anonymkode: e43f3...921

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av datteren min ble avvist av legevakta. Til slutt fikk hun komme inn på sykehus, men da var det for sent og hun døde i midten av juli i år❤️ Hun skulle begynne i 3.klasse på videregående 

Anonymkode: 19369...70b

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (20 timer siden):

Jeg har flere ganger blitt avvist av legevakta, er kvinne. Kjenner både kvinner og menn som har blitt avvist uten grunn. Det er ingen kjønnskamp. "Verdens beste helsevesen" er i realiteten bare ræva.

Anonymkode: 30c93...734

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De fleste som blir avvist av leger generelt sett er kvinner, våre symptomer blir aldri tatt seriøst.

ALT vi har av symptomer blir møtt med, har du hatt mye stress i det siste, hormoner, sånn er det å være kvinne, sikkert angst, depresjon, vitaminmangel osv. 

Selv når vi ligger med hjerneblødning, kreft i armen og blodet tyter ut av ræva så tror de det sitter i hodet. Utrolig at man får hjelp som kvinne i det hele tatt. 

Mann med vondt i skulderen får ekg, menn som skal sterilisere seg får bedøvelse og tabletter etterpå, bare en mann sier au så står de klar med smertestillende og medfølende ord mens kvinner skal bite i seg alt for slik er det å være kvinne. Attpåtil så er det menn som skriker høyest, menn som får medisiner som er prøvd ut på de og nærmest er skreddersydd for menn. 

Anonymkode: 457da...5e2

Jepp! Hjerteflimmeret mitt ble klassifisert som psykisk. Fordi jeg som ung kvinne kunne da aaaldri ha hjerteproblemer i en alder av 18. Havnet på intensiven samme natt. Med hjerteflimmer. 

Anonymkode: 30c93...734

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle jeg kjenner som er blitt avvist av legevakta er kvinner eller spebarn (og da er det mor som har ringt). Og det har innimellom vært svært alvorlige ting. En av de døde samme kveld. 

Anonymkode: 68b3e...a67

AnonymBruker
Skrevet

Her så har min datter blitt avist av legevakten flere ganger. Første gang var det stort kutt i fingeren, fikk beskjed om at vi ikke skulle komme, jeg dro uansett. Så blindtarm og brudd. Begge de gangene så fikk vi tak i fastlege neste morgen, og ble da sendt på sykehuset. Alt dette mens hun var barn. Som voksen ble hun og avvist en gang med veldig store magesmerter, som ikke ga seg. Men da var det ikke noe alvorlig.

Anonymkode: 0073a...222

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legevakter avviser, etter min oppfatning, over en lav sko på generell basis... Jeg gidder aldri legevakta, fordi hvis man faktisk kommer inn, blir man sittende hele natta uansett, og kunne ventet til mandag og hastetime likevel...

Anonymkode: fb8a5...e19

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er motsatt. Har aldri blitt avvist men en tidligere partner ble avvist 2 ggr samme uka..jeg krangla hu inn etter andre gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Det siste nye er at legevakten tror de er akuttmottak på sykehus, ikke behandlingssted for akutt sykdom eller skade.

Det er et problem. Ikke hva kjønn man har. De avviser alle.

Anonymkode: 8481b...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har aldri blitt avvist. Og blir jeg det slår jeg i bordet at jeg har betalt skatt for millioner og har krav på hjelp. 

Anonymkode: 31c8b...a18

Alle har krav på hjelp. 

Anonymkode: c6e63...df0

Skrevet

Mye rart på de legevaktene det kan jeg fortelle deg. Glad jeg er ekstremt sjeldent inne på disse galehusene :) Hadde et brudd i armen for mange år siden, skulle inn dit for kontroll. Ble bare sittende og fikk aldri noe hjelp. Timene gikk og jeg sa i fra et par ganger. Til slutt gav jeg faen og reiste hjem, klippet av gipsen selv og begynte styrke og tøye øvelser for å få den stive stokken til å virke igjen. Jeg ble ikke direkte avvist, de bare overså meg :) 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...